Visar 30 inlägg - 1,681 till 1,710 (av 1,725 totalt)
  • Författare
    Deltagare
    Antal inlägg: 18

Silverholt trivs dessutom bäst som innermittfältare och är sjukt svag mot bättre lag, slopa han helt som ytterback säger jag, eller använd endast när det är vi som kommer ha bollen i typ 60% i en match.

Sen tycker ju jag att Solheim inte är någon ”modern” ytterback som Silverholt eller Batan, han är snarare den där mer defensiva, tuffa ytterbacken som inte är rätt. Dock tycker jag han är för dålig offensivt så han hade behövts när vi, som du säger Palini, möter Malmö, eller Elfsborg och så vidare på bortaplan (framförallt). Men nu är han ju skadade till i höst typ. Så köp en back genast som gärna kan spela på båda höger- och vänsterkanten.

Dom måste ju ha tänkt på att värva någon. Eller så gör man klart med att ta upp någon ungdom från egna leden.

Palini
    Deltagare
    Antal inlägg: 103

Bra där, Johannes. Äntligen lite positivism från din sida. Det bådar gott! 😉

Försäsong och cup avklarad. Både upp och ner som sagt, svajigt som det brukar se ut på en försäsong. Det som är bra är att vi har spelat bättre när det har gällt nåt (cup). Sen har vi också spelat bättre på konstgräs än på vanligt gräs. Det är ett plus att det bara är sju matcher på gräs i år. Fyra av dem ligger också lägligt ihopklumpade inom en dryg månad på sensommaren/början på hösten då planerna borde vara nästintill som bäst.

Det jag hoppas få se i år är ett mer stabilt Bajen. Ett Bajen som tar klart många fler poäng på hemmaplan än förra året. Ett Bajen som gärna upprepar derbysuccéerna från förra året. Ett Bajen som med de två brassarnas hjälp kan lyfta rejält offensivt.

Det enda som egentligen oroar mig är den hyfsat starka, men ack så tunna försvarslinjen. Jag skulle önska att vi hade en mer defensivt stabil ytterback i truppen. Batan, Solheim och Silverholt är ”moderna” ytterbackar i mångt och mycket, men alla tre är alldeles för svaga i defensiven som jag ser det. Vi har Birkir, men det skulle vara skönt att ha ett till mer defensivt alternativ i truppen när vi möter t.ex. Malmö, IFK Gbg, Elfsborg på bortaplan.

Johan S
    Deltagare

Målet var ju iofs lite flyt, men å andra sidan så borde dom gjort minst 2-3 mål i första halvlek. har sagt det förut på twitter, att Silverholt är för dålig defensivt för att spela ytterback. Han blir så uppäten när vi möter bättre lag än Ljungskile, där han gjorde en bra match.

Ska ju även sägas att både Birkir och Ögmundur inte var med igår och då hade det kanske sett annorlunda ut, framförallt på högerkanten.

Istället för oerhört stabil defensiv från förra året är det nu lite väl balanserat offensivt. Vi har ju inte värvat en enda defensiv spelare. Enbart offensiva. En allround back hade ju inte skadat sista timmarna här nu, speciellt med Solheim borta i flera månader till, en Batan som hämmas av sin skadad hela tiden och en Aidoo som inte kan spela ytterback vilket han bevisade igår. Och då står vi där med Birkir och en Silverholt som ju är usel som ytterback och kommer vara i de flesta matcher i allsvenskan.

johannes
    Deltagare
    Antal inlägg: 147

Av det jag sett på försäsongen så är känslan att vi kommer att slippa en period under 2016 där vi bara vinner 2 matcher på 17 omgångar.
    Istället tror jag att vi kommer att hamna i ett läge där vi vinner 3 matcher på 17 omgångar.
    Allt annat lika.
    En förbättring således…

Palini
    Deltagare

Nåja, första halvtimmen var riktigt illa och med maximal utdelning så hade de ju kunnat stå typ 4-0 efter 20 minuter. Vi var inte alls med på banan där. Örebro gjorde det riktigt bra med Ajdarevic och framför allt Daniel Gustavsson som hade lekstuga med Silverholt. Vi var stillastående, passiva, hade för stora avstånd både till motståndare och egna lagkamrater.

Men sen vänder det ju rejält i andra, så jag har också svårt att förstå snacket om överkörningen och allt vad det är. Hade vi inte gjort fem byten efter 60 minuter så hade vi förmodligen haft mycket goda chanser att vinna matchen och då blir det snacket ännu konstigare, men det är väl som vanligt. Man skriver det som genererar flest klick?

Bitvis har vi varit rejält utspelade både mot Häcken och Örebro, i stil med torsken i cupen mot Elfsborg ifjol, men med den stora skillanden att vi i båda dessa matcher vänder på spelbilden och lyckas göra match av det igen.

Nanne är inte korkad, så jag är rätt övertygad om att vi skruvar lite och spelar mer ”cyniskt” i början av allsvenskan och sen kanske vi kan spela mer presspel, på hemmaplan när vi möter motståndare som inte är så vana vid eller bra på att spela sig ur pressen.

Groggen
    Medlem
    Antal inlägg: 1

Riktigt så illa var det ändå inte igår. Egentligen ganska komiskt med omdömen som ”världsklass av Örebro” och AB:s ”Bajen totalt överkörda” eller Jonas Dahlquist som benämnde Bajens tredje avslut i matchen som det första. Vad hade de för glasögon på sig egentligen? Se gärna om matchen på Cmore.se och jag lovar att ni kommer se en annan sanning.
    Positivt från igår var Khalilis och Romulos inhopp samt Torsteinbö. Den sistnämnda ser verkligen ut att ha hittat formen, lyckas med dribblingar och svåra passningar – och återigen målskytt!

Paladin
    Deltagare
    Antal inlägg: 175

Jag har inte sett Örebro-matchen men den verkar ju ha varit usel ur försvarshänseende av vad jag läst. Det är illa att vi åker på bakåtmål tidigt i så gott som varje match, snart blir det självuppfyllande.

Kennedy platsar inte längre i startelvan som det ser ut. Torsten har tagit kliv frammåt. Jag tror att vi får det svårt att komponera laget med tanke på att vi har en ytterback borta och Batan småskadad. Det känns inte bra.

Min ambition för säsongen är att vi vinner två derbyn till och att vi placerar oss högre i tabellen än förra året. Till och med det känns svajigt just nu.

Palini
    Deltagare

Hyfsat svajigt som sig bör (?) i en träningsmatch en vecka före premiären. Inte HJK-svajigt, men inte långt därifrån…

Några svar till i pusselbygget fick vi nog ändå bekräftade en extra gång. Silverholt duktig framåt, men inte långt ifrån en katastrof bakåt. Öppen strada för Örebro på hans kant, ligger alldeles för långt ifrån spelare och känns lövtunn i närkampsspelet.

Måns, Måns, Måns… Jag har gett upp hoppet helt nu. Tack för yttersidan mot Häcken, typ. Förhoppningsvis får han ringa med speltid i år, så slipper man kanske känslan av att spela en man kort.

Khalili visar lite bättre takter och kommer i alla fall med i spelet även om jag blir smått tokig på hans messpel emellanåt. Har inte helt gett upp hoppet där, men lite samma här. Bör får knappt med speltid om nu brassarna är så bra som det verkar. *nyper mig i armen* Okej, jag ska inte göra en jättegrej av typ en aktion, men visst kan vi väl alla hålla med om att det finns lite boll i den kroppen.=)

Kennedy känns mer och mer slut för varje minut han lirar. Går inte alls att känna igen. Förhoppningsvis kan han tända till och köra en sista svansång när allsvenskan väl drar igång.

Det mesta var sig ändå likt, supertidigt baklängesmål, icke fungerade presspel som ger livsfarliga kontringar i arslet och tempofattigt och dåligt passningsspel i övrigt. Klart bättre i andra halvlek dock.

Hinner vi skaka fram en ytterback om Batan är trasig? Kan kanske behövas ändå känns det som…

Det positiva då? Jo, vi kan ju förändra matchbilden i andra. Alex tycker jag jobbar på bra i rätt hopplöst läge och det lovar gott. Haglund tycker jag också ser bättre och bättre ut och Magyar börjar växa in rejält i laget. Smarason och Torsteinbö tycker jag också gör det bra idag.

Israelsson såg också mer än lovligt blek ut idag, men där är jag inte orolig. Vi vet alla vad han kan.

Max
    Deltagare
    Antal inlägg: 61

Palini:
    Ingen risk alls, såg trots allt min första Hammarbymatch 1969.
    Och efter fem år i superettan, kan ingenting utom en nedflyttning göra mig besviken.
    Men jag vidhåller att vi borde ligga lite längre fram i tempo etc än öfk.
    Och ja, vi ska bara slå dem, och det gäller dygårn, gnägget, kronblom och vad fan dom nu heter.
    Men visst håller jag med om att skillnaden mellan topp och botten i enstaka matcher är hårfin och den ens finns.

Johan S
    Deltagare

Jag tycker att det ser bättre ut offensivt i år jämfört med ifjol.

– Framförallt så har värvningen av Smarason visat sig vara bra, han jobbar stenhårt och är en smart spelare.
    Torsteinbö har höjt sig också även om han fortfarande har en del kvar till sin toppnivå som känns hög, kommer fortsätta vara en trogen poängspelare.
    Alex känns som en Pablo-kopia på många sätt, fast på allsvensk nivå sklart, vilket känns perfekt för vårt spelstystem.
    – Sen har både Kennedy, Khalili, Melker en del kvar till sin toppnivå. Själv tycker jag Melker skulle passa bättre som 10a, lite som Nahir. För feg och vek för att vara en av de sittande, även om man gärna vill att det ska funka däär. Och ska han lira på sittande mitt ska han inte ha Haglund bredvid sig utan Johan Persson som är som en pitbullterrier och hugger på allt, som kanske inte Haglund gör.
    – Tycker dock Haglund varit hyfsat bra sen den där bedrööövliga matchen mot Syrianska.
    Batan har varit bättre än Birkir vilket är överraskande, men tror det vänder nu när det börjar på allvar. Men sköänt ändå att Batan höjt sig en aning.
    Magyar har imponerat på mig senaste matcherna och känns väldigt given bredvid Saetra (som i sin tur varit lite svajig på slutet i jämförelse med vad han kan då). Sen har vi ju en Aidoo som gör det jättebra när han får chansen vilket känns skönt ifall vi skulle få någon skada på Saetra och Magyar.

Och sen har vi ju en riktig joker i Romulo dessutom.. Och hoppas han kan få många minuter mot Örebro så han kommer in i laget och startelvan snabbt. För han är helt matchfit och dessutom i bra form. Då han gjort 5 mål på 7 matcher nu i februari/mars i sitt brasilianska lag, bland annat målade han mot Vasco da Gama.

Palini
    Deltagare

Finns en överhängande jätterisk att du blir rejält besviken med den inställningen, Max.

Finns det verkligen nåt lag i allsvenskan som alltid ”ska” slå ett annat? Knappsats om du frågar mig och som sagt… Du kommer garanterat (förr eller senare) att bli jävligt besviken med den inställningen. Ungefär som alla tröttmössor som tror att Gefle hemma alltid ska vara tre poäng… 😉

Det är trots allt fotboll vi sysslar med, finns inga, har aldrig funnits och kommer förhoppningsvis aldrig att finnas några garantier för nåt. Jag hoppas laget gör en gedigen insats och jobbar stenhårt i +90 minuter och att Nacka är med oss så tar vi förhoppningsvis tre poäng.

Drutten
    Deltagare
    Antal inlägg: 8

Härligt med live sändningen imorgon Kent och gänget!

Angående vår merchandise, jag tycker ärligt talat det klagas lite väl mycket. Inte för att jag tycker det är bra, men för att man inte lyssnar till vad Kindlund och gänget säger. Det var väl i BB’s uppesittarkväll där Henrik fick svara på varför utbudet var så dåligt och han erkände väl rätt upp och ner att det var för mycket skit men att de helt enkelt inte har varit tillräckligt prioriterat. Jag ser inga konstigheter att vi prioriterat våra kärnområden såsom sporten och allt som hör där till. Merchendise kommer långt ner på i alla fall min lista över prioriterade områden tills vi kan säga att vi är en stabil allsvensk klubb.

Sen är ju som tidigare skribenter påtalat smak något subjektivt. Jag letade i två månader efter en vårjacka, och då hade jag all världens klädmärken som urval. Att Bajen ska lyckas bättre och blidka hela vår supporterskara utan att lägga enorma resurser (som kanske kan läggas på något bättre just nu i alla fall) tycker jag är naivt.

Missförstå mig inte, det är bra att man gör sin röst hörd om man är missnöjd, jag tycker bara man kan visa lite förståelse för att det kanske ser ut som det gör och det kan man göra utan att för den delen vara nöjd.

Kent Granqvist
    Moderator
    Antal inlägg: 60
    Jesper
    Deltagare

Det har definitivt gått framåt. Anledningen till att klagomålen kommer nu är ju antagligen pga att vi fått smak på hur det skulle kunna vara. Det finns flera sätt något kan generera ekonomi. Själv ser jag nog gärna att ett klädesplagg används och syns. Inte bara i ”nörd-kretsar”. Då krävs det också en viss nivå på plaggen. Men man ska komma ihåg att det är väldigt stor skillnad på ett modehus som Kappa och en varuhuskedja Intersport. Även om de också har egna märken mm. Man ska också komma ihåg att det även är väldigt få modehus som klarar att hålla den bredd på sortiment vi behöver då det finns många ”kulturer” bland våra supportrar. Jag kan tycka att sportiga unga killar, kanske inte borde vara vår enda målgrupp. 😉

Waylon
    Deltagare

Tänkte bara flika in från mobilen att när det gäller merchandise och matchtröja tycker jag inte att det enbart är en ekonomisk fråga. Visst vill vi att Bajen ska dra in så mycket pengar som möjligt. Men jag tycker det är nästan viktigare att alla vi Hammarbyare ska kunna känna oss nöjda med utbudet, lite oavsett ekonomiskt utslag.

I mitt gäng efterfrågas det fler cleana alternativ, vi vill ha okej passform och slippa feta blaffor överallt. Jag tycker Bajen ska ha proffessionalitet nog att kunna producera (eller ställa krav på leverantörer) merch och matchtröja som håller fansen nöjda. Som någon slags filosofisk fråga, inte bara ekonomisk. Håll fansen nöjda, oavsett om det är nya marginalare eller gamla trogna rävar.

Well well, menar inte att låta bortskämd. Det har gått åt rätt håll sen 90-talets haklappströja, Rod Stewart-ärmarna och de rutiga mössorna som alla lag hade. Är väl bara att jag känner att med den medvind och potential vi har så vill jag se en uppväxling på flera fronter. Att vi tar tillvara på tillfället på alla sätt och vis oavsett om det gäller i dialog med Svff, träningsmöjligheter, merch, sponsorintäkter etc.

H.I.F.
    Deltagare
    Antal inlägg: 5

Tycker faktiskt inte att det sett så illa ut i år. Visst, passningsspelet har inte förbättrats men här tror jag Melker kommer in i det o sen har vi kungen som kan gå ner i vissa matcher.Försvaret är stabilt även om Birkir o Sætra svarat lite. Anfallsspelet ser klart bättre ut med Alex o Smaradona och då har vi inte sett Romulo spela nåt än. Tror på en sjundeplats som väl får ses som en rejäl förbättring mot förra året.

Max
    Deltagare

Om öfk går på vatten vet jag inte, såg deras match mot sala kebab i går och det var inte imponerande, men men dåligt genrep osv osv.
    Öfk skall vi bara slå som sagt.

Ev?
    Deltagare
    Antal inlägg: 113

Hela försäsongen har handlat om att man vill se tendenser på att Bajen tagit ytterligare ett kliv från förra året, och det gäller väl tyvärr fortfarande inför matchen mot Örebro morgon. Jag har inga problem att ta en förlust så länge vi har ett spel som håller betydligt längre än de 10-15 minuters perioder vi i bästa fall haft så här långt.

Våra svaga länkar är helt klart passningsspelet. Försäsongen har varit fyll med passningar på hälarna eller ut genom närmsta sidlinje. Sådant spel tar nog död på lagmoralen väldigt fort och måste förbättras tillsammans med tempot.

Alex är tillsammans med Israelsson våran bästa spelare tror jag, men vi såg mot tex Aik att det inte är mycket värt om Alex aldrig får rätt bollar. Israelsson behöver finnas på planen, inte på skadelistan. Kan Torsteinbö äntligen blomma ut är mycket vunnet. Han står för det oväntade, vilket om inte annat kan öppna upp för övriga offensiven. Sen måste passningsspelet genom hela laget sitta, annars är det kört.

Östersund skall vi bara spöa, men tyvärr lär dom gå på vatten nu i början. På sätt och vis bra att vi blev utspelade av dem tidigare i år, så man inte underskattar dem igen.

I min värd kan vi åka ur med buller och brak i år, alla tecken för sådant scenario är faktiskt på plats. Överskattning, dåligt spel, krav, nära till krisrubriker, en avgångskittel som redan börjat puttra och rykten om missämja i truppen med mera. Visa något mot Örebro som får mig att vilja ta tillbaka detta sista stycke, tack…

• Det här svaret redigerades för 8 år, 8 månader sedan av Ev?.
    Max
    Deltagare

Wtf….749 resp 649 för en matchtröja?
    I svenska kronor?
    Sanslöst.

Johan S
    Deltagare

Ev?

Jag hävdar bestämt att det finns en hel del som inte ens har någon smak och köper därför i princip vad som helst.

Och de merch jag huvudsakligen är intresserad av är kläder som tröjor och tischor. Halsdukar och muggar eller liknande är det väl inga problem med, men det tror jag inte heller någon av de gnällande menar heller utan det är tröjorna och tischorna. Samt att det är extremt dåligt utbud för damer, alltså mer kvinnoform på tröjor. Dortmund har t ex hel damsida med tröjor och tischor etc. Varför skulle inte vi kunna ha det. Fokuset på merch är inte vad den borde vara och där skulle vi kunna höja ekonomin betydligt. Om man lägger manken till. Men Hammarby Fotboll har väl någon minimumkassa där ifall dom får in såpass mkt cash att dom tycker det är okej, och då kallar det för att det dom lägger ut säljer.

Sen har det väl aldrig klagats så mycket på en matchtröja som nu, till och med flera som brukar vara neutrala i frågan har sagt sitt osv. Av kanske 300 kommentarer på olika sociala medier är det kanske max 10 som tycker den är okej, dvs inte snygg utan rätt okej.

Ev?
    Deltagare

Johan,

Sakerna säljs oavsett hur det ser ut säger du. Är det verkligen så illa? Kan Bajen göra vad som helst och det säljer oavsett? Nej, utan jag belyser återigen att smaken är som baken. Det du tycker är snyggt tycker någon annan är fult, och tvärtom.

Går jag in på https://www.intersport.se/supporter/hammarby-fotboll så får jag scrolla en bit innan jag stöter på något jag absolut inte skulle kunna tänka mig att köpa. Men det är bara min egna subjektiva åsikt…

Johan S
    Deltagare

Alltså osäljbart är det ju inte, men det mesta sakerna säljs ju oavsett hur dom ser ut i princip, för att det är produkter som kommer från Hammarby och för att det är nya intressanta grejer enligt dom. Dvs dom köper i princip vad som helst.

Därför tycker jag man borde lägga fokus på de som är missnöjda och på gränsen till nöjda, för att öka försäljningen av merch. Eftersom resterande skala , som jag sa, ändå köper vad som helst. Men det är ganska tydligt att Hammarby Fotboll inte lägger någon stor fokus på merch, går ju inte att prata bort.

Sen är priserna också en viktig fråga, och på en hel del av sortiment är det på tok för höga priser. Som matchtröjan för 749 kr. Och att juniortröjan kostar 649 är väldigt maffigt.

Ev?
    Deltagare

När jag varit inne shoppen har jag sett folk köpa sådant jag själv aldrig skulle köpt, och förmodligen skulle dom aldrig köpt det jag köpt. När du Johan talar om att du köper 5% av det som trycks ut så får du det att låta som att 95% är osäljbart, och så är det inte. Smaken är som baken och sakerna säljer ju onekligen.

Visst, det kan bli bättre men det är absolut inte denna katastrof som många av er vill få det att framstå som.

Johan S
    Deltagare

Tycker gnället kanske är i viss överdrift men ändå befogat i många fall. Pumpar man ut skit hela tiden och sällan något bra så är det klart att man är riktigt jävla trött och gnällandet inte direkt blir mindre.

Sen är det ju nästan bara gamla gubbar i Eftersnacket, no offense, och det är väl inte den skaran som är speciellt engagerad i merch på det sättet direkt. Och aldrig använder något mer än en halsduk kanske.

Ser du mig i eftersnack någon gång så lär du nog se någon av dessa tröjor som jag köpt och tycker är de bästa i shopen, typ de enda också. Knappt 5% av allt som tryckts ut. Man kan väl säga att jag är av den skaran som gillar det så enkelt och rent som möjligt. Hammarby med en helt annat bild där Bajen, Södermalm, 1987, Stockholm, Hamamrby, Söder osv osv är standard på alla tröjor typ.

johannes
    Deltagare
    Antal inlägg: 147

Klagandet tenderar att gå till överdrift, utan tvekan. Någon tomte på ett grann-forum klagade t ex på typsnittet på siffran 0 på tröjorna…

Men, merch-sidan är generellt en katastrof. Mitt matchgäng är 8 pers och jag gissar att vi tillsammans (!) köper max 1-2 produkter per år.

Inför de senaste matcherna har jag snabbkollat vad folk som värmer på Gullmarsplan har på sig. Gissningsvis 10-15% har officiella tröjor. Övriga har inofficiella alternativt icke-Bajen-kläder.
    Då talar vi ändå om kärnsupportrar.

Jag kan inte minnas när jag såg någon i BaraBajen-redaktionen ha på sig en ny merch-produkt i samband med Eftersnack.
    Återigen, ännu en grupp kärnsupportrar som bojkottar.

Hade jag varit marknadsansvarig i Bajen hade jag akut försökt åtgärda detta.

• Det här svaret redigerades för 8 år, 8 månader sedan av johannes.
    Johan S
    Deltagare

Jag kan ju bara tala för mig själv och vad jag tycker och tänker om design och merch osv.

Jag har l’änge varit väldigt intresserad av just matchtröjor då jag tycker det är en viktig grej. Sen tycker alla olika där.

Min åsikt är att jag tror inte Hammarby bryr sig nämnvärt mycket och merchen, oavsett vad dom säger. Hade man brytt sig och tagit till kritiken så hade man ju fan inte fortsatt att bara pumpa ut t-shirt och tjocktröjor. Alldeles för mycket som skickas ut till butik. Tänk om man kunde ta bort några och lägga mer fokus få som skickas ut istället för tvärtom.

Sen köper jag inte riktigt säljargumentet om att ”ja, men det säljer ju”. Jo visst men tänk om man skulle sälja dubbelt så mycket ifall man gjorde mer vad de, som bryr sig om design och så vidare, tyckt och sagt. Det vanliga folket som inte bryr sig om sånt köper ju oavsett vad som kommer ut. Men Hammarby vill alltså inte lägga manken till nämnvärt.

Sen tycker jag inte att nya matchtröjan är snygg. Dock såg den betydligt bedrövligare ut i de första bilderna som togs på Intersport, men den där ”slipsen” är ju bara så ful. Jag tycker att en matchtröja ska vara mer clean än plottrig. Och slipsen gör att det ser mer plottrigt ut, speciellt när dom nu ökat reklamloggorna tröjan. Och ja jag vet att det lönar sig ekonomiskt osv men jag tröjan är inte snygg med så mycket reklam.

Hade man sluppit den där slipsen, och gjort den vit med grön insida, hade det sett mkt bättre ut. Hade man sen sluppit de där linjerna på ärmarna och istället gjort ärmsluten gröna som på 2014-års tröja. Ja då hade det var en bra tröja designmässigt.

Sen förstör ju den där jävla LW-loggan sjukt mycket också, men Hammarby har väl inget att säga till om. Även om det såklart hade sett mycket bättre ut om det bara stod LW.se eller allt i grön färg.

Men detta är bara mina åsikter vad jag tycker. Och Kent och övriga i admin vet nog vad jag tjatat och pratat om design, inte minst här på BB.

Jesper
    Deltagare

Det må så vara, det jag klagar på är dock att färg och ljusvikter inte är i balans. Något som ingår i alla konstnärliga basutbildningar och i alla fall i min gymnasieutbildning. Nu blev det något bättre med de extra loggorna, men såvida vi inte får en till bred och tung logga i botten på tröjan så bör man flytta ned LW till pivot.

Kent Granqvist
    Moderator
    Antal inlägg: 60

Ev?,
    Jag håller med. Det finns en rätt smal fåra av Bajenåsikter som många (absolut inte alla) anammar ganska snabbt. Den smala fåran basuneras ut på twitter och andra sociala medier och det blir ganska snabbt en sanning att alla tycker likadant. Vilket jag betvivlar.

Ev?
    Deltagare

Visst tröjan är inte en av de bättre men gnället, liksom gnället på merch, gick överstyr för länge sedan. Är rädd att det i Bajenland blivit en ny kultur att gnälla på allt som har med design att göra. 🙁

Palini
    Deltagare

Kul att se Lidberg och Jajic idag, annars var det tämligen avslaget. Och det är ju inte alltför ovanligt att ungdomar visar framfötterna i försäsongsmatcher som denna.

Jag tyckte Lidberg visade mer än Jajic den här gången. En intressant spelartyp som vi definitivt saknar i dagsläget. Han är väl i ärlighetens namn rätt begränsad som fotbollsspelare, men verkar ändå har ett sinne för var nätet finns. Jag gillade hans sätt att ta löpningar och kan nog vara en väldigt nyttig spelare att kasta in när vi leder matcher.

Aidoo tycker jag också gjorde det väldigt bra. Visst, inte alltid i position och hyfsad oortodox i sitt spel, men jag gillar det jag ser. Fan, älskade när han jagade bort en motståndare ända hem till mittlinjen igen. =) En oslipad diamant som kan bli jäkligt bra.

Annars var det väl väldigt mycket träningsmatch över det här. Kul ändå med iranierna som inte direkt spelade ”allsvenskt”. Det är bara nyttigt att möta olika sorter av motstånd.

Visar 30 inlägg - 1,681 till 1,710 (av 1,725 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.