-
FörfattareInlägg
-
God morgon GU! Plus på hästarna, bra jobbat Millen. Islands sak är vår och hoppas på vinst i kväll.
Ja, besök på Kanalplan står i min plan för dagen också. Om det blir cykel så blir det regn och motvind hem… tar nog det långa benet istället och promenerar dit och tar mig hem på liknande sätt.
Hoppas på att se en och annan påse, det har det inte blivit så mycket av senaste månaden.
Drog ner en stödrad, finaler på E-tuna… ett par skumma småknepiga lopp är det.God eftermiddag GU!
Birkir!
Vår isländska hjälte! =)Otroliga historien om Hammarbys isländske hjälte: ”Sprang sönder löpband”
Nu ska jag strax åka till Kanalplan.
Trevligt!Redaktionen!
Hur blir det?…skall vi ”gummor och gubbar” ”scrolla fram” alla våra inlägg de sista åren i våra liv här på Bara Bajen? 🙂
…det lät som om detta var högst tillfälligt och att ”skrivrutan” skulle flyttas upp och ligga överst…inte som nu..sist!
Visserligen är ”sist” ingen ovan situation för en bajare, men för det allmänna välbefinnandet bland oss ”åldringar”, så tycker i a f Farbror Älta att vi måste upp….det känns lite som Superettan att ha skrivrutan sist! 🙂 🙂- Det här svaret redigerades för 8 år, 5 månader sedan av BAJEN ÄLTA NR 8.
God morgon GU!
07.30 blev dagens tid!….när Farbror Älta vaknade alltså! 🙂
Lite trav, lite måla, lite motion och mycket vila står på semester-menyn!
Bra där Wales!
Sedan blir man lite förbryllad av att så många verkar köpa det där skämtet till världsranking. OK om man ser Belgien som favoriter för att de har ett bra lag ”på papperet”, dvs. många spelare som gör hyggligt ifrån sig i ”stora” lag i ”stora” ligor, men att tjata om ”världstvåan” hit och dit är ju bara löjligt. Förr brukade man gå efter resultaten i mästerskap de senaste åtta åren.
För Belgien:
VM 2014 kvartsfinal
EM 2012 kvalade inte in
VM 2010 kvalade inte in
EM 2008 kvalade inte inJämför det med Tyskland:
VM 2014 Guld
EM 2012 semifinal
VM 2010 Brons
EM 2008 Silvermen tydligen är ändå Belgien bättre än Tyskland. Jo tjena.
Skön seger av Wales, gillas !!!
Skål !!!
God kväll GU!
…en efter en får de uppskrivna och hyllade fotbollsnationerna vända hem med sänkta huvuden! 🙂
En förnedrad nation väntar dem med ”tjära och fjädrar”!…minst! 🙂
Farbror Älta tycker det är helt underbart vad lagmoral och jävlaranamma kan åstadkomma!Millen påbörjade oxå semestern idag. Fast jag tjuvstartade med två veckor ledigt de två första veckorna i juni oxå! 😃 Ledigheten strecket sig till mitten av augusti…
Millen är av inställningen att på sommaren är man ledig! 😂 Imorgon tänkte Millen försöka se till att ledigheten kan vara ännu längre. Bara kusarna travar som Millen vill…
SKÅL!
Torsdagen lyfte till ofantliga höjder sista timmen. Det blev en ”vände och vann”-match, alltid lika härligt när det blir så. 🙂
Så hr. Älta försöker sova bort semestern, vad ska det vara bra för? Bättre att vara såsig och bara dra runt som en Zombie, det är semester det. Eftersom jag inte har semester (än) så funderar jag på att ta itu med taklagning, något jag inte gjort förut, men sämre kan det inte bli än vad det är. Frågan är om det kommer fukt eller ej… det är dessutom på myggsidan så det blir trångt om saligheten om de flyfäna ska fajtas om ett utrymme under en press… är inte alls säker på att jag vill gå den fajten. Man får se vart åt det barkar när man vaknar i morrn bitti.God eftermiddag GU!
Ang bolagsspelet så är det väl admins tur att lira denna helg, om jag inte har fel?
Admin behöver också tanka på lite..Mot Miljonerna! =)
God morgon GU!
…det tar sig! Farbror Älta fick sova en timme länge denna natt! 🙂
Osedvanligt trist torsdag, typ hela dagen… 3½ timme kvar att lyfta lite. Sen är det FREEDAG!
Semester, vad ska det vara bra för?Bedon!
Har farbror köpt ny bil? 🙂 En ruskigt gammal (ford?) bil som du körde igenom Årsta tidigare idag?
Annars har farbror en okänd tvillingbrorsa i keps med ett leende på läpparna 🙂
Usch vilken trist torsdag! Speciellt om man inte har semester…. 😉
…för övrigt tror Farbror Älta att vi får se till att ta rejält betalt för vår guldklimp, Birkir lär bli intressant på marknaden efter EM!
God morgon GU!
06.00 vaknade Farbror Älta på semestern….old habit! 🙂
Grävmaskinen är hemtagen och skall få 1500 timmarsservice nu på förmiddagen! Lite puts på huvarna och invändig ”tvagning” av ”kiosken”….sen får den stå och se vacker ut i 4,5 vecka! 🙂- Det här svaret redigerades för 8 år, 6 månader sedan av BAJEN ÄLTA NR 8.
…men va fan!
B M levererar….:-) 🙂
En gudomlig organist förekommer nog både här och där i dessa tre låtar! R I P Jon!God kväll GU!
”Det här är drömmen om semestern, himlen den är ännu blå
Och bästergöken gal i väster, kom gärna hit och hälsa på”
Citat B K OFarbror Älta skall ta igen sig i 4,5 veckor!
Hittad den här på ”tuben”….magnifikt lir av Bernie!
Tribute to Peter Green….
…å en till! Grymt bra!
- Det här svaret redigerades för 8 år, 6 månader sedan av BAJEN ÄLTA NR 8.
- Det här svaret redigerades för 8 år, 6 månader sedan av BAJEN ÄLTA NR 8.
God kväll GU!
Jag såg på HTV att Smarason gjorde två av målen i träningsmatchen
i eftermiddags.
Fin seger!
Antar att de isländska framgångarna i EM har smittat av sig på vår Arnor!
Härligt!BÄS
Det där brukar hända Barba också ganska ofta, att djur söker sig till människor när de ska till att kila vidare.Är ju inte någon fågelexpert, men blev förvånad då han var så pigg och glad igår. Satte sig och knoppade i går kväll och såg lite mosig ut i morse, men var vaken. Sen satt han kvar där när jag kom hem, stendöd. Nåja, han slapp trilla av pinn ute i den hemska verkligheten i varje fall.
Ingen fotboll idag, vad ska man göra då da… scanna av brittisk tabloidpress kanske.
Halloj GU !!
Bedon, ska gå ut med en påminnelse men listan som skrevs är nog det vi får gå efter.
Bäs, såg att den lilla klarade sig inte, trist men nu sjunger den i himlen istället…
För info så är jag helt slutkörd rent psykiskt, tar mycket kraft och jag längtar verkligen efter GU grillen.
Imorrn då är det Södertälje som gäller, undrar hur tidigt man måste åka 🙂
Skål !!!
Island? 🙂 Vilken jävla ”stjärnsmäll”!! 😀
Barba var upptagen med ”Bossen” i Gbg igår kväll (och är hyfsat ”mosig” i skallen här på jobbet efter ca 5-6 timmars sömn på två dagar :-)), men bara inte detta leder till att farbror Lasse blir gud. Låt han för all del stanna på Island i tio år, så har han förstört det landslaget med, men han skulle visst dra därifrån efter EM?
Det blev ju knappt ens spännande. Mycket rättvis seger för Island!
GRATTIS ISLAND!
Bäst lag vann! Så jävla underbart!
Apropå ”gräs”bytet så får man ju hoppas att det tränats lite där också inför omstarten. Det behövs poäng, simpelt men förbannat sant och i första hand ska de tas på hemmaplan.
Glömde en sak när det gäller EM: gräset.
Vi är ju vana vid att höra skånska plasthatare gnälla om vad hemskt det är med konstgräs och visst, en perfekt naturgräsmatta är ju alltid trevligt men sådana ser man ju sällan i Sverige. Nu är det ju uppenbart att inte ens i medelhavsländerna är de särskilt bra på det där. Åtminstone ett par arenor har haft så dåligt underlag att det blivit rena parodin. Bara ren tur att Courtois inte hade målet bakom sig när han halkade och missade bollen t.ex.
Hoppas att nya mattan på Söderstadion är bättre än den gamla nu. Samt att det äntligen blir bytt på Hammarbyhöjden! 🙂
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.