Visar 30 inlägg - 1,141 till 1,170 (av 5,033 totalt)
  • Författare
    Deltagare
    Antal inlägg: 274

Såg nu att det faktiskt var semi och inte inför slutspelslunken som spelades i bandyn. Vinst med uddamålet och nu blir det final mot ryssen. Ja finalen kanske man hade glott på om den inte hade gått klockan 07:00 imorgon. Då sover nog Millen fortfarande! 😳

BäS
    Deltagare
    Antal inlägg: 1518

Jerka på måndag var det… med den lite udda tiden 18.00… blir att snabba på till 91:an

BäS
    Deltagare

Ja, jag är också lite splittrad till bandy-VM… det är ju 2 matcher det handlar om. Vi eller rysarna i finalen och resten om 3:e pris eller bromsmedalj om man så vill. Det är lite tråkigt att det inte är fler och jämnare i toppen även om jag njuter av att kunna se världens bästa bandy på hemmaplan. Sporten som sån är vacker, synd som sagt att inte fler länder håller en högre klass. Finnarna har ju gjort en uppstickare några gånger, men det hör ju till undantagen.

Ska försöka kontakta K.K och se vad som händer och fötter med våra vilande miljoner.

Åby, ja, det är väl någon jackpot också… men den sömmerskeraden gör jag nog inte, men spelar på stålar hellre än favorit 7:a.
    Funderade på att ta mig till Solna och handboll mot kopiorna, men det skiter jag nog i. Får bli måndag på Jerka mot reservdanskarna.
    Såg att unge hr. bajaren är nere på träningslägret, ska bli skoj att få en rapport därifrån.

Lööööördag

Millen
    Deltagare
    Antal inlägg: 274

God morgon vraken Millen är vaken! 🙂

Tyvärr så tycker Millen att bandy VM har tappat sin charm totalt. Millen förstår och tycker att alla som vill ska vara med i ett VM. Men jag vet inte. Hur skoj är det att förlora de flesta matcherna med 20 noll, eller för den delen vinna med det samma… Nääää Millen är skeptisk!

Klenpresterarna hoppas Millen får ihop något som kan likna ett eget spel. Resultatet i träningsmatcher är sekundärt tycker jag. Visst det är alltid skoj att vinna, men det är betydligt viktigare att hitta ett spel som alla i laget trivs med och som man sedan kan prestera och vinna med när det börja gälla…

Som det ser ut så kommer inte någon av matcherna att prioriteras. Millen fokuserar i stället på att ta hand om familjen som ligger sjuka allihopa.

K.K. lirade väl aldrig något förra veckan. Blir det ett nytt försök från honom dem här helgen eller är det BäS som kommer att lägga liret? Mest så Millen vet vem som ska lira nästa vecka då Millen står på tur efter BäS.

SKÅL i kaffet!

BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare
    Antal inlägg: 1539

God morgon GU!

Två matcher idag….
    Bandy mot Kazakstan nu på förmiddagen och sedan ”klenpresterarna” i afton!
    …återstår att se om Björklund har fått bättre ordning i backlinjen eller om det ramlar in två raska igen!
    …men i princip gör det inte något om man gör tre mål framåt, men det är svårt när offensiven var i det närmaste obefintlig!
    Dom har att jobba med!

Shamrock Rovers är väl en samling rödhåriga, skogstokiga irländare som inte lägger några fingrar emellan i några närkamper!
    Det är kan bli intressant detta, då det är i dessa matcher som man skiljer bortskämda divor från riktiga män! 🙂 🙂 Jag bara sett en riktig karl i Bajen de senaste 10-15 åren… Erik, men bakom honom ekar det tomt! 😉

…sedan vill jag se Paulsen på topp tillsammans med Svendsen!
    Det är ett kraftigt resursslöseri att ha honom som mittback!

BäS
    Deltagare

Ställer klockan… 🙂
    Är spelschemat spikat på datum? Tider lär väl ändras i vanlig oordning.

alexx11
    Moderator
    Antal inlägg: 264

Hola GU !!

Mu har jag ett perfekt datumn för kryzz 2018, den 27 april och på söndag blir det derby.

Skål !!

BäS
    Deltagare

Vid något väl valt tillfälle så valde jag att snacka lite med Marie och Christina (ni vet vilka jag menar) och mer eller mindre bjöd in dem till någon eller flera av våra sammankomster. Så jag hoppas att vi ska kunna lura med dem ut på sjön. Båda lät väldigt positiva och tyckte det var roligt att bli inbjudna. Kan tänka mig att deras kriterium för att komma med är ungefär desamma som det är för oss gelikar. Inget bajenevenemang under resan… förutom vi själva såklart.

bajen-loveU4ever
    Deltagare
    Antal inlägg: 394

God kväll GU!

Den fantastiska ”bandymorsan” Sonia Hedberg är i radion också! =)

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=1650&artikel=6875646

• Det här svaret redigerades för 6 år, 10 månader sedan av bajen-loveU4ever.
    alexx11
    Moderator
    Antal inlägg: 264

Jadu Bäs, alldleles korrekt, jag har börjat fnula på datum när denna episka resa ska gå av stapeln igen 🙂
    Längtar verkligen efter att få träffa er alla, behöver lite balsam på min själ just nu och bara få vara.

Sköna vinster i bandyn, men skit i futsalen, hur man kan släppa ett 2-0 ledning n mot laget som ligger sist och sedan missa både slutspel och direktplats på detta.

Snart så får vi fira SM guld med bandyn igen tror jag 🙂

KÅL !!!

BäS
    Deltagare

Sicken tur han har ändå den där Eliasson, inte direkt arbetsförmedlingen han gick till…

Apropå snuten så är det inte dags att tänka böljan den blå snart? Eller vad säger du admin?

BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare

God kväll GU!

…seger mot ryssarna och samtliga 5 Hammarbyspelare på plan!
    Slangen, Elfving, Adam och Fager! Fager gjorde två mål, varav det ena ett riktigt konstmål!
    …och Alan gjorde mål för Ryssland!

http://www.bandypuls.se/sport/bandy/kolla-in-hojdpunkterna-fran-sveriges-seger-i-supermotet-med-ryssland-i-bandy-vm

BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare

God kväll GU!
    Bajare överallt i världen….typ Chabarovsk
    https://www.instagram.com/p/BekBW9jnrOM/
    Två bandymorsor…Lasse, Sam och en för mig okänd…

• Det här svaret redigerades för 6 år, 10 månader sedan av BAJEN ÄLTA NR 8.
    BäS
    Deltagare

Handboll alltså… bortklantad första halvlek och underläge med 4 baljor, 6 under efter 5 minuter i andra sedan händer något. Försvaret spelar oklanderligt och anfallet sätter bollar och det slutar med en rätt klar vinst, lika klar som förlustkänslan var efter första…
    Fahlgren upp i skytteligatopp, tack för kaffet.

Anonym
    Inaktiv
    Antal inlägg: 70

God morgon GU! Då fick damerna några spänn. Tur att man inte håller räkningen vad som runnit ur plånboken genom åren, men det ät nog en hel del i olika tiggarkampanjer se olika Bajensektionerna eller deras supportrar anordnat.

bajen-loveU4ever
    Deltagare
    BäS
    Deltagare

…och i den här ”tiggartråden” som ju pågår för jämnan, inom flertalet sektioner, så ska man väl också nämna hockeyn som såvitt jag vet inte plockat ut en spänn i ersättning under deras resa efter KK:n. Det sorgliga i sammanhanget är ju att flera sektioner sköts väldigt dåligt och ekonomin blir därefter och sen kommer utsträckta handen där som ett brev på posten gjorde förr i tiden. FF förklarade med (o)tydlighet att deras vilja fanns men inte att man var beredd att fläska upp lite så damerna har eller får en möjlighet att snäppa upp.
    FF har ju förklarat vid ett flertal tillfällen hur bra de går… i torsdags sa man rakt ut att nej vi tänker inte ta pengar från ungdomsfotbollen. Nähä, men det gick bra att ta in damfotbollen under FF… visserligen mer eller mindre påtvingat om sektionen skulle fortsätta att existera. Men tar man beslutet så borde man också sätta in de insatser man behöver, men där gick tydligen styrelsens och chefstränarens åsikter isär och styrelsen vann, den gången och det slaget. Kanske det blir skillnad om påtryckningar blir lite större från deras ägare, medlemmarna.

BäS
    Deltagare

Såg till att peta in en slant till damerna också. Vill inte höra en gång till att de måste köpa käk på bortamatcher ur egen ficka. Skamligt, även om det enligt någon i torsdags ”bara hänt vid något tillfälle” förra året. Det är till att börja med inte bara förra året det handlar om utan att de lägger sjukt mycket tid efter sina jobb/plugg och får väldigt lite för det. Är väl knappt ens i paritet med hur herrarna hade det på 60-talet om man nu måste jämföra.

BäS
    Deltagare

I går kväll blev det 2 x fotboll, uppvärmd med skidor (på tv)
    Ikväll blir det 2 x hårdaste matcher som kan bli, handboll alltså, uppvärmd med skidor (på tv)

Har inte sett Prix, men misstänker en schysst styrning av Goopen. Tydligen fick inte Propulsion fritt spår. Men det är väl heller inget man får utan måste ta sig till i ett sånt lopp. Får ta och leta upp och se det kanske.

BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare

…det var inte dåligt!

Readly Express med Björn Goop vann Prix d’Amerique ….
    Örjan Kihlström med Propulsion blev trea!
    Grymt…

Bedon
    Deltagare
    Antal inlägg: 176

Eller så slaskar ni in en hunka här

Insamlingsbarometer Damfotbollen

Bedon
    Deltagare
    Antal inlägg: 176

Ni köper väl säsongsplåt till damfotbollen? Köp två!

bajen-loveU4ever
    Deltagare

God Morgon GU!

Ok. Ja, det kanske behövs flera tränare för att få fart på grabbarna! =)

BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare

God morgon GU!

Det blev 9-4 till Bajen…6-0 efter första….
    Bajen somnade till i början på andra och finnpulingarna satte tre raska….men nä, det var inte mycket till match! Jeppe gjorde 5 mål och ett ass….alla var med utom kapten Rutqvist, så Robin fick vara kapten!
    https://2-dot-elitrapport-api.appspot.com/report?gid=23302

BäS
    Deltagare

På mötet senast så lät det inte otänkbart med fler än en assisterande.

Hur gick det på matchen idag förresten? Finns inte ett dugg upplagt om den… (som jag hittat i varje fall)

bajen-loveU4ever
    Deltagare

Godkväll GU!

Jaha, där ser man.. Ny assisterande verkar vara på g in..
    Men Pablo då?
    https://www.expressen.se/sport/fotboll/allsvenskan/joachim-bjorklund-ar-nara-hammarby/

HOFF
    Deltagare
    Antal inlägg: 58

Godmorgon GU!

Då är man på väg igen, HOFF och lillgrabben ska ner på Bajenkvällen.
    Tyvärr hinner HOFF inte till Zinken då brorsan med familj ska mötas upp för lite krubb innan det är dags för Puckeyn.

Skål!

bajen-loveU4ever
    Deltagare

God Morgon GU!

Skön vinst av handbollsgrabbarna igår!
    Lite onödigt spännande med den sista sekunden på ordinarie matchtid.. =)
    Ska bli kul att se finalen! =)

K.K
    Din tur på bolagsliret! =)

BäS
    Deltagare

Skön handbollsfight… kändes onödigt med förlängningen bara. Man släpper inte med under 10 sek kvar… finns inte.
    Jobb i morrn så ingen träningsfajt på Zinken för min del dessvärre. Kanske jag hinner dit en sväng

bajen-loveU4ever
    Deltagare

God Kväll GU!

Mycket vackert! Å lilla Viggo också! =)

Fan så irriterande det är när jag försöker logga in på mobilen på denna sida!!
    Inloggningen ligger sparad men ändå går det ej. Skärmen blir vit å så händer ingenting..
    Inloggningen ligger sparad på datorn också och då kommer jag in direkt.
    Irriterande!! Förlåt gnället..

Visar 30 inlägg - 1,141 till 1,170 (av 5,033 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.