Jag tycker det ser sämre ut nu än vad det gjorde vid motsvarande tid både -15 och -16, och då såg det ändå inte bra ut.
Ser utan problem scenariot där hemmapremiären blåses av och Bajen står fortfarande på 0 poäng och absolut ingenting har fungerat. Kvar på hornhinnan sitter Hamads uppgivna handgestikuleringar. En shitstorm utan dess like börjar snabbt ta form. Paulsen utmålas fort som den stora syndabocken. En grupp eviga optimister påtalar ändå att bara Leo Bengtsson får spela från start så kommer poängen börja ramla in. Kahlili och Degerlund nämns också som frälsare, bara dom får speltid. Några pratar också om något årtal då sm-guld vinnarna också hade en lite dålig start på säsongen.
Nej, jag är rädd att vi, trots lite individuell kvalité, ställer upp med det skakigaste laget sedan åren i superettan. Frågan är vilka räddningsplankor vi har…och hur många av dem som egentligen visar sig vara årets ”Östersund”.
Nej, mot Östersund skiter jag i slutresultatet. Jag vill se en helgjuten insats över 90 minuter som så sakteliga suddar ut bilden jag har ovan. Jag pallar inte med fler motgångar.