Palini
Deltagare
Antal inlägg: 103

Jag svarar mig själv, var tvungen att kolla upp det där.

Nio spelade matcher pÃ¥ gräs sen vi gick upp i allsvenskan igen. Resultatraden är föga smickrande 1-2-6. AlltsÃ¥ fem inspelade poäng pÃ¥ dessa nio matcher. Nu ska vi ta sju poäng pÃ¥ tre matcher? Fan tro’t, men hoppas kan man ju alltid. Själv skulle jag vara glad för fem-sex poäng i dessa tre matcher, men kanske tre-fyra är mer realistiskt?

Jo, i och med de tvÃ¥ sumpade poängen mot Sundsvall blir paniken kvar och helt säkert vÃ¥r plats i de nedre regionerna. DÃ¥ kanske man kan se fram emot lite raffel i höst trots allt, spännande! Jag har varit mer än orolig för att vi skulle fÃ¥ spela en hel drös med matcher som gäller exakt noll och intet…

Sundsvall kommer helt klart ocksÃ¥ fastna där nere och är mitt tips för kvalplats. De var ju till och med sämre än Falkenberg och Gefle, enligt min Ã¥sikt. Maken till tandlöst lag har jag sällan sett. Noll kreativitet i det laget numera och nÃ¥t vidare försvar har de ju inte heller även om de höll nollan mot oss. Helsingborg har nog hyfsad panik nu ocksÃ¥ och lär blir kvar där nere. ÖFK och Jönköping har en helt annan stabilitet och klart lägre kravbild sÃ¥ de tror jag inte behöver oroa sig särskilt mycket. Djuren lär väl tyvärr kravla sig uppÃ¥t nu. De tre-fyra närmaste omgÃ¥ngarna blir avgörande. FÃ¥ poäng där sÃ¥ blir den härliga paniken kvar. Kalmar… Ja, kan kanske ocksÃ¥ dras ner i skiten. Mycket hänger nog pÃ¥ nyförvärvens utväxling där och att deras brassar hÃ¥ller sig hela.