-
FörfattareInlägg
-
BÄN8
Matchen imorgon är betald, kommer ner nån gång efter 18.00.
=)
Heja Bajen! =)- Det här svaret redigerades för 6 år, 11 månader sedan av bajen-loveU4ever.
God kväll GU!
De fyra vanliga, Slangen, Pizzoni, Gilljam och Fager kom med i truppen till VM!
Grattis till er, grabbar! Bli inte skadade i kylan!
Jonsson blev däremot bortplockad i sista rensningen… Trist…
Korrigering…Fager är debutant.. extra Grattis Fager! =)http://www.hammarbybandy.se/fyra-bajenspelare-till-vm-2/
- Det här svaret redigerades för 6 år, 11 månader sedan av bajen-loveU4ever.
En av anledningarna till att jag inte använder luren att kommunicera i text med är autokorrekt.
Jag satt på mötet med högt ärade Bedon och inte någon annan bokstavskombination.
..och med det säger jag ÄNTLIGEN TORSDAG! och gonattSå den där spaden som skulle sättas i backen på Årsta i november blev stoppad i november för att det finns för lite ström på Kanalplan i januari. Det låter rätt stabilt som förklaring. Nu ska huset stå ”klart” i höst… jag frågade om det var i år… *spridda fniss* jag var allvarlig. Äter upp den hatt jag inte äger om kåken står där i höst. Frågan är om arbetet ens är upphandlat… men först ska det bli en inomhushall för bandy, eh va jo ja vadå
Pratstunden var lite slirig från vissa håll. Tycker inte att det höll för 5 öre faktiskt. Bara skjuta ifrån sig ansvar.
Förvånande? NoppLyckats logga in på luren och hittat rutan att skriva i, bara en sån sak. Sitter här med vår högt ärade Befinner, det är jag ensam om på den här raden. Yxan skryter nu och snart blir det skryt av VD
Rätt trevligt tillställning i Split… skönt publiktryck. Men de där jäkla badringarna kunde de väl gett fan i.
God tur får man väl säga då… 🙂 vid det här laget borde väl väst blivit öst ändå.
AnonymInaktiv2018-01-16 kl. 08:07Antal inlägg: 70God morgon GU! Snart på väg hem från landet i väster om inte vädret stoppar hemresan. Vet inte vad man ska säga om lördagens match. Men den kommande matchen mot BP kanske kan ge några svar på hur vi ska spela.
Hej GU
Nu har det nog brunnit i kubben på gubben? Vaffaan har jag gett mig in i. Läser en text på engelska av en Rysk forskare som dog innan Eldkvarn började lira. Inte lätt nånstans kan jag säga.
Men nu har jag ätit lite mat, så då är det väl på´n igen ba.
Forza G.U!
…ehhh, jo!
Ulvarna Bandy som X:et och Uffe Einarsson spelar i normalt har det tufft för tillfället!
Både X:et och Uffe är utlånade till sina moderklubbar resten av säsongen och då har liret rasat samman fullständigt…
Stortorsk mot Hobbo som är Tillbergas utveklingslag med 16-5…
…å andra sidan spelar dom mest för att det är roligt och för att hålla igång lite! Några ambitioner att klättra särskilt långt upp i seriesystemet finns nog inte….så jag tror dom tar det med ro!! 🙂
Snackade lite med min jobbarpolare Niklas som är grävmaskinist, egen företagare, sponsor och spelare i Ulvarna…han skall fixa Ulvarnas matchtröja till mig! Dom är skitsnygga och jag skulle kunna ha den på jobbet, då den är nästan fluorescerande orange! 🙂God middag GU!
…gårdagens debacle bör glömmas snabbt av oss på läktaren, men spelarna bör ta lärdom av en orgie av misstag!
Det går inte att ge Löfstedt och Jocke Andersson för stora ytor att husera ostört i…då slår dom till skoningslöst!….dessa två stod för 7 av 9 mål och var i högsta grad delaktiga i de övriga två målen!…för övrigt har jag inga synpunkter på fotbollen som spelades igår, men det är ju bra att vi vinner!
Prova att göra det två matcher på raken har vi varit urusla på…så det blir en utmaning! 🙂
Billborn gör i a f ett förnuftigt intryck…och han lägger fokus på det som man har och inte på det man vill ha i truppen! Logiskt!haha av tre tilltänkta spikar (hade en på systemet) valde man den som galopperade givetvis. De andra två som man garderade gick givetvis och vann. Tur att det knappt blev någon utdelning så man inte behöver gräma sig allt för mycket…
Började illa och slutade ”bra”. Tokbommade 1:a och i andra försvann dagens spik, resten satt. Om det nu är något att glädjas över. Nåja gillar ett par av strecken även om de inte gick in så var man rätt ute med garderingar.
Nu till något annat… och vet inte vad det är ännu.Målsnålt blev det ju inte idag, men inte ens det räckte mot ett för dagen välspelade vetlanda. De gjorde precis vad vi inte trodde, anfall är bästa försvar. Att inte vi tar en timeout i det läget är för mig ofattbart, de tog oss med brallorna i knävecket och de drog inte upp dem förrän efter så där 80 minuter spelade… klart som f-n att det inte räcker. De rinner igenom hela matchen utan att stöta på ett samlat försvar.
Förresten får jag backa på det där med att saik slog byn med 2 mål, det var ju 4 (5-1).Fotbollen vet jag inte något om mer än att vi tydligen vann 4-3 till slut. Gott så och förhoppningsvis en bra genomkörare. Vore skoj om någon som såg matchen skrev lite…
Tjejerna vann sin match också, som av någon anledning spelades 2 x 35, med 1-0 och målet i andra tilläggsminuten. Har ingen aning om hur damfotbollen står sig mellan Sverige och Finland, men de var tydligen 2:a i sin serie så det var säkert ett hyggligt motstånd om än väldigt tidigt på säsongen.
Ska bli kul att följa laget vidare på Kanalen i år.Målsnål final som sagt. Idag hoppas vi på att det inte blir målsnålt då sandviken slog byn igår med 2 baljor. Många +mål och vi kan kliva förbi dem om jag kommer ihåg tabellen rätt. Vi har ju ibland svårt med matcher vi ska vinna enkelt, men vi avgör mot Krukis… med många mål.
Domän har vi, med ett bindestreck gubb-ultras.se (fn. enbart jag som har inloggning).
Det vi ska fixa är (i prioritetsordning)
Forum med en inloggning som håller och sparas om man vill OCH funkar bra på mobiler.
Kalender (hur viktig känns den? kräver rätt mycket underhåll)
Lite textsidor, bildsidor
Så mycket mer anser inte jag behövs. Det kan alltid läggas till i efterhand.Plattform? Enklast är WordPress, men jag vet inte hur man kommer runt den korkade inloggningen för forumsyftet. (Barabajen.se är på WordPress)
Om någon känner sig manad (ffa kunnig) att lösa detta så är det bara att höra av sig till undertecknad så kommer inloggning.
Jägers och danskar/kolginis kan man tänka… kanske en Takter eller 2.
Snart dags för Zinken…
Ahhh om man bara kollar lite noggrannare så ser Millen ju nu att det är Charlies tur att lira! 🙂
God morgon vraken Millen är vaken! 🙂
Grattis till GULDET bandydamer! Målsnålt värre i finalen. Men ett mål räcker. Det borde fotbollsherrarna ta rygg på…
Alltid denna återkommande fråga. VEM är det som lirar i GU bolaget denna vecka? Var det så att man kunde se någon slags historik över liren på sp sidan? Har för mig att BäS sagt något om det. Men jag hittar fasen inget på deras otroligt luddiga sida!
Om det behövs en domän för hemsidan så sitter Millen på nyasoderstadion.se och den har inte gjorts något med på flera år nu. Eller var det så att vi sitter på Gubbultras.se?
Idag är det visst första träningsfighten för fotbollen. Ska bli intressant att se hur vi har förvaltat vintern med träning och så. Och även vilket sorts spel som det är tänkt att lira denna säsong. Hoppas på att Billborn förespråkar ett rakare och mer offensivt lir än dansken. Nu när vi har forwards som kan springa både fort och långt…
SKÅL i kaffet!
…STORT grattis bandybrudar!
”Kaptenernas kapten” har precis som förra säsongen känt STORT ansvar och ställt upp för sin moderklubb i div 1 södra igen… Gamleby I F eller Tjust Bandy som klubben heter idag. Han är numer utlånad från Stockholmsklubben Ulvarna resten av säsongen…
Tjust Bandy har spelat knackigt och hade fem torskar och två segrar X:et skrinnade in på banan igen strax innan jul!
Facit
5 raka segrar, 10 gjorda mål och 3 assist på 5 matcher… 🙂 🙂 Han håller än och jag tror han slutade för tidigt på elitnivå!
Tränare för Tjust….Thomas Fransson, vår gamla ”klubbchef”
https://cdn.vimmerbytidning.se/Articles/112687/Images/77168/img_2978.jpg/Large/img_2978.jpgFör övrigt så dominerar X:et fullständigt i serien Div 2 Stockholm, där Ulvarna håller till…
- Det här svaret redigerades för 6 år, 11 månader sedan av BAJEN ÄLTA NR 8.
God Morgon GU!
Skön stil han har, min favoritvovve! =)
De svenska bandytjejerna är världsmästare efter att ha besegrat ryskorna med 1-0 i finalen!
Grattis tjejer!…apropå medlemsavgifter!
Det damp ner ett brev från Hammarby Bandy!
”Till målman för Rex Eriksson”…stod det på kuvertet! 🙂 🙂
Eftersom det ständigt är ebb i bandykassan, så anmälde jag även Rex som medlem…DET ÄR HAN SOM TAR IGEN SIG PÅ BILDEN! 🙂 🙂
https://www.maskinisten.net/userpix/233041_1649DPAKTA5YZ1515828431.jpg- Det här svaret redigerades för 6 år, 11 månader sedan av BAJEN ÄLTA NR 8.
God morgon GU!
Bandy idag kl. 14.00 mot Vetlanda
…pallra er dit, då alla pengar behövs i klubbkassan….som vanligt är det kris!******
Fråga????
Var befinner vi oss i processen med vår hemsida?
Fick intrycket att detta var en ”skitsak” att ordna till…det lät så i a f!
Är det någon som har koll? Herr Rosa?******
Det ser jävligt lätt ut….men är det verkligen det på Jägersro idag?
Ständigt dessa ”livsavgörande” beslut! 🙂 🙂…syns på Z
Ingen förnyelse än, tar det sista dagen. Damkortet & BF är klart.
Fredag är det också här i södern. Ja va faan, FREEEEEDAAAGI morrn är det Zinken som gäller… strax efter 12 när vi möter einarssonklubben.
God Kväll GU!
Efter att ha hostat hela natten mellan ons-tors så stannade jag hemma från jobbet
igår och idag. Har sovit en och en halv dag så nu känns det lite bättre! =)
Om man bara slapp huvudvärken så vore det ännu bättre men den har lättat lite…
Ska väl förhoppningsvis vara fit för fight till Zinken imorgon. =) Viktigt!Nu ska det kollas handboll! Heja Sverige! =)
Tjääna!
Då var medlemskorten för Hammarby Bandy och Bajen Fans förnyade vilket känns rätt schysst asså!
Och det blev även säsongskortet för bollsparkarna också, 4000:- slantar inklusive ett bidrag till Söderbönorna gick det lös på så HOFFen hoppas att han får valuta för degen!??
KÄMPA!!Och så är det äntligen Fredag!!
Skålen Påsar!
Ser ut som om siffrorna i och mot Motala blir rätt så lika de i söndags på Zinken mot Sirius… det är ju trevligt. 2-7 just nu.
På lördag kan man åka till Helsingfors och kolla både dam och herrfotboll, men svårt att hinna till Zinken och mötet mot Vetlanda, så jag tror jag håller mig kort och drar till Zinken.God kväll GU!
3-2 ledning mot Motala i halvtid….det ser lite lagom lojt ut, kan man säga!
…det kom inte som någon överraskning med vår nye tränare…J J hintade om det i intervjun!
Ja , det kändes spontant som det vettigaste alternativet. Inga extra kostnader även om han nog får lite mer i pluskan. Men ingen ny som måste matchas in och basunera ut om alla fantastiska supportrar. Gör jobbet, vinn matcher och leverera helt enkelt. Hur svårt kan det va? 😉
Alla dumrykten som rullat har ju gjort att man knappt läst något alls. Benke Larsson… kom igen alltså.
Jaha, då blev Billborn klar, som jag trodde, billigt och bra och en perfekt nickedocka till JJ.
Har haft med en yngre variant av Billborn att göra och drygare människa fanns inte, jag verkligen avskydde denna person men efter att ha snackat med honom på grönan så såg jag att han hade mognat och verkade vettig.Kommer bli en intressant och kul säsong tror jag, det kommer bli många överraskningar i år gällande matcher tror jag också.
SKÅL !!!
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.