BAJEN ÄLTA NR 8
Deltagare
Antal inlägg: 1539

God morgon GU!

http://www.bandypuls.se/bandy/elitserien/jesper-jonsson-uppges-vara-nara-villa-men-hammarby-har-inte-gett-upp-valdigt-hog-prio

Bra där Karlsson….sen finns det en viktig sak till som stärker min tro pÃ¥ att han förlänger! 😉

..så här ser jag på Hammarby Bandys gångna säsong och var det brast!
Vi började ojämnt och sÃ¥ blir det med ”nytt tränarstyre”, men lirade upp oss hela tiden!
I slutspelet Ã¥ker vi ut mot Bollnäs med 3-1 i matcher….anledningen att vi Ã¥ker ur är inte att vi blivit utspelade! Alla tre förluster var jämna.. uddamÃ¥lsunderlägen i slutet av alla tre matcher!
När vi ”gick” för kvittering, sÃ¥ kontrade Bollnäs in nÃ¥gra mÃ¥l, sÃ¥ därför blev segrarna större än verkligheten!
Lagdelarna då?
”Slangen” var grym i mÃ¥let och kan inte lastas för nÃ¥gon förlust…
Försvaret var riktigt tight och bra…Bollnäs hade det asjobbigt att skapa nÃ¥got, men det dom lyckades skapa satte dom med ”Nisse” i spetsen!
Offensiven var hur bra som helst, då vi skapade betydligt mer lägen än Bollnäs, med brände i princip alla klara lägen!
Vi gjorde 8 mÃ¥l i slutspelet pÃ¥ 4 matcher…INTE godkänt!
Försvaret gjorde fyra av dessa Robban 2, Kimmen och Elfving…klart bra i ett slutspel!
Kalle Spjuth gjorde 3…och är godkänd!
Kasper 1…hade väl kunnat sätta nÃ¥gon boll till, men nÃ¥gorlunda OK för en ung spelare…
Kalle M 1 ass…INTE godkänd
VÃ¥ra ”stjärnor” Adam och Jeppe….0 mÃ¥l…0 ass!
Verkligen inte godkänt, men dom spelade fram till otaliga lägen som andra missade…sÃ¥ helt dÃ¥ligt är det inte!

Vi slår lätt ut Bollnäs alla dar i veckan om vi haft bättre målskytte och det är där det faller!
Kalle Spjuth hÃ¥ller av anfallarna…resten bör bytas ut!
Vi fick nyligen in Ilja Gratchev…en utmärkt värvning!
Pelle E slutar och en halv behövs!
Blir Jeppe kvar och vi fÃ¥r in tvÃ¥ mÃ¥lskyttar, en etablerad och ett ungt ”ämne”, sÃ¥ är vi med i guldracet nästa säsong…. mer behövs inte!
Hallen lär vara pÃ¥ ”G” dÃ¥ med och alla rekryteringar lär underlättas avsevärt när ”eländet” äntligen stÃ¥r pÃ¥ plats!
…sen MÃ…STE man hÃ¥lla ordning pÃ¥ ”kulorna” och inte lÃ¥ta det sväva iväg som skett de senaste Ã¥ren! En stark sponsor behövs och framförallt ekonomiskt kunnande inom klubben behövs!

Jag tror stenhårt på nya framgångar och något mer SM-guld för Hammarby Bandy inom några år!

GLAD PÅSK OCH PUTÄLL PÅ ER; GREFAR OCH BARONER!