-
FörfattareInlägg
-
Apropå ledare och pådrivare i laget så pekade Kent – nu i matchen mot aijk – ut DBW som en sådan.
Och, jag är benägen att ge honom rätt. DBW drev på och agerade riktigt fint.
Jag skulle ge mycket för att säkerställa ett stabilt mittbackspar nu. För vi har ju faktiskt alternativ redan i truppen. DVW är signad för restan av året och han var väl ”ordinarie” i Nrkp som mittback förra året, right?
Ser gärna att Nanne ger honom chansen tillsammans med Birkir istf Sätra/Magyar. Speciellt om nu Solheim är återställd. Och dra ner Torstein igen (tillfälligt) till ytterbacksplatsen fram till att Batan är återställd!!??
Förresten en fråga, hamnade av slumpen på Nya Söderstadion igår och matchen mellan dif-GIF, och såg då Micke Andersson nere vid hyresgästernas bänk! Någon som vet vad hans roll är där?
Hahaha… Snacka om hetsen mot Pelle Olsson från de egna. Nanne har det lugnt i jämförelse. Folk var helt galna med glödande hat i ögonen. Riktigt otrevligt faktiskt.
Soff Coach
Om man ständigt rekryterar fel person, ja då lär man ständigt hamna i samma problematiska situation.En snabb lista på tränare efter Linderoth:
Tony G. Hade visioner men noll erfarenhet. Fick snudd på Manager-roll i klubben och misslyckades.
Thom Å. Fick ta över ett sjunkande skepp. Här var det aldrig tal om några visioner utan ”räddas det som räddas kan”. Inget visade sig kunna räddas.Då hamnar vi i SE och har ett sparkrav där cirka 20 miljoner, halva lönepotten, måste skäras ned. Åkeby och Gerhardsson tackar nej (å fan…) och inga andra anmäler sig frivilligt.
Apel och Linkan ”ringer en vän” och skakar fram duon Bork&Blomqvist. Helt utan större ledarerfarenheter och utan några som helst andra mål än ”försök vinn serien”. Det skiter sig. Så klart.
Ersätts sedan av Franzén och senare av Sandberg, eller om det var tvärtom, skit samma. Bägge helt utan större meriter på tränarsidan och återigen med både sparkrav och ”vinna serien”-krav hängande över sig. Det skiter sig också.Till slut har vi slut på egna alternativ. Klubbens rykte är kört i botten. FotbollsSverige skrattar åt oss. Då får AEG en briljant idé: Låt landslagskapten Gregg B få ta över ”the sleeping giant” och inleda sin tränarkarriär där. Återigen en ledare helt utan erfarenhet av just tränarjobbet.
Det skiter sig, föga förvånande, igen.Vilket tar oss fram till 2014. Ledningen inser att nu är det All jävla In som gäller. Bära eller brista.
Man tar dynamiska duon Nanne och Jingblad. Egentligen helt rätt tänkt. Jo faktiskt. Vi hamnade i händelsernas centrum igen. Vi fick in personer med trovärdighet (nåja). Bajen togs på allvar igen.Men vänta lite nu: Nanne, som i typ 20 års tid ”fotbollsmördat” sig till framgång (inte minst emot Bajen) har helt plötsligt sett ljuset. Han ska byta inställning till fotbollen. Nu är det snabbt, tekniskt och med vassa kombinationer och många anfall som gäller.
Något han aldrig tidigare har sysslat med.
Han och Jingan får i princip fullt mandat att rensa hela spelartruppen.
Detta följs upp med en rad värvningar från främst Nanne och Jingans fd klubbar. Inga klubbar som jag på rak arm vill minnas spela särskilt tekniskt eller snabbt. Ok omställningar var de bra på, det måste jag medge, men i övrigt klassiska brunkarlag. Släng in några norska bänknötar”fynd” och ett antal ”är skadad nu, men blir bra sen”-spelare.
Å vad blir resultatet?
Fiasko.Möjligen hade kanske allt detta kunnat undvikas om vi istället hade ersatt Linderoth med en tränare som hade liknande inställning till fotbollen och som även visat upp resultat.
Det kommer vi aldrig att få svar på, men det leder oss in på Abedis resonemang om Sportrådets roll, utformning och mandat.
Abedi har helt rätt där.
Tyvärr är situationen återigen akut så den diskussionen måste pågå samtidigt som vi styr upp den skit vi hamnat i.Alltså, det är inte tanken om en ”Bajen-unik” spelidé som är fel. Det är kartläggningen och valet av tränare/spelare som ska utföra den som misslyckats.
- Det här svaret redigerades för 8 år, 4 månader sedan av johannes.
Alla tränare och alla spelare är bättre än vad vi har. Så är det varje år. Får vi bara den och den så löser sig allt…
Det är bättre att vi jobbar med vad vi har. Lägg om spelet till defensiv brunk. Nästa fönster agerar vi på tränar/spelarmarknaden och börjar om IGEN.
Reflektion kolon! Tidigare har Nanne talat om att det finns flera ledare i laget. I ärlighetens namn ser jag först St Erik sedan Kennedy. Rester är inga pådrivare.
- Det här svaret redigerades för 8 år, 4 månader sedan av Paladin.
Jag ser mer problemet med Gerhardsson som två. Han har faktiskt nog har haft ett väldigt bra uppdrag med goda möjligheter och en låg kravbild. Det andra är att det spel som Häcken spelar nog passar vår nuvarande spelartrupp rätt illa. Jag skulle nog inte vilja säga att vi spelar extremt offensivt. Snarare att vi är som andra skriver lättlästa. Med ett långsamt possessionspel, långt ifrån Nannes idealbild, och ett lag som inte klarar snabba omställningar. Eller fasta situationer. Jag tror inte att Nanne är särskilt nöjd med detta, men det är också frukten av att vi har en stor brist på snabbhet i såväl tanke som ben. Felrekryterat är en slutsats. En annan är att vi inte spelar efter vad spelartruppen klarar. Om vi inte klarar snabba omställningar så måste vi starta lägre. Vill motståndarna att vi har bollen så får vi väl lämna tillbaks den. Det är svårt att utifrån den trupp vi har göra en annan slutsats att vår trupp behöver en Sören Cratz mer än en Anders Linderoth. Ska vi till den fotbollen så krävs en helt annan, och kvickare, laguppställning. Med spelare som vi inte ens har i truppen. Ungefär som Häcken har och har haft under Gerhardsson.
Alla pratar om Gerhardsson som om han a) är lösningen på alla problem, och b) sitter hemma vid telefonen och väntar på samtalet. Jag är klart tveksam till båda två. Med tanke på trenden just nu så är det mycket möjligt att han kan lyfta truppen och åstadkomma resultat, men om det är så att, som skymningspressen så vacker påstår, Nanne har ”tappat omklädningsrummet”, så borde det väl rimligen gälla ganska många presumtiva tränare som ger truppen det truppen vill ha. Sedan kan jag tycka att det vore märkligt om en grupp anställda konsekvent vägrar utföra de instruktioner som deras arbetsledare ger dem. Men framför allt vet jag inte om det finns något incitament för honom att gå till Bajen. Kaos och kalabalik och skyhöga förväntningar. Jag skulle vilja att vi släppte all den här nostalgin. SLäpp Cratz, släpp Snuffe, Dennerby, Petter, Linus, Runa, Max, Paulinho och alla andra. De kan vara hur mycket hjältar som helst, men det gör dem inte automatiskt lyckosamma i en återkomst. Det kan bero på återvändaren eller på andra faktorer, besvikelsen blir densamma i vilket fall. Kennedy och Lasse E är väl de enda lysande undantagen de sista femtio åren.
Krabvilden borde styras av dagens behov, inte gårdagens prestationer. I några fall kan det vara samma sak, men för det mesta kommer historien ivägen.
Däremot håller jag med om att efter de senaste tre matcherna så vill jag veta mer om vad lagledningen ser att problemet är, och vad man tänker göra åt det, mer än att ”göra färre misstag”…Abedi – Nej jag missar inte målet. Snarare du som gör. Jag säger ju att ALLA Hammarbyare måste bestämma sig vad man vill. Om du lyssnar på vad Nanne sa i början så var det att vi skulle spela på ett visst sätt vilket kom ”uppifrån” så att säga. Nu spelar vi på det sättet, ett sätt vi med lite variation praktiserat i snart 10 år utan framgång. Du säger att ”sportrådet” skall ta tag i saker å ting. Men Hammarby är en medelems styrd förening. Det är VI som bestämmer ALLT. Vill vi spela som ticka-tacka skall vi spela ticka-tacka. Problemet sitter inte ”högre upp” problemet sitter hos oss. Vad vill vi? Vissa säger klacksparkar andra säger resultat NU!! Och just nu är det de som vill se ”klacksparkar” som styr. Vi spelar en djävligt offensiv fotboll vilket synns bakåt. Vi klarar inte av den MEN det är enl. plan. Vill vi ändra på det? Man kan ju oxå ställa sig frågan hur det kommer sig att de tränare vi haft de senaste 10 åren samtliga spelat en fotboll som inte skiljer sig nämnvärt från hur det ser ut idag. Varför har vi inte (pre-Nanne) lyckats landa en tränare ur den svenska ankdammen (läs Lennartsson,bonn-pelle typ)?
Johannes/Soff Coach: Tycker båda två rundar det egentliga problemet och det finns högre upp. Nämnde tidigare att Hammarby måste våga vända på stenen för den sportsliga organisationen och kompetensen i klubben på ett högre plan. Tränarna vi har rekryterat sedan Tony G har i princip alla varit skit, således vem i helvete rekryterar tränare och sportchef? Och vem i sin tur utser dessa personer att stå för rekryteringarna? Jo, vi medlemmar som utser en styrelse och skriver motioner. Det sportsliga arbetet inom Hammarby måste få en mycket tyngre status än nu. Räcker att läsa ett styrelseprotokoll för att se hur den kanske viktigaste delen av verksamheten behandlas under punkten övrigt (typ). Ungdomsfotbollen känns fortfarande betydligt mer proffsig och prioriterad på rätt saker.
Anyway, Hammarby måste oavsett Nannes vara/inte vara fortsätta att bygga ett starkt sportsligt fundament. Diskussionen i klubben ska vara hetsig och hög där olika profiler ska vara med och påverka Hammarbys sportsliga inriktning. Ett sportråd med rätt folk ska sedan permanenteras och aktivt arbeta för att säkerställa att nivån ständigt är hög på den sportliga sidan. en sportchef ska tex både inför och efter säsong tillsammans med tränaren och övrig stab redovisa hur man planerat säsongen och sedan följas upp på detta.
Det här är en investering Hammarby måste göra. Man måste våga spela med öppna kort och bjuda in gamla spelare och ledare med mångårig erfarenhet och få dessa aktiva i Bajen, inte i andra klubbar som det är idag. Risken är annars mycket stor att vi sätter oss i knäet på en ny Messias som tar föreningen i ett gisslangrepp. Att Hammarby idag är amatörer på området sportslig organisation för den seniora verksamheten är pinsamt uppenbart. Ingen klubb med Hammarbys förutsättningar skulle tillåtas underprestera på den usla nivå vi gör.
johannes – nä att säga att bara för att jag inte lyckats pricka tavlan på 10 försök så är det inget som säger att 11e inte träffar. Men det finns en stark trend. Du använder ju det själv för att visa på Nannes uselhet genom att säga att han vunnit X matcher osv. Om vi har 1 tränare på 30 år som lyckats så hävdar jag att normen är något annat. Att falla in i en argumentation om att ”bara vi kickar Nanne” är enligt mig feltänk. Vi skall ha ett spel som funkar även om inte alla passar sitter. Vilket vi inte har nu och det får Nanne ta på sig och fixa. Eller avgå. Du säger avgå Nanne så löser sig allt av sig själv. Vilket är naivat.
Soff Coach
Hoppsan, blandade ihop dig med någon annan.
Men Lagerbäck är väl i princip själva urtypen för normal svensk fotboll? Så han får stå som exempel för just den stilen 🙂Nej, jag är rätt osäker på Gerhardsson. Tycker det finns många frågetecken kring hans alla år i Häcken istället för att träna en storklubb. Fixar han rampljuset?
Men sett till hur Häcken har spelat så tycker jag att han står för en hyfsat positiv fotboll. Särskilt om jag tänker på hur de spelade brallorna av oss i cupen tidigare i år.Sen tycker jag att du har fel som utgår ifrån att bara för att en rad tränare misslyckats med det som de haft som ambition att göra så kommer alla framtida tränare att hamna i samma sits.
Det är ju där själva utmaningen ligger: att faktiskt rekrytera en person som har ett CV som visar att han kan göra det han säger sig vilja göra (Lex Linderoth) istället för att plocka in en person som ”sett ljuset” och ska spela väldigt annorlunda än vad han gjort i alla år (Lex Nanne).joahnnes – var kom Lagerlus in i bilden? Jag har inte sagt nåt om Lagerlus. Jag sa att vi skulle spela svenskt dvs. som random allsvensk tränare. Tycker du på ett ganska bra sätt illustrerar vad som är problemet. ”Det gick under Linderoth”. Du väljer alltså den period senaste 30 åren då det gått bra och upphöjer till norm. Vilket är helt fel. Det normala är att den typ av spel som vi spelade under Linderoth (och fortsatt med oavsett om tränaren hetat Franzen eller Nanne) är att det går dåligt. Eller iaf ingen topp5 placering. Din lösning är alltså fortsätt som vanligt men skicka kanlebulle Nanne tillbaka till öland så blir allt bra. Jag säger tror jag inte ett skit på. Återigen vi MÅSTE ha ett spel,en organistaion osv. som FUNKAR oavsett vem som tränar/spelar etc. Först sas det ”bara vi sparkar borken blir allt bra” sen ”bara vi kickar franzen” sen ”bara vi dumpar gregg” och nu ”avgå Nanne”. Men ok säg att du får som du vill och vi tar in gerhard. Om vi inom 1,5 år INTE ligger topp3 och INTE spelar ”rolig fotboll” håller du käften då?
OBS! Jag skiter i vem som tränar Bajen. Han får heta Nalle Puh om han vill. Men jag orkar inte höra på grinandet som är här hela tiden…Soff Coach
Nja, jag tycker ändå att det finns ett visst moraliskt ansvar som Bajare. Att våga stå för den tekniska och snabba fotbollen.
Det fungerade under Linderoth. Å det kan givetvis fungera igen.Att få panik och falla in i Lagerbäck-hysterin är att lura sig själv. Karln är en fotbollsmördare, precis som Nanne alltid var. Vi kan bättre än så.
Vårt problem är dock att vi hamnar i tränarbyten när vi ligger som absolut jävla sämst till. Det finns inte många som vill ta över en klubb i kris och klacksparka sig ur krisen.
Därför skulle vi åtgärdat situationen redan efter förra säsongen.Nu sitter vi i skiten igen och måste dels bli av med Nanne men också lyckas antingen plocka in ”kandidat A” redan nu, och hoppas att han löser situationen och kan få jobba med vinter-Silly enligt plan, eller så plockar vi in en ”kandidat B” som får rädda det som räddas kan 2016 och sen avlösas av A inför nästa år.
Så Lagerbäck skulle möjligen kunna vara en kandidat B, men jag har svårt att se att han tackar ja till en sådan förfrågan.Kollar presskonferensen efter derbyt. Nanne påstår att det är i motgång som man har mest möjlighet att vara kreativ.
Han har tappat det fullständigt. Fångad av sina egna klyschor. Snudd på tragiskt att se.Just nu känns allt bedrövligt (så klart). Alla bör ta sig en rejäl funderare var vi vill ta vägen med Bajen. ”Skit i tabellen, Bajen e bäst ändå” verkar ha försvunnit då vi igår åker på däng på alla plan. Vad är viktigast? Resultat? Titlar? Skönt spel? Gung på läktarn? Eller vad? Man kan inte säga ”skönt spel och resultat” nåt är viktigast och nån gång kommer man behöva välja och då skall man ha det klart för sig så man väljer rätt. Just nu har de som bestämt hittils sagt ”skönt spel” för vi spelar precis som Nanne sagt att vi skall lira. Vi spelar in bollen i mitten konstant eftersom inlägg från kanten inte är vad vi vill. Precis som förbilden Tyskland. Och precis som Tyskland funkar det väldigt dåligt mot lag som har en viss offensiv kvalitet men backar hem. sorkarna spelade exakt som Frankrike gjorde i EM mot Tyskland. Frankrike hade fram till semin ett 50+% bollinnehav i sina matcher. Men i semin drog man hem allt. Siste spelare befann sig 5-10 m NEDANFÖR cirkeln! Precis som ganget igår. Den som skriker Nanne är felet kan förklara för mig vad skillnaden ligger mot random match mot bk busken de senaste 10 åren. Vi har spelat lika i snart sagt 10 år. Nej säger nog nån nu. Jo säger jag. Motståndarna tar hem allt väntar väntar och sen gör man 1 mål på 1a skottet mot mål (gärna i 21 min) sen blir resten en kavalkad av missade chanser och karmpaktigt spel. Vi har bytt spelare,tränare,sportchef ja allt utom supportrar och grundiställningen ”rolig fotboll”. Just nu ser det lite värre ut eftersom vi släpper in allt men grundproblemet har varit där länge. Jag har länge hoppats på att vi skall få ett plan B spel. Men hela tiden oavsett tränare så bygger allt på att allt alltid funkar att passen sitter osv.
Så skall Nanne väck? Nja vad som skall väck är ”rolig fotboll” jag har tröttnat. Nu vill jag se Bajen lira som alla andra svenska lag. Tråkigt men effektivt. Om Nanne vill va med på det så fine annars nån som vill. Att säga ”bara vi byter Nanne,Spelare A,Matrialeare etc.” då har man inte lärt sig nåt. Vi har gjort det! Utan resultat. Vi skall klara oss även om allt inte funkar till 100%. Om skillnaden mellan succe och fiasko stavas ett byte mella Nanne och Gerhard är vi riktigt illa ute. Visst med Gerhard kanske vi kan nå topp3 men med Nanne skall vi klara oss topp8 om ni förstår.Dagens självinsikt:
Khalili säger till Pravda att han förtjänar att spela från start. Ja, han han verkligen visat framfötterna hittills…Det katastrofala försvarsspelet måste ju vara en fråga om dålig organisation. Vi är byggda som ett Stoke för några år sedan, med etablerade långsamma spelare. Som gjort för ett Kalmar 2003. Vi har inga lysande brassar dock. Men vi är helt i avsaknad av fungerande försvarsspel. Det är ett haveri utan like med tanke på att vi har ett ordinarie lag. Vi måste bryta upp mittförsvaret som i situation efter situation ger motståndarna fri resa. In med Wiklander, Birkir eller Haglund. Det spelar knappt någon roll om det är Magyar eller Saetra som får lämna med tanke på att de måste vara de just nu sämsta mittbackarna i serien. Nu har ju inte kombinationen Haglund/Persson lirat alla matcher efter uppehållet, men vi har inte hittat någon bra partner till Persson som ändå verkar ta sin roll på allvar. Sedan borde det vara dags att testa Khalili/Israelsson på topp. Vi kan naturligtvis plocka in ett gäng nyförvärv, men det är nog viktigare att sätta försvaret än att rotera ännu mer. Antingen inser Nanne omedelbart att han måste göra rejäla förändringar, han har ju gjort analysen och visade med bytet i halvtid att mittbackarna kanske inte har frikort till att spela oavsett kvalitet. Eller så är det nog bara hitta någon annan som vill gå tillbaka till grunderna. Det är helt obegripligt hur vi kan släppa in så många mål på de relativt få chanser motståndarna har.
Testaccio, trevligt att du är tillbaka. Tycker själv att det aldrig blir tjatigt på detta Forum. Insiktsfullt och seriöst är mitt intryck.
Håller helt med dig om Persson/Haglund som ”onda roten” till både det defensiva som offensiva spelet. Att ställa upp med dessa två mot försvarsstarka AIK verkar helt befängt. Det fanns verkligen anledning att fortsätta med Kennedy och Khalili centralt, vilka var bra mot Falkenberg. Varför inte då flytta ner Israelsson defensivt eller låtit han vila och spela Persson istället. På så sätt hade Torsteinboe haft en plats på kanten och även förstärkt den defensivt.
Det som stör mig mest är att Nanne upprepar samma misstag om och om igen. Borde också få in Wiklander som mittback nu när Saetra och Magyar är helt ur form.
Ärligt talat, Nanne verkar mest uppgiven, frustrerad och samtidigt envis i och med att han inte tar på sig något eget ansvar. Bara att ta ut Alex när vi skall göra tre mål framåt, visar både på uppgivenhet och dålig känsla för vilken position som Kahlili bör spela.Ska vi prata långsiktighet eller fem år i Superettan är det dags att stuva om rejält nu. Annars kommer vi prata kortsiktighetet och ett år i Superettan.
Jag har varit tålmodig och stödjande men 10 mål bakåt på tre matcher? Ett spel som ser ut som skit? Nej, nu vill tom jag agera. Tränarbyten brukar inte ge några större positiva effekter. Ledningen måste ge order till Nannae om ett Kalmar-brunkarspel. Det borde alla inblandade fixa.
Alex stänker in nödvändiga kontringar och St Erik fyller på.
Kristof: Kennedys blick eller blicken han inte gav Nanne när han byttes ut skrek ut en enorm frustration som pekade på Superettan 2017. Blir liksom inte tydligare så. När Nanne vägrar att kommunicera med sin lagkapten och de två inte klarar av varandra samt större delar av spelartruppen känner likadant är det ett stort jävla frågetecken vad Kindlund sysslar med. Sportchefen Jingblad är Nannes nickedocka och klarar uppenbarligen inte av sin roll ngt vidare att kunna ”medla”. Fegt och dåligt av berörda parter.
Jag är tyvärr övertygad om att det svaga ledarskapet på olika positioner i klubben är mkt svåra att reparera där vi är nu. Det vi ser framför oss kommer ha inverkan på Bajen även 1-2 år framåt och skadorna blir bara värre för var dag som går. Så inihelvete misskött klubb så det finns inte.
Jag är fullt på det klara att erfarenheten av att rodda storklubbar i Sverige är minimal men det är också en VD och en styrelses uppgift att åtgärda saker i tid, inte gå in ngt slags förvaltningsläge som bara kostar massor av pengar. Förmågan att kunna hantera förändringar i omvärlden både på och utanför planen är det som skapar framgång och här står Hammarby just nu med brallorna nere. Ser man Hammarby utifrån måste man undra vad det är för lirare som styr klubben.
Anyway, det är ingen som hatar på det långsiktiga bygget och fundamentet. Det är däremot inget specifikt eller speciellt för oss. Det arbetet måste kunna gå hand i hand med positiva sportsliga resultat. Det gör det i andra klubbar och ska även fungera i Hammarby. Ligger vi på kvalplats efter halva serien spelad så är både tränare och spelare för dåliga den uppgift de har. Således, dags att agera. Inte konstigare än så.
Har inte skrivit något på länge för man vill ju liksom inte vara som en tjatig satans papegoja, men liksom … förutom att ingenting längre funkar och haveriet – som många skrivit – är totalt så … Haglund/Persson fungerade inte då, det fungerar inte nu. Det kommer aldrig någonsin att fungera och räcka till i de här sammanhangen. I det här spelet, som man förvisso inte riktigt nånsin begriper sig på vad det egentligen ska leda och vara.
Av många saker som känns fel så är Haglund/Persson fortsatt grunden, stommen, bygget till det mesta onda.
Det är så fel som någonting kan bli. Som en tysk indian. Minst.Kommer ni ihåg infomötet hösten 2009? Thom Åhlund menade att vi hade allt i egen händer med fem omgångar kvar. -vafan menar du? ifrågasatte någon. Vi ligger ju under sträcket med typ 2 poäng upp, vi har det inte alls i egna händer!
– jo men vi möter ju de som ligger strax ovanför och seglar förbi, sedan vinner vi de resterande matcherna också…Det blev lite fram o tbx kommentarer innan poletten ramlade ner. Alla gick till slut hem… några peppade, andra mer eller mindre uppgivna.
Vi vann första matchen mot BP, 1-0. Enligt plan. Sedan fyra raka torsk.
Bajenberndt,
Tar vi en poäng på de kommande två så kan det vara försent att sparka Nanne med tanke på att det inte är helt otroligt att vi ligger 6-7 poäng efter i jakten på att undvika strecket.
Jag säger sparka skitsnackaren nu. Vi har inget att förlora i detta läge.
Ska bli skönt att åka bort två veckor nu och glömma bort allt som har med Bajen att göra. Gissningsvis hinner jag tillbaka innan något nyförvärv hunnit göra sina första minuter i en match.
- Det här svaret redigerades för 8 år, 4 månader sedan av Ev?.
Ev?, tyvärr tror jag att Nanne får minst 2 matcher till. Tar vi 0 eller 1 poäng på dessa, så tror jag att han ryker. 2 poäng och mer blir han kvar några matcher till.
Hur vad tanken att sätta Johan P och Haglund mot AIK:s 5 manna-mittfält. Inga direktiv om att flytta in Kennedy och Smarason. Varför inte satsa offensivt med ett 0-3 läge. Nä, ut med Alex och Kennedy!??! Hans coaching är amatörmässig!Året är 2013. Hasse mår sedan några år tillbaka dåligt, riktigt dåligt. Sedan det tuffa beskedet 2009 har Hasse provat det mesta, otalet läkare har konsulterats och ännu fler mediciner har testats, men Hasse blir inte bättre. Några säger att hans hårda liv har hunnit ikapp honom, andra säger att det troligtvis är genetiskt, men ingen kan hjälpa honom. Hasses familj stöttar honom, både med kärlek och pengar, men alltför många gånger har Hasse missbrukat deras förtroende och han känner att de börjar tröttna på honom. Han börjar få ont om tid, för att överleva och för att inte bli övergiven. Hasse bestämmer sig för att byta väg, prova något helt nytt.
Hasse kontaktar Claes-Göran. Claes-Göran är internationellt diplomerad klassisk homeopat. Claes-Göran vill hjälpa Hasse att bli frisk. Inte bara frisk – han tänker göra Hasse friskare, starkare, vackrare. Ge Hasse ett helt nytt, rikare liv. Det han kräver av Hasse är tillit, optimism och tålamod. Under fyra månader är det också precis vad Hasse ger, i kombination med en sista stor ekonomisk investering i avancerad naturmedicin. Och resultatet visar sig omgående. Hasse blir genast piggare, känner utökad livslust och med ny energi i kroppen går allt plötsligt mycket lättare. Under sex månader är det som att Hasse går på moln. Jobbet går bättre, ekonomin vänder, familjen återvänder och visar sitt stöd, kroppen blir starkare – Hasse är frisk! Claes-Göran har hållit vad han lovat, Hasses liv är räddat.
Kurvan fortsätter peka uppåt och när ett år har gått sedan behandlingen påbörjades tar Hasse rådet från Claes-Göran att testa ytterligare nya naturmediciner. Medicinerna är dyra, men Hasse som fått både livet och jobbet tillbaka har en starkare ekonomi och har råd med investeringen. Till en början känns det bra, men i mitten av året börjar Hasse bli sämre igen. De tidigare symptomen kommer tillbaka och Hasse blir rädd. Claes-Göran befarar att det är de nya medicinerna som inte fungerat som de ska, Hasses kropp svarar inte så som han trott. Tillsammans tar de beslutet att gå tillbaka till de gamla medicinerna och sedan försöka vänja kroppen stegvis med det nya. Lyckligtvis ger det effekt för Hasse, kroppen stabiliseras och han känner sig återigen frisk, om än med en sargad kropp.
När det nya året sedan inleds är det med viss skepsis Hasse fortsätter med sina mediciner. Visst, han orkar fortfarande jobba och träna, men någonting känns fel. Han går till Claes-Göran för att rådgöra om fortsatta behandlingar, men får det tidigare mantrat som svar – tillit, optimism, tålamod.
Hasse gör som Claes-Göran säger. Han tar sina nya mediciner i allt större doser, pressar sin kropp att må bra. Men någonting är fel. Under de halvår som följer börjar Hasse må allt sämre. Medicinerna ger honom obehagliga biverkningar, kroppen känns svagare, omgivningen börjar oroa sig. Så en dag händer det som inte får hända. Hasse kollapsar, hans kropp ger upp.Den dagen är idag. Hasse är inlagd på Södersjukhuset i väntan på observation. Han andas, han lever – men Hasse behöver hjälp. Vem hjälper Hasse?
Det var någon som sade att Kristinsson släppt in 10 mål på 12 skott på mål efter uppehållet. Haha, jag hade kunnat stå i mål utan att det gjort någon större skillnad.
I övrigt så kan jag inte se att vi ska kunna vinna ytterligare 15 poäng denna säsong. Det är ett totalhaveri. Kennedy satt ensam med armarna i kors kvar på bänken (med civilklädde Batan(?)) långt efter att alla andra hade gått in efter matchen. Vi åker troligen ut. Men okej. Hellre en 2014 säsong i superettan än den här jävla skiten.
- Det här svaret redigerades för 8 år, 4 månader sedan av Kristof.
Så kom då dagen då polletten ramlade ned för Hammarby Fotboll. För den gjorde väl det.
Väldigt många som gömmer sig från strålkastarna när det går dåligt men som skulle skina när det ”gick bra. Oerhört svagt ledarskap inom klubben och framförallt AB:t.
0-3 i halvtid…gissar att grishuvet plockas fram snart.
Trist.Dags att stänga matchen. Gå inte ut till andra och lämna WO så stannar det väl vid 0-3.
Gissningvis så är detta Nannes sista match med Bajen… En förlust utan att Nanne får sparken, så vet jag inte vad som skall krävas för att sparka honom.
Det vi kan hoppas på är att styrelsen åtminstone har mer handlingskraft än laget, tränaren och sportchef.
En poäng vs derbyseger med halva säsongen kvar? Lätt derbysegern. Samma upplägg med tre omgångar kvar tar jag poängen i bottenstriden.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.