Tänk er att ni har en bekant ute på resa under förhållandevis ordnade förhållanden så till vida att det inte krävs så mycket för att klara dagen mer än att degen finns på fickan, för resten det har man sett till att ordna hemifrån som ESTA, flygbiljetter, boende och transportvarianter. När det är dags att byta boende så checkar man ut från det ena och in på det andra på skapligt utsatta tider eller meddelar sig, OK?
Sagt och gjort utcheckningen gick finemangs och en nice trip på c:a 10 mil låg framför. Kustväg eller inre vägar var frågan… vi tar kustvägen eftersom vi vant oss vid vågskvalp och kokospalmer utanför fönstret, varför byta ett vinnande koncept liksom. Glider över Rio Grande strax efter vi passerat hiskeliga hotellkomplex i San Juan, tvi vale… och kommer ut på det lantligt trevliga istället, har jag sagt att alla, jag menar ALLA, är skittrevliga här? Nåja, vi pilar vidare på den för säkerhet skull GPS-lagda rutten (OBS! det finns ungefär 2 vägar i öst/västlig riktning att välja på) rundar McDonald’s, en pittoresk lokal restaurangkedja som vi skiter högaktningsfullt i med mig bakom ratten, in på lokala gator med inbyggda potthål att se upp med eller för… framme. Utlåsta, men det löser sig såklart… så tillvida att det kommer en fundering över vad vi är för några. Eh, jo ja vi bokade för sisådär en månad sedan… Ahhh, 🙂 men ni ska inte komma förrän i morgon ju… eh jaha, näha vadå? Idag lärde jag mig att man ska boka rum även den dagen man checkar ut, annars har man ingenstans att flytta in sina grejer till förrän dagen efter. MEN, eftersom jag visste att jag bokat 13 nätter så har vi alltså hastigt och lustigt fått en 14:e natt, det gjorde inget.
För övrigt blev effekten av solfan inte så vidrig som jag befarande. Det gjorde heller inte något.
Närmast i Bajenkalendern
Logga in för att skriva i forumen:
-
Siffrorjuli 26th, 2019
-
Solheim, skador och sjätteplatsenmaj 21st, 2019
-
Hur många mål borde vi gjort?maj 6th, 2019
- Inga kommentarer har publicerats.