Visar 30 inlägg - 1,171 till 1,200 (av 5,033 totalt)
  • Författare
    Deltagare
    Antal inlägg: 1539

God kväll GU!

…aaah, de é vackert!

BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare

God morgon GU! 🙂 🙂

Det var inte riktigt sant det som står härunder….
    Belstroj sponsrar Alan Dzjusojev resten av denna säsong, men man kan väl hoppas att Belstroj vill ”vattna i” några säsonger till!
    …men det är fyra ryssar på bilden i a f! 😉 😉

Äntligen är matchen mot vikten igång igen efter runt två månaders stagnation…
    Har trott tidigare att det är på igång, men så blev det inte
    ….förens nu på morgonen!
    – 24 prick är den nya noteringen! 🙂 🙂 🙂

BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare

God kväll GU!

Det ryska byggföretaget Belstroj’s bidrag till vårt bandylag!

https://scontent.cdninstagram.com/imagetaggy/s640x640/26382198_140112713336414_7970112313732628480_n.jpg

BäS
    Deltagare
    Antal inlägg: 1518

Senaste budet är joppa på lördag… precis vad jag känner för.

BäS
    Deltagare

Ja, det var en trevlig överraskning… funderar på att ta Bajenkvällen också. Alltid en massa trevligt liksasinnat folk.

Den är rätt mesig den där ”intervjun”. Gissar med rätt stor säkerhet att han fått frågorna skickade till sig så någon intervju är det nog inte tyvärr. I såna fall borde det kommit följdfrågor…
    MEN, vad fan… (kan man begära.)

BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare

God kväll GU!

…ser ut som man får anledning att ta sig till Zinken på lördag! 🙂 🙂 🙂

bajen-loveU4ever
    Deltagare
    Antal inlägg: 394

Lite mera bandy och Pizzoni!
    =) =)

Hammarby – gränslös gemenskap och hjärta!

• Det här svaret redigerades för 6 år, 11 månader sedan av bajen-loveU4ever.
    bajen-loveU4ever
    Deltagare

God Kväll GU!

Lite info från Hammarby Bandy om vänskapsmatchen mot finnarna på Zinken på lördag.
    Trevligt! =)

Information

Elitserien har VM-uppehåll och då passar Hammarby på att spela träningsmatch mot sin vänförening Veiterä från Finland.

Hammarby och Veiterä ingick i höstas ett avtal som sportsligt samarbete och utbyte och som en del av detta arrangeras denna vänskapsmatch. Veiterä kommer från Villmanstrand och är regerande finska mästare och de leder för tillfället den finska ligan klart. Veiterä kommer liksom Hammarby att sakna sina landslagsspelare men det kommer ändå bli en intressant match mellan två topplag från respektive land.

Som Hammarby Bandy-supporter får du i matchen även tillfälle att se spelare som kanske inte annars får så mycket tid på isen då Hammarby saknar 5 ordinarie spelare som är i Ryssland och spelar VM.

Tältet kommer öppnar 11.00 och matchen mellan A-lagen börjar 12.15. Det är fri entré och efter A-lagsmatchen kommer det även att spelas en ”old boys”-match där tidigare generationers Hammarby och Veiterä-spelare gör upp på isen. Det kommer även finnas tid för mingel i tältet. Det kommer inte att bjudas på någon musik från scenen men tältet kommer som vanligt erbjuda värme och gemenskap.

Detta är även den perfekta uppladdningen för alla som ska vidare till Bajenkvällen på Hovet!

Vi ses på Zinken

BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare

God kväll GU!

Hittade en fin bild som Romus tagit på ”matchens lirare” igår…
    När bollen rensades bort efter hörna mot vårt mål var Ivan Lebedev två- tre meter bakom deras back i jakten efter bollen, men man riktigt såg att han gav sig fan på att vara först….och på bilden är han förbi!
    Grymt!
    https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net/v/t31.0-8/27173320_1569860876416009_8181261755622464498_o.jpg?oh=294668557351b3b71f106e7eda86125c&oe=5ADEC779

BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare

Grym match idag…ruggigt imponerande!

…tycker Ivan Lebedev var fullständigt lysande idag….och har varit så sedan han lämnade ”loosergänget” Tillberga och kom till oss!

Infon säger en lättare hjärnskakning på D P E….och han skall till VM….det är virke i våra grabbar! 🙂 🙂
    http://www.bandypuls.se/bandy/elitserien/proppen-ur-for-milerud-och-hammarby-i-andra-halvlek-mot-edsbyn-se-hojdpunkterna-har

BäS
    Deltagare

Såg just tv4sporten (19-sändningen) där visar de hur DPE ramlar efter en kontakt, när han ligger ner så blir han överkörd av en byare, helt oavsiktligt såklart men det var alltså inte fallet som var något utan skridskon i huvudet. Det var också då han tappade hjälmen. Var tvungen att se det flera gånger för att haja vad som egentligen hände.
    Gott gry i grabben som verkar ta det med fattning och inväntar svar på/från röntgen.

https://www.tv4play.se/program/sporten/3952721

BäS
    Deltagare

…och bra med folk kom det. 5300
    Att det sedan blev en till synes klar vinst gjorde ju inget. Nu var den inte alls vad sifforna visar utan nåt helt annat. Men när Kasper satte sitt andra och vårt 3:e kändes det tryggt. edsbyn hade egentligen inte ett enda anfall som var farligt, men det är då det är som värst när man vet att de sitter på kunnandet. Men lika kass som vårt försvarsspel var mot Vetlanda lika bra var det idag. Ingen och inget kom igenom. Hur många gånger har edsbyn blivit nollade? Inte många i modern tid.

Övriga tankar till David (Pizzoni) och ett snart tillfrisknande.

BäS
    Deltagare

Som den gode hr Älta säger, FRI ENTRÉ på Zinken.
    Inte nog med det utan ju fler som kommer desto mer deg till såväl Hammarby bandy som BRIS.
    Kom och gå eller kom och stanna… men att inte komma alls finns inte.

BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare

….skönt gjort av Hammarby bandy!

Förra året slog Lasse på arslet på läktaren uppe i Kalix och slog i skallen ordentligt…..i år fick han en hjälm av Kapten Rutqvist innan match, så detta inte skulle ske igen! (Står mer på FB om detta, men jag vägrar FB) 🙂 🙂
    https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/26804794_1567351220000308_824508677480814505_n.jpg?oh=82834c930bc471fc9a9b5e1bc8c86b08&oe=5B2530CA

BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare

God morgon GU!

Bandy på Zinken mot Edsbyn står på menyn….klockan 14.00!

GRATIS INTRÄDE DESSUTOM, SÅ DET ÄR BARA ATT PALLRA SIG DIT…..DET FINNS INGET ATT SKYLLA PÅ!

Bedon
    Deltagare
    Antal inlägg: 176

Dagens dravel

Jag gillar kaffe. Dricker säkert alldeles för mycket. Godaste kaffet får man om man maler bönorna själv. Då kan man variera med rostning, malningsgrad och bryggteknik in absurdum. idag fick jag till ett särdeles gott kokkaffe. En liter har jag snart druckit. Till frukost.

Dagen kan börja. 🙂

Bedon
    Deltagare
    Antal inlägg: 176

Gomorro GU!

Alltid lika roligt när man lyckas logga in …
    Nu ska jag läsa ifatt om det har dravlats något

Millen
    Deltagare
    Antal inlägg: 274

Ja den sjuan var inte mycket att hänga i granen. Mest roligt för självförtroendet att sätta den. Pengarna tebax å på’t igen nästa vecka å hoppas på bättre utdelning då!

SKÅL!

BäS
    Deltagare

Man gjorde den klurig och slapp stoltsera över en 7:a som gav 2 loppor. Försökte mig på den där top7, inget jag kommer fortsätta med.

BäS
    Deltagare

Fantastiska kommentatorer… mer fantastiska mål. Härligt klipp på Englunds hörnmål.
    Klurig V75:a, åtminstone vissa av loppen… nytt drag på kallisarna? Där stona har startfördel, kan inte påminna mig att jag sett det förut. Kör en plånboksrensare med 3 spel… bara för att.

BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare
    BäS
    Deltagare

Trevligt att den gode Englund fick sätta en också. 🙂

BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare

….11-2 slut….och ett fullständigt överlägset Bajen…
    Alan Dzjusojev satte 4 av dessa! 😉

• Det här svaret redigerades för 6 år, 11 månader sedan av BAJEN ÄLTA NR 8.
    BäS
    Deltagare

Ja, en vit krage hade varit fan så mycket snyggare och då en rund krage.
    Annars klockrent med stjärnorna a la hockey och stort jävla emblem.

BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare

God kväll GU!

5-1 ledning i halvtid…. Kalix har det tufft mot ett taggat Bajen…

Dessa tröjor lirar Bajen i på Zinken mot Edsbyn på söndag! Rätt snygga, men jag hade klarat mig utan den gula kragen…Det lär väl gå att buda på dessa efter matchen, misstänker jag!
    https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net/v/t31.0-8/26850511_1565929030142527_187850871851347419_o.jpg?oh=11c2b6becd74ce62552f353190df0e9c&oe=5AFDA1D0

• Det här svaret redigerades för 6 år, 11 månader sedan av BAJEN ÄLTA NR 8.
    Millen
    Deltagare
    Antal inlägg: 274

Haha Härnösand är ju Millen uppvuxen i. Dock var snöröjningen under all kritik när Millen var där under julen!

Härligt med 2-0 ledning i Norrland! 😊

bajen-loveU4ever
    Deltagare
    HOFF
    Deltagare
    Antal inlägg: 58

Godmorgon GU!

Ja BäS vi är några stycken som åker upp, Trevligt! 🙂

Just nu äggmacka och läsk i väntan på gänget.

Skål!

BäS
    Deltagare

Några fler ska upp också, Tony vet jag är en…<
    Trevlig resa

HOFF
    Deltagare
    Antal inlägg: 58

Godkväll GU!

Jupp det är Kalix-Bajen imorgon och för HOFFs del så blir det en tripp upp till Kalix för att bevittna matchen på plats. Forza Hammarby Bandy!!

Skål!

Visar 30 inlägg - 1,171 till 1,200 (av 5,033 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.