Visar 30 inlägg - 4,441 till 4,470 (av 5,033 totalt)
  • Författare
    Deltagare
    Antal inlägg: 1518

Ja, då var kanske det sista besöket hos farsan avlagt, i varje fall där i västra götaland. Nu bär det snart av till Roslagen igen. Närmare är bättre. Tog svängen förbi gbg på vägen hem, det roligaste med den omvägen var väl att jag satte personbästa hem. Under 4 timmar med 2 snabbstopp, ett för att få med sig en fika och ett för att pinka ur fikan. Ösregn mellan Nyköping och sötälje gjorde att jag inte kunde kapa ytterligare några minuter, alla jävlar bromsade helt plötsligt, trodde de flesta kunde simma men så är det väl inte.
    Bättre upp blev det i friidrotten som man kunde följa live på radion och ännu bättre blev det när jag helst plötsligt kom på att det är lördag och inte söndag.
    Å andra sidan kom jag på att jag inte lagt in en vinnarrad (eller sponsorrad för den delen) så man gick väl jämt ut på spelet om inte generalen ringer ikväll eller om Eurojackpot slog in i går… får kolla det och om jag inte återkommer angående det så kan ni räkna med en tillställning.

…inga rätt och inga tiläggsnummer. Får jobba vidare alltså och inget party, får hålla mig till den trevliga tillställningen på lördag istället.

Kämpa BLU4E

• Det här svaret redigerades för 8 år, 5 månader sedan av BäS.
    • Det här svaret redigerades för 8 år, 5 månader sedan av BäS.
    BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare
    Antal inlägg: 1539

God kväll GU!

Farbror Älta fick köra upp bajen-loveU4ever till akuten på SöS…Hon har skadat höften ordenligt vid ett fall på eftermiddagen! Någonting verkar ha gått sönder, men vad som pajat får väl röntgen visa!!

KÄMPA ”SYRRAN”!

Millen
    Deltagare
    Antal inlägg: 274

Inte var det någon större tröst att man satt V75:an. Fem kusar i sista och favoriten vinner och är enda häst som gör utdelningen under femsiffrig… Jaja man kan inte mer än sätta den! 😃
    Och Harry H till 4% kändes bra att ha med oxå! 😃😃

Det var mer än vad bajenlirarna gjorde av sina chanser! 😂 Dax att träna på avslut kanske…

SKÅL!

BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare

…åsså svalnade det redan svala intresset för Hammarby fotboll ytterligare!

Väntar på is på Zinken!

bajenhöjden
    Deltagare
    Antal inlägg: 121

Verkar ju gå ungefär som vanligt. Vi läcker som såll bakåt och bränner till och med straffar framåt.

BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare

God middag GU!

Farbror Älta är nöjd över att inte behöva irritera sig över Måns längre!
    Hoppas han hittar det han inte fann här! Helt ärligt så höll han inte allsvensk klass!
    Det vill till att fler spelare ”vaknar” till och börjar leverera som man kan förvänta sig….typ, Imad, Arnór och Rômulo
    Torsteinbö måste rimligtvis hamna ett steg högre upp nu när Melker försvann…han är ingen back och kommer aldrig bli det! Hans kvalitéer finns offensivt!

Travet är kvar i Halmstad… Mellby Viking är riktigt ”påställd” och borde krossa motståndet utvändigt idag…Farbror Älta utgår ifrån det i a f! 😉

BOJAN ÄLTA NR 8 & bajen-loveU4ever är i svampskogen…Farbror Älta och ”Tysken” gör vad vi kan för att hålla oss i skuggan och undvika grannens minst sagt ”volymstarka” barnkalas… 🙂 🙂

Farbror Ältas träning inför kraftprovet avlöper som förväntat…hittills utan men i knän och ben!
    Andningen är helt klart på bättringsvägen och är ingen avgörande faktor för ”flåset” längre!
    Andningen, ja!…den 15:e, om 6 dagar har Farbror Älta hållit upp med rökningen i ett år.
    ..är något så inihelvete nöjd med det! Det finns faktiskt inga tendenser till några återfall, då det gått över förväntan! Med rätt ”tankebanor” så var det inte så svårt!
    Farbror Älta har valt att inte använda orden ”slutat röka”, utan ordvalet har fallit på ”ett förhoppningsvis livslångt uppehåll” 😉

K.K.
    Deltagare
    Antal inlägg: 107

God förmiddag GU! nu börjar allvaret igen. Vill se minst 7 poäng på de närmaste tre matcherna. svårt, men inte omöjligt. Tråkigt att gnaget fått chansen att spela in sig på vår arena, så den fördelen får vi i alla fall inte.

Millen
    Deltagare

God morgon GU!

Ser att Kungen behöver fylla på spelkassan för att Millen ska kunna lira fullt ut idag! 🙂

SKÅL!

bajenhöjden
    Deltagare
    Antal inlägg: 121

Kan inte hitta mig själv på den där listan men kanske behöver bättre glasögon. Om det var nästa lördag så skall det väl gunna gå för sig.

BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare

…Farbror Älta tycker ”den gode Herr Rosa” borde ta med unge Edwin på en ”snabbvisit” till festligheterna….det borde vara bra om gossen får en försmak av vad som väntar i framtiden! 🙂
    …sen är det alltid trevligt att träffa både gamla och nya potentiella ”sektmedlemmar”… 🙂
    Ännu är gossen oförstörd, så det vore kul att se honom innan det ”grönvita” satt för stor prägel på honom! 🙂

alexx11
    Moderator
    Antal inlägg: 264

Uppdaterad lista:

Bedon
    Alexx11
    Blu4e
    Älta
    Kungen
    Giganten
    Tony
    Pajas
    Bäs
    Bajaren
    Magnus+1
    Rille
    Rainer ?
    Södertompa ?
    Bajen int Claes ?
    Fan tv John ?
    Millen ?
    KK ?

SKÅL !!!

Barbapappa
    Deltagare
    Antal inlägg: 486

Hello!

Den enda helgen som Barbas brorson kunde komma på besök är GU grill-helgen… 🙁

Edvin har ett par decennier kvar innan han får bli GU, så Barba måste nog lämna WO.

IGEN. :-((

alexx11
    Moderator

Uppdaterad lista:

Bedon
    Alexx11
    Blu4e
    Älta
    Barba
    Kungen
    Giganten
    Tony
    Pajas
    Bäs
    Bajaren
    Magnus+1
    Rille
    Rainer ?
    Södertompa ?
    Bajen int Claes ?
    Fan tv John ?
    Millen ?
    KK ?

SKÅL !!!

• Det här svaret redigerades för 8 år, 5 månader sedan av alexx11.
    alexx11
    Moderator

Älta

Min vän, det har jag inget emot, bara det att vilka de skulle vara har jag ingen aning om 🙂

Vi får väl scouta lite GU gummor i framtiden 🙂

SKÅL !!!

BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare

God morgon GU!

…på fronten intet nytt!

BäS
    Deltagare

Nu är det något databasfel… undrar om det här kommer med.
    Bye bye Moms…

alexx11
    Moderator

Uppdaterad lista:

Bedon
    Alexx11
    Blu4e
    Älta
    Barba
    Kungen
    Giganten
    Tony
    Pajas
    Bäs
    Bajaren
    Rainer ?
    Rille ?
    Södertompa ?
    Magnus m fan?
    Bajen int Claes ?
    Fan tv John ?
    Millen ?
    KK ?

BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare

God morgon GU!

Bäste ”speaker”!

Vad sägs om lite trivsamma damer….”drumlar” finns det gott om redan! 🙂

alexx11
    Moderator

Uppdaterad lista:

Bedon
    Alexx11
    Blu4e
    Älta
    Barba
    Kungen
    Giganten
    Tony
    Pajas
    Bäs
    Rainer ?
    Bajaren ?
    Rille ?
    Södertompa ?
    Magnus m fan?
    Bajen int Claes ?
    Fan tv John ?
    Millen ?
    KK ?

alexx11
    Moderator

Morrn GU!!

Ett av årets höjdpunkter närmar sig, nämligen GU grillen. Jag har sänt ett messenger meddelande till de jag har på Facebook och hoppas att MSN inte glömt denna dag.

Ni som är här har blivit påminda genom Bedon såg jag 🙂

Listan så här lite mer än en vecka innan ser ut så här:

Bedon
    Alexx11
    Blu4e
    Älta
    Barba
    Kungen
    Giganten
    Tony
    Pajas
    Bäs
    Hoff ?
    Rainer ?
    Bajaren ?
    Rille ?
    Södertompa ?
    Magnus m fan?
    Bajen int Claes ?
    Fan tv John ?
    Millen ?
    KK ?

Skål !!!

Hoppas jag fått med alla !!

Barbapappa
    Deltagare
    Antal inlägg: 486

BÄS
    Precis!

If it works, don’t fix it. 🙂

Och sen kan de spendera sin tid på något mycket bättre! 🙂

BäS
    Deltagare

Gott så, alldeles för många vill rätta till det som är rätt.

BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare

…om man vänder på bildskärmen och skakar borde skrivrutan rimligtvis halka ner…och sen vänder man tillbaka skärmen igen och använder lite tejp, så borde den bli kvar! 🙂

Farbror Älta vet inte mycket om vad som är rätt, men han vet vad som är fel! 🙂

BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare

God kväll GU!

Lotto…Farbror Älta hoppas givetvis på ekonomiskt oberoende…men ”den där jäveln” ringer ju aldrig! 🙂
    Farbror Älta hittade inte 95 oddsaren på V 86…men resten hittades! 🙂
    Hittade runt i spåret gjorde Farbror Älta också, men det går tungt, riktigt tungt! :-/

BäS
    Deltagare

Finns en fix (plugin) för att vända forumet… ska se om jag hittar den. Läste om den häromdagen och tänkte på vårat forum, men skrev jag ner eller sparade det då? Näe…

Nu tvingas man alltså kolla Portugal i ytterligare en final, tja vad annat var att vänta i det här läget.
    Drog in deg på lotto, men inte så mycket att man kunde förvänta sig ett samtal tyvärr. 4 5:or och ett antal 4:or då jag kör något system. Tjohoo

Bedon
    Deltagare
    Antal inlägg: 176

Ja men titta! Idag får Bedon skriva klokheter på GU´s eminenta forum. Men då har Bedon glömt vad han skulle skriva. Säkert nåt om grillen som blir av den 16 juli. Som vanligt tar ni med det ni vill dricka. Maten fixar sig själv på nåt magiskt sätt. Ta med två trisslotter så har vi gemensam skrapning. VInner vi storkovan så köper vi loss AB:t och återgår till att bli en förening.

Typ nåt sånt.

Välkomna!

BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare

God kväll GU!
    Vår fina ”forumvärd” har svarat följande på Farbror Ältas spörsmål!

Bajen Älta nr 8:

Precis just nu vet vi inte hur vi ska lösa det faktum att svarsrutan ligger i botten av forumet. Vi har försökt ta reda på vad som skall göras, men inte fått något svar som löser problemet. Detta gäller även det faktum att man hamnar sist kronologiskt (när man svarar) och inte vid senaste inlägget.

Vi hoppas att springa på en lösning på detta problem. Men vi vet inte när.

BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare

God morgon GU!

Farbror Ältas semester är inne på andra dagen…en hel del med ”småstök” som samlats på hög skall ”städas” av!
    …murar som skall målas, tvätta av det sista på maskinen, Chevan skall fixas till m.m.!

Farbror Älta försöker en gång till….

Redaktionen!

Hur blir det?…skall vi ”gummor och gubbar” ”scrolla fram” alla våra inlägg de sista åren i våra liv här på Bara Bajen? 🙂
    …det lät som om detta var högst tillfälligt och att ”skrivrutan” skulle flyttas upp och ligga överst…inte som nu..sist!
    Visserligen är ”sist” ingen ovan situation för en bajare, men för det allmänna välbefinnandet bland oss ”åldringar”, så tycker i a f Farbror Älta att vi måste upp….det känns lite som Superettan att ha skrivrutan sist! 🙂 🙂

Millen
    Deltagare

God kväll!

Det ser tungt ut för Island… Grymt att ta sig så långt ändå!

Härligt att se att man kan vara med på travet (även när det ger sexsiffrigt) med sina idéer trots ett litet 48kr system. Spiken slogs av en grymt bra kuse oxå! På’t igen nästa vecka och då ska alla sitta… 😃

SKÅL!

BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare

God morgon GU!

…inte mycket som händer!

Visar 30 inlägg - 4,441 till 4,470 (av 5,033 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.