Visar 30 inlägg - 4,711 till 4,740 (av 5,033 totalt)
  • Författare
    Deltagare
    Antal inlägg: 107

God morgon GU. Inga pengar på GU-tipset, men vad tog travet vägen? Sedan till dagens händelse. Tre poäng tack.

bajen-loveU4ever
    Deltagare
    Antal inlägg: 394

God Morgon GU!

Ang bolagsspelet, det är Charlies helg, om nån kan meddela honom?
    Annars får han köra nästa helg. eller så kör jag nästa.

Dagen före GAMEDAY! =)

BäS
    Deltagare
    Antal inlägg: 1518

Ett soligt Zinken!
    Kl 15.00 spelar damerna mot ett hopplock av smålänningar.
    Tar cykeln om jag lyckas baxa fram den bakom ett gäng andra… marodörer.

BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare
    Antal inlägg: 1539

God kväll GU!

Farbror Älta bloggar vidare…men ”hittar” inte ut hit med sitt skit!

Dokumentären om Thin Lizzy var sevärd!….
    Farbror Älta var där….på Hovet alla 5 år på raken och på ”Grönan” med!

….och det är Farbror Älta nöjd över! 🙂

BäS
    Deltagare

Charlie
    Ann
    K.K.
    Gissa vad de där bokstavskombinationerna är?`
    Blir en högvinst på rätt svar.

BäS
    Deltagare

Äntligen, här ska det staplas mynt :-/ har man inte deg att lägga på skrällar så får man nöja sig med det här.
    Lotto ikväll, kan bara sluta på ett sätt efter en storkova igår på Euro (87 pengar)

BäS
    Deltagare

…fast det kanske inte är publicerat, då är det ju lite knepigare. copy+paste 🙂

Millen
    Deltagare
    Antal inlägg: 274

Det borde inte vara några problem att länka dit! Millen vill läsa… 🙂

BäS
    Deltagare

🙁 fast det borde det ju förstås.

BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare

God kväll GU!

Farbror Älta har ”test-bloggat”…men det går inte att länka dit härifrån!

BäS
    Deltagare

Lizzy-dokumentär på SVT1 ikväll, på nåt ställe stod det 22.30 men i SVT-tablåer står det 23.20, så man får väl hålla ögonen öppna helt enkelt om man nu inte väljer att spela in… jag tror på 23.20
    Freda’

BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare

God morgon GU!

Klämdagar är bra skit!….kan man sedan vara ledig dag efter ledig dag vore livet underbart! 😉

…ett besök på Sickla hälsocenter och en resa efter slitstål till Entrack i Veddesta är inbokat idag!
    BOJAN ÄLTA NR 8 är i Rättvik, så ”Tysken” och hans husse reder sig själva! Bra dessutom!
    Rättvikstravet har marknadstrav idag, så Farbror Älta gör det utmärkta valet att spela på distans. Det är inte helt fel att slippa se den där jävla skitbanan! 🙂
    Det vackra stoet Blended Scotch får bli spik! Tufft emot, men hon är tuff själv också, den här damen!

http://www.travronden.se/sites/default/files/styles/artikel_720/public/blended_scotch_heat_2_0.jpg?itok=P_VyARdG

BäS
    Deltagare

Inte för att jag jublar över Häcken, men jäkligt skönt att slippa mff i Europaspel. Gratta Gerhard kan man ju göra i varje fall…

BäS
    Deltagare

Skoj att få läsa lite Ältaiska skrönor framöver. Nåt att se fram emot.

Aidoo, läste nåt om att han åkt på en järnskakning, men då fattar jag inte varför han tar en plats på bänken ens. Är det inte för möjliga inhopp? Inte omöjliga…
    Nä, jag är skeptisk (bra låneord)

För övrigt kan jag meddela att det finns ytterst lite att meddela.

2 till till musikhimlen idag… Olle och gamla DJ-hjälten och kufen Sidney, en skojfrisk typ.

• Det här svaret redigerades för 8 år, 6 månader sedan av BäS.
    BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare

God kväll GU!

…så är det på gång!
    Farbror Älta skall på prov försöka sig på lite dravel i någon slags bloggform på ett annat forum….
    Det blir lite, typ ”En grävmaskinists vedermödor”… det är inte ”färdigt än”, men det jobbas för fullt!
    Farbror Älta tänker skriva ner lite dagliga betraktelser…det blir bilder, klipp, musik m.m.

Kommer länka när det börjar ta form!

…i övrigt är Farbror Älta skeptisk! 😉

bajenhöjden
    Deltagare
    Antal inlägg: 121

BaS

Aidoo? Det kan man fråga sig. Med 7 spelare på bänken blir det ju lätt ganska mycket utfyllnad men visst är det lite underligt att man inte sätter in en back när det är brist just i den lagdelen. Att han sedan inte får spela tycker jag är mindre konstigt utifrån vad jag sett. Jag gissar att planen är att skolan in honom i mer ”europeiskt” försvarsspel där det blir mer på säkerhet och mindre på chans.

Apropå backlinjen så oroväckande virrigt senast. Blir det bättre med Sätra tillbaka?

BäS
    Deltagare

Vänta bara, Federbet dyker snart upp i rubrikerna igen. Vilka är det egentligen, de där mentala kollapserna? Och hur i hela friden kan en (frisk) spelare som köps/värvas till en klubb i högsta serien inte vara redo för spel… övergår min skrumpna hjärnas förmåga att förstå. Ja ja, inte direkt från gatan, men x antal månader och i Aidoo’s fall nästan ett år. En bänkplats är fasen inte ok om de ändå aldrig får spela, betänk att vi hade 2 backar borta och en back som ändå inte får komma in, varför sitter människan på bänken? För att lära? Är det elitfotboll det? Näe

bajenhöjden
    Deltagare

Vad är det här för väder? Va va va?

Leicester ja. Som sagt: Premier League är det nya Allsvenskan. Kanske på en lite högre nivå men ekonomiskt är det verkligen träffande. Att Leicester vinner i år är ungefär som när vi vann 2001. Tippat bottenlag slutar högst upp. De kanske åker ur nästa år istället.

admin, håller med om det där med ”vips”. Min personliga åsikt är att vi tar tag i det rejält efter paus och får tryck på dem och målet kommer kanske lite slumpmässigt men ändå logiskt (bra press som stressar dem till misstag). Sedan vet jag inte vad vi håller på med när de kvitterar men det kom alldeles för enkelt. Tråkigt att vi inte kan hålla ledningen längre och få dem att bli lite stressade där.

alexx11
    Moderator
    Antal inlägg: 264

Morrn GU !

Kul med Leicester, gillar alltid underdogs som skräller. Även Hammers gick rätt så bra i år 🙂

Efter en tvådagars så fick man då se en ”bakfull” första halvlek, nära att somna….en lite bättre andra och vips så var det oavgjort..trist att vi inte kunde hålla vår ledning i 5 minuter ens.

DBW gjorde en fullt godkänd debut och denna backup verkar vara riktig stabil, skönt att se.

Nu väntar eran favorittid här i GU, nämligen paljett vm….:)

SKÅL !!!

BäS
    Deltagare

Var det inte 2011 vi mötte dem och Mallorca på Söderstadion, redan då såg jag att de hade nåt 😉 Vi hade ju i varje fall Superettan.
    Ja grattis då för fan… från ett Spursfyfan

bajen-loveU4ever
    Deltagare

En sak till..

HÄRLIGA CALLE RUTQVIST!
    =)

bajen-loveU4ever
    Deltagare

Grattis till Leicester , Premier League segrare 2015/16!
    Enormt stort att det lilla laget vinner hela skiten!
    Exakt vad hela Premier League behövde.

Gonatt GU!

BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare

God kväll GU!

Vilken jävla lirare han är Calle. 🙂
    …inte ett jävla ord om någon förlängningen igår under vårt samtal….;-)
    Farbror Älta visste vad han gjorde när han budade hem bägge Calles tröjor.. 🙂 🙂 🙂

Carl-Johan Rutqvist förlänger med Hammarby Bandy

BäS
    Deltagare

Ja och att han (Calle) dessutom kritat på för minst 2 år till gör ju inte saken sämre och det toppas med att Tellus gör oss sällskap i Elitersien. Kan den där jävla träningshallen bli av någon gång nu då????

BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare

…dagens glädjeämne var mötet med Farbror Ältas absoluta favoritbandyspelare…Nr 33 ”Calle” Rutqvist!
    Nye tränaren Andrej Pasjkin hade gjort ett mycket gott intryck på truppen vid första mötet och det ser ut som om nästan alla blir kvar…Andrej vet hur man vinner både VM-titlar och ryska ligan!
    Calle tyckte det skall bli riktigt intressant och se vad han kan ändra på och tillföra i spelet…
    Farbror Älta hoppas att allt gammalt groll i truppen är utrett och lagt till handlingarna en gång för alla…

…tills det blir is på Zinken får vi hålla till godo med ”eländet” på N S!
    David Boo Wiklander gjorde inte bort sig i a f!…det var en stadig bit! 🙂

BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare

God kväll GU!
    ..enastående!

BäS
    Deltagare

Jaha, ännu en 2/3-delstorsk (eller 1/3-dels vinst för all del) att lägga till handlingarna. Utan att ha kollat tabellen så är det väl ett par platser misstänker jag. Surt
    Samtidigt läser man rubriken på en av kvällsblaskorna >Bajens nya tapp hemma mot lapparna< Ledde inte de serien och var (är) framför oss i tabellen? Men det är väl roligare att sätta en rubrik mot oss än andra. Ja ja

• Det här svaret redigerades för 8 år, 6 månader sedan av BäS.
    bajenhöjden
    Deltagare

Årets mest givna torsk ikväll ja. Utom möjligen samma möte borta.

Typiskt att vi skulle hinna åka på ännu en sådan där ”rött kort + straff” innan regeln försvinner. Antar att giffarna har kvar den där 2,50m långe killen på topp.

BäS
    Deltagare

Deklarerat och klart för att bli uppiskade av norrlänningar.
    Tills dess… fan vet.

BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare

God morgon GU!

Det blir ”jonnen” genom ”läbbiga skogen” idag.. om vädret tillåter!
    …om Farbror Älta är laddad?….inte mycket!

..en ”trave” femmor igår!

Visar 30 inlägg - 4,711 till 4,740 (av 5,033 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.