Visar 30 inlägg - 1,081 till 1,110 (av 5,033 totalt)
  • Författare
    Deltagare
    Antal inlägg: 394

Millens tur på bolagsliret, fast jag tror han har koll på det! =)

BäS
    Deltagare
    Antal inlägg: 1518

Dans på rosor var det kanske inte, men vinst och det är huvudsaken, vi malde ner dem i andra. Inte ens att vara ful räcker… gav rött i 92:a och underläge 6-2. Inte friskt

BäS
    Deltagare

Ja ja, somliga roar sig, själv får man packa sig iväg till ett jävla tält och minusgrader 😉
    Blir en stärkare idag gissar jag och premiär på klackläktarn. Alltid trevligt att få ett annat perspektiv på tillvaron.

BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare
    Antal inlägg: 1539

God morgon GU!

Det har varit kämpigt de senaste dagarna!
    …problem med en värkande axel, nu när det vankas båtresa! 🙁 🙁
    Sedan i onsdags kväll har det knaprats både Voltaren och värktabletter både dag och natt för att vara i hyfsat skick till resan!
    …får se hur länge man kan vara ”på banan” i kväll, då det varit svårt att sova ordentligt!
    Först skall fredagen klaras av…

Vår ”rasrena tysk” skall in på ”rekond” hos ”Monkan” idag! 🙂 🙂
    …och han kommer frysa som en liten gris en tid som en följd av det!

bajen-loveU4ever
    Deltagare

Dom försökte iallafall…
    🙂

Godnatt GU!

BäS
    Deltagare

Det var ju för väl…

bajen-loveU4ever
    Deltagare

.God morgon GU!

Ikväll ska jag kolla in Östersund – Arsenal. Ska bli kul!
    kl 19.00 på femman.

Först ska det jobbes! =)

BäS
    Deltagare

Underbart… inte nog med att det varit läckage i huset så jag bara har ett halvt kök och öppen vägg in till grannen. Nu har våra vänner Sthlm Vatten (en Gigant och Kung) avbrott i området för andra gången på en vecka.
    Kul med torrläggning… eller inte.

BäS
    Deltagare

Ja, man har väl bara blivit bortskämd helt enkelt. Oftast är ju vinsterna ganska klara på Zinken helt enkelt. Man glömmer bataljerna, men fan vet om jag sett ett sånt här drama även om jag anstränger mig. I synnerhet med vikten på matchutgången…
    På fredag tar vi en gruvlig revansch på Vetlanda till att börja med.

BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare

God kväll GU!

Jag har varit med om ett flertal makalösa vändningar på Zinken och jag är säker på att dagen drabbning inte är den sista!
    …om nu någon undrar varför jag föredrar bandy före andra sporter! 😉
    Satan vilken moral det finns i Hammarby bandy!

http://www.bandypuls.se/bandy/elitserien/drommal-av-grachev-i-galen-match-mellan-bajen-och-villa-se-hojdpunkterna-har

BäS
    Deltagare

Herrejävlar vilken avslutning, sånt man normalt bara upplever på Eriksdal.
    Var är hjärtstartaren? Var det den de använde för att kicka igång alla cylindrar den sista kvarten?
    Fan vet, men ALLA grönvita reste sig på 2 och 3 snäpp. Att Adam sen fixar att sätta straffen, vet inte vad man ska säga med det nästa som hände var att domarn blåste av matchen. Tjo
    Nu är det fredag som gäller… mot Vetlanda och gärna på inslagen linje. Sandviken och Väners i vår grupp. Nu är det match för match som gäller…

Millen
    Deltagare
    Antal inlägg: 274

Oj OS gulden bara trillar in ett efter ett! 🙂 Härligt åkt av Stina.

BäS
    Han hade gjort rätt mycket som han visste att han inte fick göra. Ska nog vara glad att han bara fick sparken och inte fick farbror blå på sig också…

Ikväll vill vi se en Villakross! 🙂

BäS
    Deltagare

Idag jäklar är det upp till bevis, vi ses där och vi som ses vi ses. Snart hem och byta till galonisarna.
    Eller vad är en måstematch…

BäS
    Deltagare

Ska kanske för tydlighetens skull säga att ajg inte har någon åsikt i själva kickandet. Det har varit turbulent, det vet vi… men herrejävlar vilket språk man använder mot en anställd (må vara fd) som gjort ett bra jobb sportslig och efter de förutsättningar han haft som huvudtränare och sportchef.

BäS
    Deltagare

Lite intressant av styrelsen… det finns en del att säga om det mesta så klart.

Ann-Helén Grahm ny huvudtränare för Hammarby damer – Unogård lämnar

BäS
    Deltagare

Det finns ledare och så finns det LEDARE…
    Det måste ju vara något speciellt med Pischler, Potter och en sån som Ferguson. Finns säkert andra också såklart. Cratz t ex, de lyckas få till det med material som kanske inte borde vara där riktigt. Kanske att man ska undanta Sir Alex där, men han har andra sidor som gör honom stor som tränare, något som de flesta inte har. De allra flesta är stöpta i en form som varken är bu eller bä. En av anledningarna till att jag gillade Tony. Han vågade vara annorlunda och med rätt typ av spelare så hade det sett väldigt mycket annorlunda ut. Tror fortfarande att han kommer att bli en stor tränare om han håller på sitt och inte faller in i formen. Pia är en outsider, men mer för att hon är en udda filur än supersmart som tränare.

Bedon
    Deltagare
    Antal inlägg: 176

Oj oj, Bäst att skriva medan man fortfarande inte har kastats ut. Håller på att bli förkyld. Har laddat med alla huskurer. Let the war begin

Fridens

bajen-loveU4ever
    Deltagare
    bajen-loveU4ever
    Deltagare

God eftermiddag GU!

Junior har förlängt 2 1/2 år.
    Det var ju trevligt!

alexx11
    Moderator
    Antal inlägg: 264

Hola GU !!!

allt var inte mörker i helgen gällande Bajen, Futsal såg till att slå ut GAIS till ettan och nu kommer få kvala mot Märsta för att hålla sig kvar i SFL, så lite positivt finns det i alla fall.

Älta, det är en annan Roger som kommer men är du säker på att du inte vill följa med GU vännen, nu när du kommer värma upp aktuell båt med en kryss…innan vår kryzz.

SKÅL !!

BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare

…Herr Älta är en jävel på att kryzza både vågrätt och lodrätt! 🙂 🙂

Bedon
    Deltagare

Eftersom Sidan så vänligt har hållit mig inloggad hela dagen så fortsätter jag med lite ovidkommande dravel. En stärkande promenad på 5-6 km med där tillhörande fika blev det visst. Istället för TBA. Jag tänkte att om jag skjuter på det så kanske det är borta när jag kommer hem. Men nej, boken ligger preciiiis där jag la den. Så det är väl bara att börja läsa.

En ny ramsa kanske ….?

Vi vill se ÄLTA kryzza!
    Vi vill se ÄLTA kryzza!
    Vi vill se ÄLTA kryzza!
    Vi vill se ÄLTA kryzza!

Fridens liljor!

BäS
    Deltagare

Ja, det gäller att sätta korten på rätt kameler eller lägga krubbet i rätt panna…
    Bommade sista som så många andra, å andra sidan valde jag ett litet spel på bara 96 rader om jag inte missminner mig. Drog in 80 spänn på bollar, smällar man får ta.
    Nästa vecka, då jäklar

Hr. Älta kanske får mersmak och väljer att skvalpa runt på böljan i april också, det vore trevligt.

BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare

God morgon GU!

Skithelg i flera avseenden!

…nästa helg däremot är jag bjuden ut på sjön av FRENTAB…firman jag kör åt!
    En 24 timmars på Birka Princess! Det jobbet som gjordes i somras efter Värmdövägen och som jag var inblandad i gick tydligen bra och det är firmans sätt att visa sin uppskattning!
    KUL!
    …fast det är inte min grej riktigt att åka båt på detta sätt, men det blir fel att inte hänga på när firman bjuder!
    Det är väl så man fungerar numer…att det mesta känns jobbigt att ta sig till, men när man väl tagit sig samman och är på plats, så är det vanligtvis jävligt trevligt! 🙂 🙂

På tisdag är det viktigt som fan på Zinken! Vi möter Villa kl 19.00
    Enligt dem själva är dom ”Guds gåva till bandy-Sverige” och kommer i angeläget ärende! Vi MÅSTE vinna
    …åker vi dit, så är det troligtvis VSK som står för motstånget i slutspelet och VSK är INGEN ÖNSKEMOTSTÅNDARE, OM MAN SÄGER!
    Vinner vi så slipper vi i a f VSK i första rundan och då blir det väl troligtvis Villa som får ta sig an ”gurkorna”!

Bedon
    Deltagare

Grattis Millen! En sjua är alltid värd respekt! Det händer ungefär lika ofta som att man lyckas logga in på denna sida på första försöket. Så jag drog också vinstlotten, kan man säga.

Resultatmässigt så glömmer vi denna helg fort och kvickt och blickar framåt mot nästa delmål – GU-kryzzen! Härligt att det fylls på med nya ungdomar! Återväxten är säkrad! Nu sista slurken kaffe. Sen blir det till att hänga över böckerna restan av dagen. 400 sidor TBA – Tillämpad BeteendeAnalys. Typ Pavlov och hans dreglande hundar fast i modern form. Ganska intressant faktiskt, men de krånglar till det nåt så förbannat med alla termer som måste läras in utantill. Nåja, jag ska inte klaga, som kock är det väldigt viktigt att hålla isär en plateau från en sauteuse från en gamelle från en poelle. Ändå är det kastruller och pannor alltihopa.

Fridens Liljor.

Millen
    Deltagare
    Antal inlägg: 274

Inte mycket till någon Bajen-helg direkt. Man får nöja sig med att V75:an satt som en smäck! Ingen jätteutdelning men lite mer än bara kaksmulor i vart fall. Skönt för självförtroendet oxå att det var 2:a sjuan på kort tid…

SKÅL!

BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare

…precis det jag tänkte på!
    Det såg inte särskilt ljust ut då heller, men vändes till något fantastiskt!

Hoppas det gäller bägge lagen! 🙂 🙂

BäS
    Deltagare

Ja ja, i början av 2001 var det konkurs och nedflyttning som stod högst i listan… trots att vi hade en tränare.

BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare

God eftermiddag GU!

Trodde inte att det kunde vara värre än gårdagens förnedring i Sandviken, men frågan är om inte förlusten mot Frej än mer pinsam!
    Sandviken är i a f ett riktigt bra lag! 🙂 🙂

…det är ingen direkt önskestart han fått, Billborn!

Anonym
    Inaktiv
    Antal inlägg: 70

Det är inte en bra Bajenhelg med bara förluster överallt.

Visar 30 inlägg - 1,081 till 1,110 (av 5,033 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.