-
FörfattareInlägg
-
Taktikern, du har missuppfattat mig när det gäller Lidberg. Han skall inte ha en startplats utan matchas in med försiktighet. Exempelvis när vi leder en match med ett par mål eller har ett rejält underläge och knappast har något att förlora på att han hoppar in. Grabben är ju bara 18 år och har väl knappast tok-dominerat i U-21 laget.
Man får ändå beundra kreativiteten i att skapa skygglappar.
11 vinster på 43 Allsvenska matcher. 3 vinster på 13 matcher i år…Förklaringen är alltså att det sitter i huvudet på spelarna???? Que?
Inte en vinst utanför Stockholm sedan vi mötte nedflyttningsklara Åtvidaberg borta i september förra året.
Ja, det är ödesmatch redan mot Falkenberg. Efter det följer ytterligare 16 ödesmatcher.
Kan bara hålla med Kristof om att det ser ut ungefär som i våras och att de problemen som fanns då kvarstår. Men det är inte så konstigt då det är samma spelare bortsett från att Hallberg och Persson är borta från startelvan och Måns inte sitter på bänken längre. Å andra sidan ser jag faktiskt ingen som har utmärkt sig när han kommit in och på så vis ska peta någon.
Samtidigt håller jag med Palini att det ser bättre ut än förra året. Jag tycker Hammarby är med mer i matcherna än förra året då laget var utspelat i flera av matcherna vilket jag inte tycker ha vart fallet i år förutom mot Göteborg borta.
Precis som i flera andra matcher så är Hammarby för dåliga i de avgörande lägena. Enligt den officiella statistiken vinner Hammarby avsluten med 15 – 8. Farliga lägen var typ 5-6 stycken åt båda håll. Häcken gör mål på 4 av dessa, Hammarby gör mål på 2. Alex bränner straff och Khalili missar friläge. Sånt händer men under det här året har det vart en hel del av den varan medan motståndarna sätter sina lägen. I enstaka matcher så är det såklart tillfälligheter men ser man på säsongen i sin helhet så är det snarare så att antingen bränner Bajen sina lägen eller så räddar inte Ögat tillräckligt av motståndarnas vi har knappast otur åt båda håll hela tiden. Just nu känns det som en kombination av båda.
Häcken-matchen visar också att det är stora brister i Hammarbys utförande av sin spelidé med snabbt återerövningsspel och att Hammarby med nuvarande uppsättning av centrala defensiva spelare inte kan stå högt med backlinjen pga. att dem helt enkelt är för långsamma.
Kennedys intåg på det defensiva mittfältet fick ungefär den effekt som jag var rädd för. Offensivt så blev Bajens spel något mer varierat men defensivt och i press-spelet var det än sämre. Här tycker jag även att Nanne gör sitt största fel, inte att spela med Kennedy, utan att så ensidigt hävda att det är bolltappen och bristen på press-spelet som gör att vi släpper in målen. Visst är det två av orsakerna men om man går in med en taktik där spelarna aldrig kan reda upp situationen om dom tappar boll ja då är det kanske fel någon annanstans också. För tappa boll gör alla lag i alla matcher. Till och med Tyskland tappar boll och deras press-spel blir bortspelat men dom har Boateng där bak som kan vinna löpdueller.
En av grunderna i fotbollens taktisk konst är. Fall med backlinjen om du inte har press på bollhållaren. Lägger vi där till att ska man stå högt med backlinjen permanent behöver minst en av mittbackarna vara snabb. Det var inget som Bajen praktiserade mot Häcken.
Lösningen på problemet är att skaffa en backup-plan då det även kommer vara så att spelarna kommer att tappa boll även i kommande matcher. Hammarbys lösning idag, att vinna tillbaka bollen direkt, är om man ska vara snäll inte 100%-ig. Vilket gör att motståndarna likt Häcken kommer att komma i lägen där en bollskicklig spelare har bollen utan press mot en ett långsamt defensivt mittfällt och stabbiga mittbackar. Finns det då en kille som är snabb att lira bollen till, ja då lär det bli ett friläge.
Det finns flera valmöjligheter för att lösa detta. Antingen så skaffar man de spelarna som minimerar bolltappen och klarar av press-spelet. Vilket verkar vara planen just nu även fast den inte fallit så väl ut.
Eller så ställer man sig lägre med Backlinjen vilket föll väl ut förra hösten.
Själv föredrar jag att Nanne gör det som Linderoth gjorde 2002 eller 2003 då han ville stå högt med backlinjen och Stark-Danken var för långsamma. In med två snabbare mittbackar (Max och Totte). I dagens Bajen så tror jag nog att det skulle räcka med en för att lösa de flesta situationerna. Kortsiktig lösning kan vara att köra in Birkir i mitten och in med Solhiem på högerbacken. Men då vår uppsättning av ytterbackar är väldigt knaper så bör nog det värvas både en snabb mittback och en vänsterback av högre allsvensk klass för att rätta till Bajens försvarsspel. Går Hammarby all in och också skaffar sig en box till box spelare centralt ja då kanske man kan börja klättra lite i tabellen. Alternativet för box till box spelaren är att värva en riktig bra 10:a och ned med Israelsson som defensiv mittfältare.
- Det här svaret redigerades för 8 år, 4 månader sedan av Taktikern.
Man måste nog vara hyfsat skitnödig om man ser en ödesmatch i omgång 14. OM vi dras med i nedflyttningsstrid så lär väl snarare nästa match mot Falkenberg i omgång 24 vara mer ödesmättad…
Jag tror fortfarande på det här och jag håller med Nanne. Vi är klart bättre än så här, men det känns som när vi möter bra lag så lyfter vi oss, men inte tillräckligt för att klå de bättre lagen i allsvenskan och när vi möter de sämre lagen så sjunker vi ner till deras nivå, om man nu ens kan säga att det finns några sämre lag när vi ligger på kvalplats…
Spelmässigt gör vi ändå en helt okej match mot Häcken, tycker jag. I andra tar i över och skapar bra med chanser och det känns som att 2-2 ska komma som ett brev på posten. Om det är på grund av att Häcken backar hem och låter oss göra det, eller om det är tack vare vår egen styrka låter jag dock vara osagt. Jag tror ändå att vi skapade lite för mycket i mitten av andra för att nån i Häcken skulle tycka att de hade läget under kontroll. Straffmissen kostar oerhört mycket och istället för 2-2 får vi 3-1 i arslet. Jävligt typiskt den här säsongen, men det känns som att vi har sett det så många gångar nu i år att det knappast är nån slump, även om det känns extra surt som vanligt när vi får straffen till skänks, gör 2-3 och sen får det där friläget… Som för att jävlas lite extra, typ.
Mycket sitter nog i skallarna nu. Laget skulle behöva en eller ett par rejäla ”tur”-vinster nu.
Bajenbernt,
Angående att Lidberg inte får chansen. Vilken position och spelare ska han gå före?
Ja, då är vi vid vägs ände för Nannes del. Hans personliga behov att bli hågkommen som den som införde Tysk fotboll i Sverige och inte gnet-fotbollens mästare från Kalmar, har misslyckats. Tror inte ens han har förstått hur Dortmund, Maintz m.fl. spelar och vad det innebär för typ av spelare på planen. En defensiv med tre centrala spelare med vare sig snabbhet, spelförståelse eller passningsfötter plus en Kennedy utan defensiv snabbhet eller tacklingsförmåga. Dessutom en coaching som bara visar på desperation och ansvarslöshet. Tycker synd om Lidberg som inte får en fair chans att spela in sig.
Det är bara att packa och flytta hem till Kalmar igen!Med tanke på att vi är två spelare kort och att vi tappar Boo Wiklander till FFF matchen så är det inte mycket som pekar på ökad poängtakt, nej…
Men kanske kommer Rennie och Aidoo igång härnäst?
Tyvärr är det inte särskilt mycket som pekar på att poängskörden kommer att öka i en högre takt. Är det öht något som talar för det? Om nu Nannes analys av de dåliga resultaten är korrekt, så lyckas han uppenbarligen inte korrigera problemen. Det har sett likadant ut hela våren.
Bara att be till gudarna att FFF och Gefle inte börjar plocka poäng. Tyvärr delades det ut tre poäng i bottenmötet igår. Två hade varit önskvärt.
Nästa söndag är det mer eller mindre ödesmatch. I omgång 14. Herregud. Sånt fiasko.
- Det här svaret redigerades för 8 år, 4 månader sedan av Kristof.
Som sagt, juli månad är Nannes och Bajens räddningsplanka. Får han inte resultaten med sig där kommer vi vara fast i botten resten av serien i år. Av allt att döma kommer glappet uppåt öka närmaste 3-4 omgångarna och möjligheterna att frångå nedflyttning/kval blir allt mindre.
Står mellan oss, gefle, falkenberg, östersund om vilka som åker ur och vem som får kvala. Att ha förhoppningar om en 8:e plats (Häcken låg på 8:e plats inför matchen igår) när skillnaden mellan oss och de är så pass stor framstår för mig som att man inte vill acceptera det faktum att vi är ett bottenlag i allsvenskan 2016. Ju tidigare det sjunker in hos samtliga berörda desto bättre.
Så du trodde på fullaste allvar på tre poäng idag, eller varför kommer det här nu? Tror du på att det blir bättre då, eller vill du bara ändra för ändrandets skull?
Är from idag helt övertygad om att vi åker ur i år. Kanske drastiskt men jag väljer ändå att gå in med den inställningen resten av serien. Allt annat än det, till och med kval är en mindre bragd. Räcker med att titta på resterande delar av spelprogrammet för att bli livrädd och är det några som det kommer gå åt helvete för när det bränns är det vi. Att det är ett enormt misslyckande av episka proportioner får ledningen för AB:t, sportchef och tränare ta på sig. Räknar därför också med att Hammarby, läs styrelsen agerar både nu och längre fram.
Kortsiktigt för att hålla oss kvar behövs vissa rockader göras omgående i startelvan. Först och främst ska Birkir flyttas in som mb. Boo-Wiklander ska ges ett korttidskontrakt och spelas bredvid Birkir. På ytterbackspositionerna behöver vi låna in en erfaren hb och samtidigt dra ned Batan.
På mittfältet bör vi gå över till 4-4-2. Arnor-JP-Israel-Kennedy (fri roll till vänster). I anfallet får Alex fortsätta tillsammans med en inlånad Orlov igen. Kör en Island och låt dessa herrar starta samtliga 17 fighter som är kvar. Resterande spelare får nöja sig med korta inhopp. Gör vi detta bör vi kunna kriga oss till 15-17 pinnar till. Ge Sören Cratz ett 6 månaders kontrakt och entlediga Nanne under tiden.
Efter säsongen bör sedan däremot de stora besluten tas och investeringarna göras. En ny fas med nya krafter och friska fotbollshjärnor på och utanför plan bör då få ta över ett Bajen med allsvensk status och god kassa att bygga ifrån. Vill inte se en spänn på dyra nyförvärv till Nannes fotbollsexperiment mer. Nu handlar det om Hammarbys existens i allsvenskan och det är långt viktigare än nån småländsk fotbolls mumbo-jumbo. Vi är i ett betydligt större behov av kortsiktiga resultat än långsiktiga processerdär vi befinner oss nu. Nanne är en helt ok fotbollstränare men inget jävla unikum, då hade han inte tränat Bajen utan varit efterfrågad av klubbar i andra länder högre upp i näringskedjan.
Kämpa Hammarby!
Några riktiga skitvärvningar till på det här skulle smaka fågel…
Tre straffar och ändå förlust, bara Bajen! Världsrekord?
Usch, vilket uppvaknande, var det detta man längtade efter? Hur många matcher till bör Nanne få? Trodde aldrig jag skulle säga detta men vore inte Lagerbäck en bra nödlösning resten av säsongen för att rädda kontraktet? Är det något han kan är det att organisera ett effektivt försvarsspel vilket Nanne i sin naiva besatthet att använda Bajen som experimentverkstad för att utveckla svensk fotboll med Dortmundspel totalt verkar ha glömt bort. Har totalt tappat tron på mannen från Markaryd nu, hans luddiga konstiga uttalanden gör inte det hela bättre. Svammlar nästan mer än Hamrén gjorde numera.
Kan det bara inte bli landslagsuppehåll igen.
Visst kan ett AB köpa upp sina egna aktier. Finns ju en del företag som gör det när de har mycket pengar i kassan. Aktier som de sedan kan sälja ut igen om de behöver i framtiden.
Taktikern, bra skrivet. Du sätter verkligen tummen på den känsliga punkten genom att jämföra med MFFs ekonomi. Jag kan inte se att AEG har något att vinna på att sitta kvar på sin aktier i dagsläget. AEGs del av bolagets eventuella vinster är småpotatis och de kommer aldrig att ta ut dessa pengar. Frågan är snarare ifall det finns fördelar med att AEG överlåter sina aktier till Hammarby. Summan är definitivt försumbar för AEGs del.
Vari skulle Hammarbys vinst vara?
Kan besluta att lägga ner bolaget och köra föreningsmodellen, vilket MFF gör.
Står fria från AEG och kan därigenom, förmodligen, bli attraktivare på sponsormarknaden? Detta är en frågeställning för en expert inom sponsring?
Aeg kan inte sälja sina aktier till en annan delägare.
Vari skulle AEGs vinst vara?
De står fria i förhållande till sina två största hyresgäster, vilket bör gynna deras kontakt med Stockholms stad när deras avtal skall upphandlas på nytt.
Vi vet inte vad som händer ifall Aeg lämnar Stockholm. Det oroar mig rejält att Hovet läggs ner och Globenområdets utbud försämras p.g.a. av att Stockholms stad inte har pengar till att utveckla Globenområdet som evenemangsområde. Jag hade gärna sett en ny handbollshall på gamla Söderstadiontomten. För hockeyn är det ett rejält nerköp nu när det inte blir en ersättningsarena.Gällandes AEG och Hammarby Fotboll AB så är det så att Hammarby IF Fotboll har vart beroende av AEG i och med den dåliga ekonomin samt att AEG och Hammarby IF Fotboll haft gemensamma intressen i den nya arenan.
Genom att Hammarby Fotboll AB (AB:et) nu visar vinst och att ekonomin går åt rätt håll så är det naturligt att tycka att AEG är en överflödig partner till Hammarby IF Fotboll (Föreningen). Här har jag, precis som alla andra medlemmar, dålig insyn hur AB:et är konstruerat och hur mycket AEG faktiskt tillför AB:et i nuläget. Men det jag vet är att föreningen äger knappt 30% av kapitalet samt drygt 50% av rösterna i AB:et. Således har man använt sig av A,B eller för den delen C aktier där föreningen har röststarka aktier.
Detta medför att av de pengarna som finns i AB:et kan föreningen mer eller mindre själva bestämma vad som skall göras med, bortsett från ett fåtal beslut där ett av besluten är aktieutdelningen. Visst kan föreningen bestämma om det ska blir en aktieutdelning men då tillfaller endast 30% föreningen. Detta vet såklart AEG.
Bajenbernt skriver att det är inflytandet som AEG är ute efter och pengarna är sekundära. Jag har precis samma känsla men nu när bolaget går med vinst och håller på att etablerat sig i högsta serien så kommer pengarna också att vara en större faktor. Malmö FF har lyckats skrapa ihop bort emot en halv miljard i eget kapital. 70% av det är inte kattskit. Hammarby har en större arena och just nu mer publik så helt osannolikt är det inte. Räknar man på vad en Champions League gruppspelsplats kan generera så blir det fina pengar för AEG.
Det stora dilemmat för föreningen är att den aldrig kommer att ha det kapital som krävs för att köpa ut AEG. Om inte detta skänks av någon. Så alternativet till AEG är snarare att något annat bolag alternativt kapitalstarka supportrar köper ut AEG. Men att föreningen kommer kunna köpa ut AEG är osannolikt så länge som AB:et går bra. Det blir lite moment 22. Ju bättre AB:et gör det resultatmässigt desto svårare blir det för föreningen att köpa tillbaka andelar om inte gynnsamma villkor och pris är stipulerat i ett avtal mellan föreningen och AEG.
Än så länge har AEG och föreningen haft samma mål med AB:et, dvs etablera Hammarby som ett topplag på en ny arena. Mig veterligen har AEG satsat pengar på olika sätt för att dels säkerställa att få till arenan men även att säkerställa att den största hyresgästen faktiskt överlever. Nu har man fått arenan och dessutom en annan hyresgäst på köpet. Så då är frågan om AEG är villiga att fortsätta satsningen på Hammarby Fotboll AB eller väntar man och ser vad som händer eller vill man dra sig ur.
Som jag ser det så har Hammarby betydligt mer att förlora på att AEG lämnar än att vinna, om vi undantar att en rik supporter köper AEG’s aktier och sedan skänker dessa till föreningen. Som sagt AEG har än så länge haft samma agenda som Hammarby, med en ny ägare så vet man aldrig vad som händer och dess riktiga agenda.
Abedi: Raljant vette fan ifall det var, men intressant. Bajen har enligt avtalet första tjing på aktierna om man matchear en annan köpares bud. Problemet är att föreningen inte har speciellt mycket pengar att röra sig med.
BajenBerndt: Alla intäkter från matcher och spelaförsäljningar hamnar i det gemensamma AB:et. Det äger vi gemensamt med AEG. Hur ska Bajen kunna köpa loss AEG?
Måhända var det raljerande men frågan om AEG:s framtida engagemang och status i Bajen bör nog börja ställas snart igen.
Att vi var en viktig bricka i att Nya Söderstadion kom till och som vi som tack för besväret fått lite medel för att typ undvika konkurs i S1 var väl egentligen dealen. Vi har iom det fått grymma förutsättningar på publik och sponssidan att kunna växla upp på egen hand. Tack för kaffet typ..
Frågan kvarstår ju dock nu, 15 år senare efter AEGs intåg vad man vill med sitt ägande i Hammarby. Vi behöver också ställa oss frågan, är/blir vi bättre med eller utan dem i framtiden. AEG lämnade Hammarby Hockey en gång i tiden, därav ingen omöjlighet att de även kan lämna fotbollen.
Vad gäller samarbetet på den ”sportsliga sidan har det varit jävligt magert samtidigt som potentialen borde vara jävligt stor. Känslan är dock att amerikansk och europeisk idrottskultur inte direkt lirar med varandra.
Anyway, statusen på ”samarbetet” vore intressant att ta del av.
Bajenberndt
Vad menar du med att utvecklingspotentialen är strypt? Tänker du på arenakapaciteten?
Vi kan fortfarande höja publiksnittet med uppåt 6000 plåtar, vilket motsvarar runt 20 miljoner mer i biljettförsäljning.Visst är vi hämmade av att vi i vissa matcher skulle kunnat dra uppåt 40-50 tusen, men å andra sidan lider vi inte av att ha en för stor arena för de matcher som ”bara” lockar 20+ tusen.
Skall vi utvecklas så är det inte på publiksidan, utan på köpa/sälja spelarkontrakt med bra förtjänst.
Paladin, betalningen för aktierna är inte ett problem för AEG utan vilket inflytande de vill ha på sin främsta hyresgäst. Givetvis kan det röra sig om indirekt stöd från AEG men det vet vi inte när vi inte kan se hyresavtalet med AEG i sin helhet. Som medlem i föreningen är jag inte alls nöjd med att vi har ett bolag som vi inte kan granska exempelvis ifall deras avtal är rimliga. Oavsett bolag eller AEG, så är vår ekonomiska uppsida idag den stora publiktillströmningen inte kontakten med AEG. Vår utvecklingspotential känns i dagsläget, i viss mån, strypt.
Efterlyser gärna åsikter om detta i sommarvärmen.Ska vi gå skilda vägar måste Hammarby Fotboll köpa aktier från AEG. Det lär bli intressant för det finns inte mycket pengar där. Pengarna ligger i det gemensamma AB:et.
Abedi, rolig utvikning du gör. Vill bara invända mot att vi har en professionell ungdomsfotboll. Går du ut på en ungdomsträning så är jag rädd att det är mycket i teknikträningen som är fel. Kan inte se annat än att tryggheten med bollen och förmågan att driva bollen saknas, plus en hel del annat. Till råga på allt kan det inte skjuta med precision. Nanne pekade i senaste intervjun på det faktum att det i Stockholm, ”inte är så lätt att bara gå ner på plan i hemmakvarteret och spela boll”, utan att ungdomarna måste åka långa sträckor för att träna organiserat med Hammarby. En självkritisk hållning är det jag saknar, och har saknat, i Bajen genom åren. Det gäller också föreningen i sin helhet.
När det gäller AEG, är det väl dags att gå skilda vägar på ett stillsamt och värdigt sätt. Något som jag tycker våra medlemmar skall ta tag i.
Ekonomiskt så står vi nu definitivt på egna ben.
Eller vad säger Kristof och Johannes?Ja, fotbollsvärlden är bra konstig. Carlos Gaete och Figge dominerar i ett AFC som krossar det mesta i S1 inför 347 åskådare. Hopf ska sno målvaktsplatsen i A-landslaget när Isaksson slutar, Erkan spelar EM och den gamla backklippan Stoor fick även han göra ett EM 2008. Petter Andersson gick tom bättre utanför än inom Bajen.
Konstigt det där, utveckling och urval liksom…att fler ”misslyckas” än lyckas, jävligt skevt.
Btw, för jävla tyst runt AEG nu för tiden. Vad vill de med Bajen? Är Chris Klein, Galaxy och Bajen klara med varandra? Fö intressant att se vilket magert utfall Jingan/Hjelmbergs scouting och värvande av talanger till Bajen fått. Förvånar mig inte om vi knyter upp Berisha, en gammal elev, till Mats i sommar. Vilket får mig att undra över ungdomsfotbollens status för seniorfotbollen. Har vi 3 olika verksamheter med 3 klassiska stuprör? En genomprofessiobell ungdomsfotboll som servar andra klubbar med talanger, en skakig scoutingverksamhet som värvar costaricaner, ghananer, Brandbergendudee etc samt en sur och envis smålänning som tillsammans med sin svensknorska kollega bygger ett Bajen som en hybrid mellan Kalmar och Brann? En hybrid som ska ge sig på att spela framtidens tysks totalfotboll med en kvalplats att utgå ifrån och med ett gäng styltiga och gamla spelare.
Rörig jävla soppa som nån får ta och reda ut. En jävla tur att Hammarby har publiken, i annat fall hade ett helt gäng skeppats iväg frpn klubben med en gång.
Avdelning prestera eller dra
Zilver1,
Tack för intressant sammanställning. Sådana uppskattas alltid.
zilver1: Bajen; inte bara publiksiffror. Skrämmande och sann läsning.
Gjorde en lista med lite gamla bajenlirare. Det vill säga, var är de idag?
1. Totte Gerrbrand och bröderna Forsberg lirar i Nacka. Det gör också HTFF-bekantingen Chiharu Stocklassa. Är Nacka lika med HTFF 2.0?
2. Igor Armas är kapten för Krasnodar, där han nog fortfarande väser ett och annat till anfallare (och möjligen lagkamrater).
3. Emil Johansson var ju ”för bra” för att hänga med Bajen ner i Superettan, så nu lirar han för Degerfors i Superettan.
4. Supertalangen Haris Laitinen har hunnit med Assyriska, AFC United, Nacka och nu Haninge. Han är ju nära Skarpnäck i alla fall. Hur kul Simon Helg har det med Åtvidabergs uteliv kan man fråga sig.
5. Baggio Husidic var kanske för bra för Bajen då han fortfarande lirar för LA Galaxy. Lagkamrat med Nigel de Jong, Steven Gerrard, Giovanni dos Santos, Ashley Cole och Robbie Keane. Nästan som i Bajen.
6. Charlie Davies var i Sochaux och Randers innan det blev New England Revolution. Samma klubb som Björn Runström skulle förgyllt om han inte hade kommit ihop sig med tränaren (liksom i Bajen och Fulham då). Tyvärr går det lite segt med målskyttet i år för Davies, ett mål på åtta matcher. Återvändare?
7. Guldborg gjorde ju en repa i isländska Valur, men missade EM-partyt då han flyttade hem till Lyngby. Här är han ordinarie i en klubb som med usel ekonomi försöker ta sig till högsta serien. Groundhog day för den gode dansken.
8. Flyttade hem gjorde tuffe Nik Ledgerwood som nu spelar i Edmonton, efter att ha varit i både Duisburg och Energie Cottbus. Nik var lite svag för det tyska då han hann med sex seniorklubbar i Tyskland.
9. Teknikern Luke Rodgers tog sitt referensbrev från Hasse Backe till konferenslaget Forest Green. Nu i Sutton Coldfield Town, Birmingham. The Evostik Nothern League.
10. Södra förorternas kortkung Sebastian Castro-Tello har tagit sin eminenta försäsongsteknik till Degerfors, Nacka och nu Arameiska/SyrianskaBonus: Marcus Törnstrand gick ju vidare till Dundee United och Östersund. Inför denna säsong visade sig han ha värvats till Järna SK utanför Södertälje. Den nu 25-årige backklippan kommenterade division 3-klubbens intresse med ”Det känns jättebra. Jag fastnade för Järna för att jag tycker att det är en väldigt proffsig klubb. Jag blev väldigt imponerad av klubbens vision och organisation”. Det bor 6 000 själar i sovstaden så vi får se hur långt visionen bär.
Sammantaget är det ju ändå kul att så många bajenhjältar har tagit sina kunskaper vidare i karriären. Vi får väl beklaga att det nog var lite körigt ett tag i Bajen för en del av dem.
Bajen Älta nr 8:
Precis just nu vet vi inte hur vi ska lösa det faktum att svarsrutan ligger i botten av forumet. Vi har försökt ta reda på vad som skall göras, men inte fått något svar som löser problemet. Detta gäller även det faktum att man hamnar sist kronologiskt (när man svarar) och inte vid senaste inlägget.
Vi hoppas att springa på en lösning på detta problem. Men vi vet inte när.
Det här var ju magiskt???
jag loggar in för att skriva lite klokheter på Gubbultras eminenta forum, men där är jag tydligen inte inloggad, men här går det bra att skriva. Är det en feature eller bug? Jag provar att logga ut och in igen. Spänningen är olidlig.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.