-
FörfattareInlägg
-
Så här tidigt har jag Bedon inte varit uppe sedan semestern började. Hoppas att det dröjer länge innan nästa gång klockan ringer så här tidigt. Men det finns ju en anledning; roadtrip till Göteborg och några timmars gubbrock. Blir en trevlig resa då bäste broder Bedon sitter bredvid i bilen. Kommer bli många sköna diskussioner.
Ser att BäS har skaffat inneboende. Kul där! Sällskapliga små rackare och eftersom pricken valde dig så får du nog känna dig utvald.
Ser också att Barba är på väg ner till Gbg. Kanske vi ses på plats.
Ser även att Älta håller fanan högt och kubbar vidare mot extra endorfinuttag.
Ser näst sist att vi är fler som tappat intresset för landslagsfotbollen.
Ser slutligen fram emot den 16 juli, för då är det grill! Har Admin koll på bokningsläget?
Fridens Liljor
God morgon GU! EM fortsätter och Island spelar i kväll. Det är väl de enda anledningen att följa spelen. Det känns som att det är bland de tråkigaste spelen på många år frånsett enstaka sekvenser.
Bra jobbat Millen.
God morgon GU!
Farbror Älta har ”bjudit till i tre dagar…sen är det semester!
…apropå flygfän, så har Farbror Älta en fluga som ”travar” runt på bildskärmen….vad den äter vet Farbror Älta! 🙂 🙂
Bra där Herr Rosa….
Du är hemskt välkommen till spåret!…
Farbror Älta är helt inne på samma linje….”The Eye” får nog flingorna framöver!Mot ”Gurra”!
Goder afton GU!
Barba är åter i residenset efter helgens begivenheter! En snabb koll i almanackan ger vid hand att imorgon ska Barba tydligen jobba (kul med en timmes extra restid pga bron i s-tälje :-(() , för att runt kl 15 dra iväg på en roadtrip ner till Ullevi, och sedan hem efter fyra timmars konsert, och tillbaka på jobbet i god tid före kl 8 på tisdag.
Roadtrips är bra! (Gjorde en liknande i fjol då farbror Dave Grohl blev så glad så han hoppade ut från scenen och kom på att det var en dålig idé, strax innan han bestämde sig för att ”it’s only Rock n Roll” och vägrade ge upp.
Att köra vidare sittandes på en stol på scen med en läkare i full mundering som fixerar ens ben… Tja, man kan säga att han la ribban där och då för vad Rock n Roll och The Show Must Go On egentligen innebär, men nog om det. 🙂 (Jo, en sak till. Hade han sett röntgenbilderna på hans benpipor då, som låg helt avskilda, så hade han nog förstått vad som hade kunnat hända om hans ben inte blev fixerat av den där läkaren. Det går en ganska stor kroppspulsåder där i krokarna. Skadas den, så förblöder man på en kvart. Inget bra med vassa benpipor som ligger helt fria inuti benet…)
http://i3.mirror.co.uk/incoming/article5876171.ece/ALTERNATES/s615b/Dave-MAIN.jpg
BAJEN ÄLTA NR 8
Vajjert!! Tar du i i övertalandet, så kan nog Barba tänka sig att ”lufsa” med någon gång snart! 🙂 Sen har nog Barba kikat på SpVärde i över ett år, och oavsett att utdelningen i typ 30 veckor legat på mindre än 5000:- på V7an, så tycker Barba nog att ”ögat” kan få alla pengar här framöver. 😉 Låt oss surra om det! 🙂Är grymt imponerad hr. Älta, försöker ha dig som föredöme här och att det verkligen går.
En putslustig grej hände idag. Ett läte på balkongen och jag gick dit för att kolla vad det var. Där satt en blå undulat och kollade… försökte prata lite med den, men han svarade inte, bara satt och kollade. Sen flög han… in i min lägenhet och nu sitter han och kvartar på en växt och ser ut att trivas med det. Nu måste jag nog kolla upp lite vad de krubbar och om han skiter lite där han känner för det. Får hänga undan mina handknutna gobelänger så långe… och köpa lite nötter eller vad fan de nu käkar i morrn. Tur man inte har kattrackarn kvar, det hade varit en munsbit för honom och kvarten hade väl blivit riven på kuppen. Som den goda medborgare man är har det twittrats och anmälts till snuten. Det är nog inte det sista ni hör om flygfäet…
Hr. Höjd har givetvis rätt i det han skriver och att satsa på de unga istället för hel/halvtrötta spelare så hade det varit väldigt roligt att se. Nu får vi se i OS i varje fall, hoppas de inte tar bort någon för att ”förstärka”.
Så är Magyar ute också. Mycket ”hellre än bra” där men friskt vågat som man säger. Tyvärr var ju både de och Slovakien alldeles för dåliga idag. Irland kanske inte heller något vidare men de började ju bra i alla fall.
När det gäller Sverige så kanske man kan påminna BaS lite om de något yngre ungdomarna som fick till det förra sommaren. Det var ju många som tyckte då att man borde ha ersatt det äldre landslaget rakt av med de här yngre och visst hade de säkert stött på patrull mot bättre motstånd men de var ju klart mycket roligare att se på. Påminner inte så lite om Island nu, de gör det väldigt bra efter sina resurser. Och Island har verkligen inte bättre spelare än Sverige så det är något annat som skaver där, Hamrén.
God kväll GU!
Farbror Älta har ”sotat ur” i spåret idag….dvs rätt skaplig hårdkörning i intervaller!
Fantastiskt att det inte är andningen som sätter stopp för Farbror Ältas framfart i spåret längre.
..när det inte gick längre idag, så var det slut på ”springet” i benen!
Givetvis har Farbror Ältas ”inre mentala rökavvänjningsprogram” fått en kick av det…så att börja röka igen känns bara mer och mer avlägset!Farbror Älta fick vara hare åt Rex den sista kilometern idag…. Han hade ingen lust alls hjälpa husse med motionen…han ville hem! 🙂 🙂
V 75 idag…sitter inte spikarna blir det inget i retur att tala om!
Farbror Älta tror att ”Travögat” hade 11 oddsaren Sevilla som ”helt klar” och spik på allt idag….Fin fin koll!- Det här svaret redigerades för 8 år, 6 månader sedan av BAJEN ÄLTA NR 8.
Våga vinna är uppenbarligen inte gångbart hos dagens spelande ungdomar, nej, man ska vara rädd att förlora. Tråkigt och jag har inte så mycket att tillägga mer än att det skärmar bort det där landslaget från mitt intresse mer och mer. Lite som hocey, visst kan jag kolla en final, men så mycket mer blir det inte. Glad att de huserar norr om stan och inte besudlar våran mark även om även det inte heller känns som det gjorde för 3 år sedan… ”Grumpy old men and women” har med ålderns rätt rätt att gnälla och säga att det var bättre förr. …och hör sen!
Bara för att jävlas med kroppen ska jag idag förpassa mig till det runda varuhuset och försöka få tag i den saknade delen. Tänker dock inte åka till Södertälje för att titta på bron… så jävla roligt kan det inte vara.
God morgon GU!
För Farbror Älta är EM en skitturnering utan värde…närmast att betrakta som ett distriktsmästerskap!
Skall man vinna med ett landslag, skall det vara VM eller OS…där alla de bästa är med!
Underhållningsvärdet av det Farbror Älta hittills sett är i paritet med att se färg torka!…inte blev det bättre av att se en förbundskapten som generar en hel nation med sin totala handlingsförlamning!
…om man inte skapar en enda vass målchans i match efter match, så tillhör det sunt förnuft att man i a f försöka förändra!
…om man ger fortsatt förtroende till i princip samma laguppställning av alibispelande reliker i tre matcher i följd är det inte konstigt att vår ”ZtorZtjärna” tappade sugen tidigt….Farbror Älta tycker synd om honom som skall ensam behöva ”bära” ett ytterst mediokert landslag och även ”stå upp” för en lika medioker förbundskapten!Farbror Älta är förvånad att G U’s fina medlemmar ens orkar engagera sig i EM… Farbror Älta har aldrig sett och kommer aldrig någonsin se det, men en deltävling i ”underhållningsuccén” Idol känns faktiskt mer tilltalande att se på! 🙂 🙂
Gomorron GU !!
En lugn midsommar avslutades med ett par riktigt tråkiga matcher, jävlar vad alla lag är fega. Höll på och tappa lusten för EM rejält.
En vecka gått av semestern bara tre veckor kvar :), jaja man ska inte klaga. Det trista är att jag inte längtar direkt efter AS konstigt va ?!
Nä nu måste man väl knipa igen de små…godnatt !!
Skål !!!
Japp dom verkar gå in för straffsparksläggning direkt. Men så blev det icke med några minuter till godo!
Jävla fegspel av både Kroater och portugiser och då tänker jag enbart på GU-spelet i övrigt bryr jag mig inte ett dugg, nu kan de åka ur båda 2.
Glad midsommar GU! Även om själva firardagen var igår eller då! 😃
Härliga resultat i EM och småländerna tar för sig rejält. Bale och gänget får Sverige att se ut som ett juniorlag och Islänningarna visar att inställning går före klass… Det finns mycket att ta med sig från detta mästerskap tycker Millen.
SKÅL!
God förmiddag GU!
Farbror Älta skall lira på ”skitbanan” idag….
On Track Piraten går ut i ett ”blött” gäng på hemmabanan Rättvik och är i det närmaste ”klar” och får således bli spik!Farbror Älta tror det blir varmt idag….olidligt varmt t o m!
…värmen till trots!…det skulle förvåna om inte ni träffar Farbror Älta i ett motionsspår i trakterna av Björkhagen idag!…vad ni nu skall där och göra! 🙂 🙂
Nu är det inte ens sex månader kvar till julafton! 😀
Fin kväll här ute, nån har stannat vinden och man hör varenda fyllerap när man är ute. Jodå, det partas hej vilt i buskarna och min slaf har blivit utlånad så jag får låna en annan. Får vara storbonde helt enkelt och ta morsans säng. Jag kör inte på vegosill, här är det de riktiga firrarna som gäller, skurna inlagda och färdiga att svälja.
Får se om man lyckas logga in och dra ner en V75:a i morrn,eller är det söndag som gäller?Nu dessert, en ballerina, en sån där som dansar ner i magen med lite nougatkräm.
Själv är Barba på Hagmyren (tillsammans med kära mor, moster och morbror) av alla ställen! 🙂
Snart blir det dock vego-sill och annat smarrigt! 🙂
Glad Midsommar (och kämpa foten! :-))
Tjofadderittan!
Midsommar ta mig fan, drar ut i spenaten till mördarsniglar och myggjävlar och en liten mamma som inte är på plats förrän i morgon. Trötta engelsmän är jag trött på. Dra på era tweedkavajen och knäpp med hängslena på eran ö ni.Ses om ett par dar eller i morrn…. 🙂
Flytande föda som sagt, soppa, kaffe och Loka.Våga vägra TBE
God morgon GU!
…Farbror Älta bör lägga till att hans spik i foten är utdragen och såret är rengjort och omslaget…Farbror Älta’s liv är således inte i fara och någon längre sjukhusvistelse är inte heller aktuell eller inplanerad! 🙂 🙂
Farbror Ältas tyska rashund väckte husse tidigt i morse med ett ljudligt ulkande i hallen…gårdagens kulinariska läckerheter ville inte vara kvar i ”Tysken”…Mattes matta fick ta smällen! 🙂
Farbror Älta fick sanera bort dom använda läckerheterna och förpassa den ”handknutna persiska mattan” från Jysk under kranen i badkaret…..där den nu torkar! 🙂 🙂En utmärkt start på Midsommaraftonen! ….vad för sattyg som väntar härnäst återstår att se! 🙂
Lev väl alla och ”Glad Midsommar”
- Det här svaret redigerades för 8 år, 6 månader sedan av BAJEN ÄLTA NR 8.
Farbror Älta har fått en spik i foten…trots ”spiktramp” på skorna!
Spiktrampet skyddar inte när spiken går in på sidan!God kväll GU!
Farbror Älta har bloggat en del sedan sist det länkades….
https://www.maskinisten.net/blog.php?u=233041&b=55
…tänk om Marcus Berg och Sebastian Larsson också hade den goda smaken att sluta i landslaget!
Då har jag dragit iväg lite spel, men vad fan… kan ju bli miljoner ändå. 🙂
Det är 500:-/vecka som gäller och nästa på tur är admin därefter Millen.Go å gla missommar! Flytande föda gäller… soppa, fil och kallsupar!
Frågan är om man ska hoppas på att Island går långt i EM nu med tanke på att allsvenskan drar igång innan finalen går… Vi behöver ju alla backar vi har känns det som… Plus målvakt! 🙂
God morgon vraken Millen är vaken! 😉
Millen tycker att svenskalandslaget i mycket spelar som Bajen! Första intuitionen verkar alltid vara ”tänk defensivt”, mycket sidledsspel och motståndarlaget ska helst balja innan man kan tagga till och komma upp i någorlunda spelnivå…
Att hela laget sedan hela tiden ser ut som att dom ska skita på sig av rädsla när dom tänker anfalla hoppas jag på är en Hamrén effekt som nu försvinner när han lägger av. Att Zlatan slutar är ju både på gott och ont. Han är ju typen som kan avgöra matcher på egen hand, men spelet blir helt annorlunda när inte han är med.SKÅL i kaffet!
Känns ändå lite som pausunderhållning i väntan på att det kör igång igen den 9:e. Sen att det hade varit roligare om vi gått vidare är en annan sak, men nivån på hur mycket jag bryr mig är sådär…
Jaha, då var det över. Som väntat. Men man får väl säga att spelprogrammet kanske spelar in lite för mycket. Nu lyckades Irland slå Italiens B-lag i en för dem betydelselös match och gick därmed vidare.
Ridå….
God kväll GU! Svenskarna är inte som de isländska vikingarna inte. Kämpa admin.
Bra Birkir!
Då har vi snart sett det sista av Hamrén också. Rejäl sågning från Jonas Olsson igår. Känns som att han bekräftade det alla anat.
God kväll GU!
Trist match på Tyresövallen. Cyklade hem tidigt, i god tid till Birkir!
Härliga Island, ångat på och tagit sig vidare!!!!
Fantastiskt av det lilla landet!
=)Grattis Birkir, Ömmi och hela Island! =) =)
Jaha, så var det strax dags för ödesmatchen…
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.