-
FörfattareInlägg
-
…Stina gjorde det istället!
GRATTIS STINA NILSSON! Brons!
=)God morgon GU!
Den där Marit är inte riktigt som alla andra… =)
Grattis Curlingdamerna!
Grattis brorsan!Kämpa Bajen Bandy!
Fan så orolig jag är……dessvärre ser det ut som om ”Tant Marit” redan hängt av alla efter knappt halva loppet och kommer vinna detta överlägset!
KÄMPA C K!
- Det här svaret redigerades för 6 år, 9 månader sedan av BAJEN ÄLTA NR 8.
God morgon GU!
OS -guld i dam-curlingen! 🙂
Kalla har ryggat Björgen… 🙂
BAJEN MÅSTE SLÅ VETLANDA IDAG… 13.15!
V 75 på Bergsåker med tidig inlämning…tror det är 14.30!…och så har farbror sett ett nytt nummer på vågen! 🙂 🙂
Exakt – 25 finns inom några hg! 🙂Egentligen borde man dygna… vill ju se curlingen också men lär missa båda eller så gör man inte det. Somna med radio, vakna med radio… i morrn vet jag. 🙂
Småländska bandyhuliganer? 😉
Välkomna till Elitserien, Frillesås!
Imorgon bitti kör Kalla tremilen.
Måste ses! Ställt klockan. 😉Gonatt GU!
Ska bli ett jävla väder i veckan tydligen. Snö och kallt… bara att förbereda sig.
Satte 4 sista loppen… fel skrällar i de 3 första. Hade inte en enda favorit i dem. Surt i efterhand när man ändå väljer rätt lopp.Blir det några besök på Zinken och durkslaget i morrn? Tänkte mig det, men jag väljer att vänta med biljettköp till det är dags… mest för att jag inte vet om ryggen pallar efter det platta fallet.
Inte många rätt idag inte… borde kört en Top7 på de jag spelade. Hade kunnat gå hela vägen, första 2 var stenklara.
…tror inte ett skit på mina egna ”bandyteorier”, men gillar att ventilera dessa i a f! 🙂 🙂
Tillåt mig vara skeptisk, om minsta lilla matematiker finns i klubben så tänker man inte så. Att gå till semi är så mycket mer värt en en chansning på en till hemmamatch.
Nu ska jag ut i skärgården. Igår fick jag klart att jag inte fått någon blödning i njurarna efter mitt fria fall i tunnelbanetrappan. Så det är bara att genomlida det onda…
Vet inte vad jag ser fram emot i morgon… en vinst i bandyn eller att man ser något som tyder på något i fotbollen. På pappret är givetvis semifinal viktigt, men det är faktiskt cupen också i min skalle.
Äh, skärgår’n som sagt. Nästan bara voltstarter på valla, det var länge sedan man såg och kändes inte helt bekvämt på det ett lärlingslopp och snyggingarna på sydliga breddgrader.
Inga bortförklaringar här av Helge- Svendsen.
Riktig idrottsmän!
Apropå brors inlägg nedan. 🙂pyeongchang-2018/efter-guldduellen-jag-var-inte-tillrackligt-bra/
God morgon GU!
Sveriges största ”loosergäng” Villa tog sig något förvånande vidare….vilket betyder att VSK är ännu större loosers!
Vi kan hamna där vi med om inte Vetlanda enkelt avfärdas i morgon!…undrar om Bajen är så förbannat kyliga att man ville ha en femte avgörande på Zinken? 😉
Med detta är Fagerström åter klar för spel efter 3 matchers avstängning och han kommer behövas mot SAIK…
…samt en hyfsad slant in på kontot!…för övrigt så behövs en mental coach till vårs ”glaspsyken” i herrlandslaget i skidor!
Halvarsson och Hellner letar hellre fel….
…än hittar lösningar på förbättringar!Vinnare letar inte fel och vältrar sig i bortförklaringar, utan förklarar utan omsvep att dom var usla! 🙂
Villa leder och närmar sig semi..
did not se that one coming…..God kväll GU!
Jo, men jag trodde vi var kvar i ”flowet” när vi kom till Vetlanda igår men
så var det inte, så nu är jag ganska orolig….Admin
Din tur att lira på bolaget denna helg! =)
Charlie och Kungen måste fylla på först.
Jag har meddelat Kungen, kan nån meddela Charlie. =)
Mailade Charlie.. =)Om alla hakar på Jeppes tåg som i tisdags så… då kanske till och med nollan kan hållas.
13.15 på söndag stämmer.
Otur för en annan att det är jobbhelg. Blir till att kolla slutresultatet
på elitrapport på lunchrasten..
Så fan bäst att det står 10-2 till Bajen då och vi är klara för semi..
Annars…. =/Skit också… när vi ändå nästan var ifatt så sätter de 7-5
Bonnjävlar
Som jag förstått det så är det alltså en avgörande på söndag 13.15 (reservation för tiden, men en riktig bandytid är det)Ett tips för er som är lite känsliga eller såna som inte gillar att känna sig jävligt gammal.
Halka inte i en stentrappa i tunnelbanan, nånstans i njurtrakten är det väldigt oskönt och rambågen fick sig en fin törn också. Vill inte tänka på när man ska upp ur sängen i morgon bitti. Bara att ta sig ur soffan var en pärs.Verkar tufft där i småländska skogen… nu 6-4 till hemmalaget, flertal utvisningar och vi låg under med 4-1 och 5-1, nu blev det 6-5 (Jeppes 3:e om jag inte räknat fel)
Stänka in 2 hörnor nu kanske… vi har haft 7 och inte satt någon hittills.God kväll GU!
Lite ”godis” från matchen!
http://www.bandypuls.se/bandy/elitserien/hammarby-vann-kvartsfinal-tre-mot-vetlanda-efter-storkross-se-hojdpunkterna-fran-matchen-harRent fantastisk propagandabandy på Zinken ikväll.
Inte enbart för vinsten med 11-2, utan hela agerandet från start till mål. Nu är det bara att ta det med sig till smålandshålan och göra livet surt för dem. Om Jeppe blir av med sitt Vetlandska medborgarskap på kuppen så väntar ett Stockholmskt! Undrar vilket han väljer… 🙂Unge hr. bajaren är ursäktad för övrigt 😉
De 2000 som inte var på plats är inte ursäktade. Dubbla siffrorna måste vi få i semin… (JA, JAG JINXAR DEN!)
…och bara för att hedra vår slang i pytsen så tänker jag bränna på en korvjävel nu.
Halloj GU !!
Hoppas alla mår bra, kämpa Älta med din arm.
Jag hörde från min respektive at hon träffade dig på denna eminenta kryssningsbåt Birka som GU har gjort legendariska kryssningar med.
Hon tycket det var synd att ni inte stötte ihop tidigare 🙂 men så kan det gå…båten är stor.
Fotbollen var ok, handbollen otur och bandyn, ja du….hoppas på vinst ikväll..
SKÅL !!!
Blev 2 ggr live igår, snubblade på en plåt till fotbollen och drog dit istället för fulstream. Man kan till att börja med säga att det var klasskillnad. Vi spelade väl hyggligt, men alldeles för långsamt för AS. Nu var det ju inte AS-lag vi mötte, men går det inte fortare sen så lär vi få det svårt att hålla oss uppe. En del trevliga bekantskaper blev det, Borges och Sandberg bra. Asaad och Leo ok. Jajic har tagit ett kliv uppåt. Känns stabil. Tanken blandar och ger men har ju potential. Sander måste få någon lekkamrat där uppe. Paulsen stabilast ihop med Junior… men det funkar inte att lägga hur mycket som helst på dem. Hur långt håller Lekström? Gjorde det bra igår, men pallar han verkligen ett bättre motstånd? Skulle inte vara fel att få veta status på Wiland.
Handbollen var nära, men inte riktigt där, några tekniska fel för mycket och missade anfall gav bönderna vinsten.
Om bandyn vet jag inte ett skit, mer än resultatet. Skit
Välkommen till Bajen då, David Fällman!
God kväll GU!
Hemma igen…
…stötte på fru alexx11 på terminalen nu på eftermiddagen! Vi lyckades missa varandra i 24 timmar…
Nu finns det orsaker till att jag missade en del….min jävla axel vill inte bli bättre och veckans sömnproblemen kvarstår!
…så jag var inte på banan hela tiden, utan gjorde flera fruktlösa försök att få till nån liten ”stödis”!
En karta Voltaren och ett gäng värktabletter hjälpte föga…I övrigt avlöpte resan utan större skandaler…mer än att firmans stora spjuver ”Tobbe” inte fick åka med! 🙂 🙂
”Tobbe” fick för sig att ”blotta ändalykten” i avgångshallen…han gör så ibland för att liva upp stämningen, men denna gång såg en vakt det som inte var särskilt imponerad och som INTE lät sig övertalas, trots lovande av bot och bättring!Det bjöds på en ”trerätters”…som jag inte fick behålla, trots att jag åt lite, tog det lugnt och tuggade väl… fick ursäkta mig och gå och avyttra middagen på avträdet… 🙁
Rusdrycker intogs inte…
Personalen är förjävla trevliga på FRENTAB och är väldigt omtänksamma och förstående mot mig…nu när dom vet mina förutsättningar!******
Hammarby Bandy klarade sig bra utan mig och min kära syster igår….det går att lita på dem, trots frånvaro! 🙂
I morgon är det dags igen….men innan bandymatchen skall vårt fotbollslag vinna är det tänkt…
…dem litar jag inte, dock!Innan fotbollsmatchen kanske jag blir tvungen att uppsöka läkarvård om inte ”jävelskapet” släpper i axeln…
Over and out!
I morrn blir det live på Jerka och bevaka bandyn på luren. Live går före glo på burk.
”80-talet, faxen funkar inte längre”
Mina gamla -men ännu unga- elever Kalle och Dogge har startat krog i Gamla stan, Kagges, Lilla Nygatan 21. Precis alldeles nyligen belönades de med Gulddraken.På söndag 4 mars står jag och min vapendragare P-M Järnberg vi grytorna. Vi gick som lärlingar tillsammans på La Brochette i början på 80-talet. Nu har vi alltså fått äran att damma av lite minnen från den tiden. Vi har satt ihop en 5-rätters meny för 550 kr. Dryck tillkommer. Mycket smör och grädde utlovas! Och julienne. Och tournerad potatis.
Laktosfritt var inte uppfunnet på den tiden, så ta med dina lactrastabletter om du behöver.
Det är en liten lokal, 28 platser, max två sittningar med början klockan 17:00 så alla kommer inte att få plats.Mejla din bokning till rest.kagges@gmail.com. I ärenderaden skriver du ”80-talet faxen funkar inte.”
Alléz, alléz! Nous sommes en place! Action Direct!
- Det här svaret redigerades för 6 år, 9 månader sedan av Bedon.
God morgon GU!
Man behöver inte oroa sig för Bajen!
Det ordnar sig även fast varken jag eller brorsan var på plats. =)
Ska bli spännande imorgon.
Först kolla klenpresterarna, sen dem bästa! =)Kollar stafetten, grym körning av Kalla nyss! =) Heja Sverige! =)
- Det här svaret redigerades för 6 år, 9 månader sedan av bajen-loveU4ever.
- Det här svaret redigerades för 6 år, 9 månader sedan av bajen-loveU4ever.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.