Visar 30 inlägg - 1,261 till 1,290 (av 5,033 totalt)
  • Författare
    Deltagare
    Antal inlägg: 1518

”Styva i korken” är ett uttryck som mycket väl kan komma till användning.
    …och nej, förlänger jag (vilket jag kommer göra) så blir det sista dagen betalning ska ske. Jag ser hellre att jag får räntan än de.

Därmed Go’natt

BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare
    Antal inlägg: 1539

KÄMPA B ä S!

Bedon
    …föreningen har en tendens att bli sådär lite lagom dryga och kantiga nu när det ser hyfsat ut i klubbkassan, så förvänta dig ingen förståelse! 😉 😉

• Det här svaret redigerades för 6 år, 11 månader sedan av BAJEN ÄLTA NR 8.
    BäS
    Deltagare

Jävulstyg och manchestertyg är nåt jag inte gillar.
    Fick telefon på jobbet (nåt jag heller inte gillar) och fastighetsskötaren var i andra änden. LÄCKAGE var hans första ord… WTF… de behövde komma in i lägenheten och lokalisera läckan. Bara att pallra sig hemåt och överlämna dublettnyckel. Trevlig pajas det där… och snacksalig. Stamjävlen går precis bakom min köksvägg och grannen samt alla under har haft inomhuspool sen igår. Själv har jag inte sett ett smack…
    Väggen delvis nerriven och bara att stapla icke stapelbara saker från köket någon annanstans. Köksmattan ska bort och det ska torkas, jo… det hade kommit in hos mig också, men bara under skåpen. Så nu får man slagga med en värmefläkt ett tag, som tur var så var de tvungna att haka av köksdörren också. Tick tack…
    Mina gamla Munchtavlor med självporträtt och en Rembrandt hade jag lag där under också, men de hade klarat sig.
    Undrar förresten var den där snygga (och öppensinniga) grannen bor som jag ska duscha hos och kanske ta ett bad… man kanske ska knacka runt lite.

HEJ 2018! Det är mitt år i år…

BäS
    Deltagare

Ja, herrejävlar… tvångsanslutning gjorde en gång i tiden att jag fullständigt vägrar allt som har med facklig verksamhet att göra. De kan ha bättrat sig med tiden med det skiter jag i då de sket i det blå skåpet innan dess.
    Förut har jag för mig att frågan väcktes och att det var fritt att välja medlemskap eller ej (400:-) ett tag. Nu vete fan… Jag gillar rösträtten, rätten att motionera, så jag väljer inte bort den. Däremot tycker jag det är SKIT att inte försäsongsmatcher ingår i kortet som en ”Tack för att du betalat ett säsongskort och vi fått pengar för biljetterna långt i förväg”-grej. Det framförde jag i enkäten efter säsongen och har gjort det sedan de tog bort cupmatcherna och jag kommer att fortsätta med det lika säkert som att Jan Aspefjord kommer att fortsätta motionera om sånt han gillar.

Bedon
    Deltagare
    Antal inlägg: 176

Hej GU

Knåpade ihop ett mejl till fotbollen …

Hej,
    Jag ser att info om säsongskort har kommit upp på hemsidan. Hur mycket kan jag dra av på biljettpriset om jag bara vill se matcherna och INTE vill vara medlem i FF?

Det är ju så att det är AB som driver A-laget. Då finns det inga giltiga argument att tvångsansluta säsongare till medlemskap i en ideell förening. Möjligen att ni skulle kunna ställa som krav att endast aktieägare får köpa säsongskort.

Tacksam för svar,

Vad tror ni? Får jag nån rabatt eller kommer det nåt svar om att FF äger 51% bla bla bla och det är så jag kan påverka och därför denna direktanslutning …

BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare

…någon tyckte att jag inte skulle jämföra upplevelserna på arenorna mellan Hammarby Fotboll och Hammarby Bandy!
    Tycker jag fick till mitt svar ganska bra…

Det är möjligt att man inte kan jämföra upplevelserna med varandra, men nog fan är det konstigt att när bandylaget är på guldjakt, så sviker publiken!
    …när fotbollslaget sviker, så är publiken där som om laget var på guldjakt! 🙂

BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare

God morgon GU!

Det molar i axeln ännu, men hoppas att det skall bli klart bättre tills imorgon!
    Jag behöver vara på jobbet hela detta år, då förra årets sjukfrånvaro tärde hårt på kassan!
    …det kan bli jävligt mycket sämre av att åka till jobbet lite för tidigt, men grabbarna är införstådda med farbrors status, så…
    ….funkar det inte, så åker jag hem!

Till er insatta….
    …har våran kära förening haft mage att höja priset för säsongskortet till denna säsong?
    Med tanke på truppens måttliga inställning till ”jobbet som skall göras ” och den gångna mediokra säsongen, så borde kanske säsongskortet säljas på REA! 🙂 🙂

För egen del så avstår jag tills jag ser en rejäl ”bot och bättring”….
    …kommer se säsongen i soffan, så man kan stänga av och göra annat om det fortsätter på den inslagna vägen med taskig inställning, andefattigt spel och mediokra resultat!
    Köper inte en säsong till med en massa nödlögner och bortförklaringar som ”-Nästa år, då jävlar… m.m.!
    Med tanke på hur truppen ser ut och kostar, så skall vi vara med i racet om medaljerna…allt annat är ett misslyckande som jag ser det!

Har f.ö. redan planer på att köpa finalbiljetterna till Studenternas….kan inte se hur Hammarby Bandy skall missa en finalplats 😉 😉

alexx11
    Moderator
    Antal inlägg: 264

God fortsättning kära GU, nu är det 2018 och allt kan bara bli bättre, eller ?

Efter att ha firat jul och nyår på ett annat än vanligt sätt, så kan jag bara säga att det bara kan bli bättre detta år, hoppas inga dödsfall och andra tråkigheter kommer hända mina nära och kära.

Orkar faktiskt inte ens bry mig om ryktet som florerar angående våran tränare, framtiden får utvisa vad som kommer att hända.

Men en sakg är säker, det är bara ett par månader kvar till årets GU kryzz..

SKÅL !!!

• Det här svaret redigerades för 6 år, 12 månader sedan av alexx11.
    BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare

….en intervju med ”Slangberg”!

Hammarby vann stort mot Bollnäs: ”Bra match”

Bedon
    Deltagare
    Antal inlägg: 176

Med kaffe i koppen, ja här sitter jag
    och skaldar på årets förstfödda dag
    Men orden kommer inte till mig så lätt
    kanske ska kaffet fyllas på med en skvätt
    grädde; för då trillar orden genast på plats
    Och kroppen blir ånyo själens sköna palats

Mot ett fantastsikt 2018. Släpp bromsarna! Nu kööööör vi!

BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare

God morgon GU!

Glömde artighetsfraserna igår, så jag drar i med en…

…god fortsättning idag istället!

God fortsättning, förresten????…
    Nopp, inte för ”vårdpaketet” från Älta!
    Fick en rejäl inflammation i axeln igår och har haft ont som bara fan hela nyårsafton. I natt låg jag vaken med värk…och idag på morgonen gick det inte längre utan jag ringde och fick en tid på Nacka närakut. Har fått en cortisonspruta i axeln och bör hålla mig hemma i morgon med, tyckte läkaren….vilket jag inte planerat, men tänker följa!!
    …sen får det fanimej var slut på mina sjukhusbesök för detta år!

Vi kämpar…

• Det här svaret redigerades för 6 år, 12 månader sedan av BAJEN ÄLTA NR 8.
    BäS
    Deltagare

In med det nya och ut med det gamla

Anonym
    Inaktiv
    Antal inlägg: 70

Gott Nytt ÅR GU!

Det blir en nykter början på det nya året, skippar amatörernas afton och börjar jobba 06:30 i morgon.

Millen
    Deltagare
    Antal inlägg: 274

Gott Nytt år GU!

SKÅL!

BäS
    Deltagare

Jaha, dags för ytterligare ett fantastiskt Gott Nytt Bajenår! 2018 är det som gäller för ett fantastsikt GU-år!
    Med hopp om gott liv, många vinster och höga vinster.

bajen-loveU4ever
    Deltagare
    Antal inlägg: 394

Gott Slut och Gott Nytt År, Gubbar!
    Forza Bajen!

HOFF
    Deltagare
    Antal inlägg: 58

HOFF önskar vår GUmma och alla GUbbar ett riktigt Gott Nytt År! 🙂

Forza Bajen!

Skål!

BäS
    Deltagare

Läste just något läsvärt (inte varje dag sånt händer):

I dag är enda dagen då alla vuxna är födda på 1900-talet och alla barn är födda på 2000-talet.
    undantaget torde vara de som är över 117år, finns kanske några.

BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare

God kväll GU!

Enkel seger mot ”Pollnäs”….
    …saknade min gode vän där! 🙂
    ”Fager” var säkerheten själv idag och brände inget….
    ”Jeppe” blev uttagen i landslaget idag och det svarade han fint på… 3 mål och 1 assist!

BäS
    Deltagare

Kul att det inte går att logga in på atg… kommer ihåg ungefär 5 streck. Vet att ett satt, de 2 första har jag inte en susning om, men jag har frö mig att jag bara tog ut frontkusar i dem så det ser säkert jättebra ut, går mot 5:an.
    Nu lyckades jag logga in och se strecken åtminstone 🙂

BäS
    Deltagare

Lägger mig platt… man missar alltså en lördagsmatch enbart på grund av nollkoll.
    Å andra sidan fick jag nog till en rad som kan ge 5 rätt… (V75) 😉

Nu ska jag handla en potatis till i morrn så man missar väl första och kanske andra.

Mycket missar just nu. En annan miss skulle jag gärna umgås lite mer än möjligt med.

BäS
    Deltagare

Man har hoppats och trott om än det ena än det andra. De kommer och går, men det känns lite risigt med det här stöket. Det är ju egentligen styrelsen som avgör, de tillsätter såväl huvudtränare som sportchef. Man undrar ju om man får se någon förändring där också. Nu är det ju inte så lätt att i förväg veta hur en person förändrar sig över en period, men om förändringen inte faller styrelsen i smaken och inte heller sportchefen och därmed så ställs olika ”krav” från olika håll. Då måste man ju göra något. Få en att vända emot vad den tror på eller eller backa den som håller vid vad styrelsen vill.
    Tror väldigt mycket ligger i fatet på JM då det ju faktiskt är han som fått vad han velat men inte förvaltat det. Visst, det är 2018 som det ska visas, men om det inte gör det då (heller), vad händer då, vad blir det för effekter i laget och på läktaren och givetvis runt styrelsebordet? Klart att styrelsen ska agera i tid när de märker att något går år pipsvängen eller styr åt ett håll ingen vill att det ska styras åt.
    Hösten tycker jag verkligen visar på att tränaren inte hade ordning på truppens möjlighet att prestera, nåt som visar på att våren skulle bli annorlunda, nej tyvärr inte i mina ögon. Friskt blod på tränarbänken tror jag kan vara bra, men bara om man har en som är kompetent rollen och faktiskt klarar det där spelet bakom, inte bara säger att publiken är fantastisk, det är den ju inte, det är bara många på plats.
    Även där borde det ske ändring…
    Amen

Sur torsk i handbollen, dock underläge hela matchen och bara uddamålet till slut mot Skövde borta. 34-33, en vinst där hade gett häng på laget ovanför och slutspelsstrecket. Nu är det en månad uppehåll…

BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare

…jag tror Millen såg Relita-hallen i sin fulla prakt! 🙂

Millen
    Deltagare
    Antal inlägg: 274

God dag GU!

Ja vad ska man säga. Vilken jävla soppa! Att en sportchef får gå på bekostnad av en tränare är inte direkt sannolikt. Så vi får nog räkna med att det blir dansken som får lämna. Hur som haver så blir det nog en dyr köpt affär vilket som… Personligen har jag inget emot Michelsen, men hur han lät spelarna hantera avslutningen av säsongen är under all kritik. Även om det faktiskt bara hade behövts en vinst i sista fighten för att komma på bästa placeringen på väldigt många år. Men jag har inga problem med att det kommer en ny tränare bara det blir någon som kan höja laget kommande säsong! Å Axén hade jag faktiskt som toppkandidat för jobbet innan just Michelsen klev in.

Jag var och kollade på systersonen när han lirade håcky i Uppsala idag. Döm av min förvåning när jag såg att det även fanns en inomhus bandyarena på området. Förutom de tre ishallarna för puckyn och en (vad som såg ut att vara) helt nybyggd innebandyarena för Storvreta. Det går uppenbarligen bra för Uppsala nu!

SKÅL i julmust!

BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare

God morgon GU!

…så det knakade i fogarna hos fotbollsledningen…inte oväntat om ni frågar mig!
    Skulle bli asförbannad om jag var sportchef!
    …slutet på årets säsong är så jävla pinsam, när hela laget tilläts ”checka ut” när kontraktet var klart och merparten av spelarna bara ”lallade” runt på plan och mer eller mindre gav fan i hur det gick!
    Ansvaret vilar tungt på den som skall motivera spelarna och det är inte sportchefens jobb!

För övrigt så ”drar jag in” fortsatt medlemskap i Hammarby Fotboll till den dag då det visas ordentlig bot och bättring…
    Medlemspengarna kommer istället att tillfalla Hammarby Bandy, där man får ordentlig sportslig valuta för pengarna!

…lite från bl.a. gårdagen!
    http://www.bandypuls.se/bandy/elitserien/kolla-in-hedqvists-raket-i-vanersborgs-forlust-mot-hammarby-en-kandidat-till-arets-mal
    Det finns några fina gobitar…Adams pass till Fager och Elfving när han skojar bort tre försvarare vid sista målet!

Rimgård hyllar ryska stjärnförvärvet: ”Gör oss svårlästa”

BäS
    Deltagare

Nu verkar det lite mer spritt för att bara vara ett rykte. ”Lite” schism mellan JJ och JM verkar det som och tydligen verkar det som att någon måste gå, då är läget skapligt låst. Låter som en dyr historia…

BäS
    Deltagare

Skönt att Fager satte ett par baljor också… så han inte tappar känslan. 🙂

Inte direkt snyggt att den enda spelaren med dubbla utvisningar är kapten också… nej inte Kalle utan en venersborjare.

• Det här svaret redigerades för 6 år, 12 månader sedan av BäS.
    BäS
    Deltagare

Trevligt!!!
    Själv har jag inte följt matchen av skäl som jag inte tänker gå djupare in på men att prata med over there är ibland bättre vissa gånger än andra. Det här var en viss gång. 🙂
    Gjorde ju inget att gurkorna vann heller…

BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare

6-4 till Bajen! Ilja 2, Fager 2, Jeppe 2….

BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare

God kväll GU!

2-1 i Vänersborg….Mål av Ilja och ”Jeppe”

Visar 30 inlägg - 1,261 till 1,290 (av 5,033 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.