Visar 30 inlägg - 1,321 till 1,350 (av 5,033 totalt)
  • Författare
    Deltagare
    Antal inlägg: 1539

God kväll GU!

En väldigt bra dokumentär om Dag Vag har bevittnats på SVT!
    …och en fin hyllning till Stig Vig! R I P!
    SE DEN!
    https://www.svtplay.se/video/16297810/dag-vag–alltmedan-stjarnorna-fods-och-dor/dag-vag-alltmedan-stjarnorna-fods-och-dor

BäS
    Deltagare
    Antal inlägg: 1518

Skåk på er påsar! 🙂
    Man får hålla till godo med de 4 dagarna…

Millen
    Deltagare
    Antal inlägg: 274

God morgon vraken Millen är vaken!

En dag närmre dopparedan! 🙂

SKÅK i kaffet!

Bedon
    Deltagare
    Antal inlägg: 176

Gomorron GU

J u l l o v !

Så jäkla skönt!

Här ska det pluggas. Fast inte idag

Fridens

HOFF
    Deltagare
    Antal inlägg: 58

God morgon GU!

Äntligen fredag!

Nu får man några dagars vila?.. eller i alla fall kneg ledigt, bra så!
    HOFF kör också en dubbel på annandagen med Bandy och Handboll, Forza Bajen! 😀

Ha det gott och skål i kaffet!

BäS
    Deltagare

…och avrunda helgen med en dubbel på Zinken/Jerka är ju inte så himla dumt.

Freeeedag!

BäS
    Deltagare

Jodå, blir definitivt Kataban 42 för mig… brukar hamna just runt glöggbordet någonstans. Ett år missade jag helt då flyget landade kl 16. ett annat år försov jag mig och kom när alla gick… annars så, ja man är där helt enkelt. 🙂 Fan ska man annars göra?

BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare

God kväll!

Björn Paulsen är överlägset bästa bajare sett över ”hela” säsongen…. end of discussion!
    …det som jag inte riktigt gillar med dagens Hammarby är att vi håller på att tappa all identitet och inte minst klubbkänsla med detta ständiga byte av spelare! Tycker Bajen håller på att tappa det som alltid varit Bajen…skälen och charmen!

…får se hur det blir med deltagandet vid statyn!

bajen-loveU4ever
    Deltagare
    Antal inlägg: 394

God kväll GU!

Men allra allra bäst denna säsong är
    ju Björn Paulsen och Johan Wiland!
    Det ville jag tillägga ihåg men då var det error error på denna sida… 😁😁

Nu går jag å knyter mig och läser lite om våra brassar!

Ser fram emot lite julledighet…om än bara 3 dagar. Kan nog kanske bli ett besök vid statyn också…träffa alla grönvita trevliga vänner! 😁😁

Anonym
    Inaktiv
    Antal inlägg: 70

God eftermiddag GU! Ingen Nacka på julafton, utan arbete hela dagen. Det känns som att brassen är ett okänt kort. men är inte nervös. Tänker på Aidoo och Junior som blommat ut i Hammarby.

Millen
    Deltagare
    Antal inlägg: 274

Goddagens GU!

Härligt med en ny vänsterback i truppen! Bara att hoppas att han levererar direkt och inte behöver acklimatisera sig i ett par säsonger som de flesta brassar vi haft i laget gjort. Men på papperet ser det ut som en spännande och bra värvning.

Millen har också tagit julledigt och är åter i tjänst 9 januari. Det ska hinnas med både det ena och det andra under ledigheten…

SKÅL i julmust!

bajen-loveU4ever
    Deltagare

God Kväll GU!

Välkommen då, brassen!
    Blir väl Brasilien då imorgon, I Hammarby fotbolls julkalender.. =) =)
    Det har ju varit några stycken i Bajen. =)
    Det är ju inget gott betyg för laget när man tycker att kalendern är bland det roligaste med denna
    gångna säsong, i sällskap med typ Birkir, JP, Aidoo….. Ingen är kvar.. =/ Sander också, han är kvar, det är nice, finns hopp! =)

Kalendern Norge, Danmark och Island! NICE läsning! Kanske inte nödvändigtvis i den ordningen.. =)

BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare

God kväll!

Ny brasse… Birkir-nivå????….återstår att se!

Vad det gäller skador i bandytruppen, så tror jag både Adam och Kalle spelar annandagsbandy… i a f enligt trovärdiga källor!
    Är det någon som står över, så är det nog Kalle Spjuth….

För övrigt, så är jag julledig….åter i tjänst den 2 januari!

BäS
    Deltagare

Kanske ändå att man luskat fram en ny kapabel ytterback…

https://www.expressen.se/sport/fotboll/allsvenskan/hammarby-varvar-brasilianaren-klar/

BäS
    Deltagare

Man kanske ska ta sig till Zinken i morrn och se Jorden slå byn… 🙂 varför skulle de inte kunna det?

BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare

JA!…ehhh god natt då, GU!
    Det är inte mycket som händer!

BäS
    Deltagare

Är helt och fullt med på det hr. Älta.
    Brikir har varit vår enskilt offensivt viktigaste spelare. Svårersatt såklart men man får ju hoppas att dansken har någon tanke eller om Jesper får fiska fram något (om han nu inte redan gjort det).

Sitter fortfarande och smälter julbordet som intogs med ben och allt och 2 julmust. Kanske skulle tagit en stänkare, men inte kl 2 på eftermiddagen. Blir nog ett smärre helvete att ta sig upp i tid i morgon bitti i mörkret, det lär man få se…

Snygg seger i handbollen där vi ju böt plats med Skövde i tabellen. Synd man missade matchen som gick mitt under julbordet (duken hängde ner så långt att man inte såg under det).

BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare

God middag GU!

…en stilla undran!
    Efter att sett samtliga Bajens mål denna säsong, så blev det alltmer uppenbart att vi förlorat en klart viktig spelare, för vem skall ersätta Birkir Mar Sævarson som nu lämnat?
    Vem skall stå för alla fina inspel och löpningar efter högerkanten?
    …han var delaktig i det mesta som skedde från den kanten och borde ha 8-10 målassist med alla sina fina inlägg!

Solheim gillar jag och han är högerback egentligen, men han kommer absolut inte upp i Birkirs nivå!

Jag tror det måste investeras i klass och inte bara i ung talang denna gång!

BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare

…hittade en skitfin bild på Ivan Lebedev!
    …kanske den största positiva överraskningen i årets trupp! Har varit grymt bra!
    http://www.hammarbybandy.se/wp-content/uploads/2017/11/IMG_9762.jpg

BäS
    Deltagare

Ja, fast det var synd att inte Goop tog hem sista loppet, hade gärna sett en halvrensare där. Men jag var helt borta i andra, den hade kostat att hitta. 2 spikar satt (1:a och 3:e) några 6:or och ett gäng 5:or betalade middagen och några luncher. Målade 6:e så där hade gärna 2:an fått ta det (0-%are).

2 st x:ar jag på den bilden 🙂

BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare

Känner ni igen någon??? 🙂
    https://cdn-az.allevents.in/banners/ab5118e84a2e207581e5731b7707cd64
    Jag känner igen tre…..två är ”stenklara” och så han som står lägst till höger, en kollega på FRENTAB som har lirat i Kalix Bandy!
    Han är även tröjsponsor för det legendariska laget ”IF Ulvarna Bandy”…
    Ryktet gör gällande att även ”lillebror Einarsson” skall snöra på sig skridskorna….
    Har planer på att titta till dom på ”Gubbis”, när dom har hemmamatch… 😉

BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare

…han är svår att räkna på, Jorma Kontio!
    Hade spik i sista och chans på en ny 7:a…
    …men en för optimistisk styrning med Araw Hoss förstörde dagen!

BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare

God kväll GU!

Då har man varit och kastrerat sig….eller vad det nu heter!…
    Nä, vaccinerat sig, ska det vara! 🙂
    …mot mul och klövsjukan och övriga influensor!

Gårdagens match var något utöver det vanliga….en något så jävla dålig domarinsats var det länge sedan jag såg på Zinken!
    Våra motståndare snackade bort en solklar straff för oss….
    …man får inte slita klubban ur händerna på sina motståndare och definitivt inte inom straffområdet för då SKALL det vara straff….men inte igår!

BäS
    Deltagare

Märklig match igår, eller kanske inte matchen i sig, utan domarinsatsen. Vet inte vad man ska säga, men att han inte var inbjuden till tältet efter var nog rätt uppenbart. Maken till osamkörd och inkonsekvent domartrio har jag inte sett.

Barbapappa
    Deltagare
    Antal inlägg: 486

Härliga Bajen! 🙂

Och med det, ett jättestort förlåt på grund av att jag inte skrivit så mycket här den senaste tiden.

Jag är ganska upptagen med annat, men jag är snart tebaks. 🙂

BäS
    Deltagare

Ser med glädje att man inte missar hela handbollsmatchen för svenskorna mot franskorna. Bara att dra hem med finskorna…

BäS
    Deltagare

Ja, det var det det… nu sitter man på sin bekanta stol med sitt likaledes bekanta arsle. Allt har ju sina sidor sägs det.
    Ställer in gps:en på Zinken, vi som ses vi ses, hoppas det är många bekanta nunor som dyker upp och ännu fler som inte är lika bekanta.
    Drygt 1800 mail att gå igenom… känns som man varit borta ett år. MEst bevakningsmail som jag själv ser till att få så det mesta går på deleteknappen direkt.
    Nu ska det handlas lite frulle till helgen.
    Jeans har de där borta fortfarande, $20/st (sisådär 150:-/st) rätt ok. Mycket skräpmat också, men även skräpmat kan vara gott. De har lite andra matvanor än man är van med de där jänkarna. Så det blir väl en högrevsburgare framåt aftonen. Siktar på att vara på plats vid 5-rycket annars lär man nog somna. Något jag tänkte göra efter matchen så man kommer i gängorna direkt.

Mailen genomkörda, det blev 4 som inte togs bort direkt. Bara en sån sak.

bajen-loveU4ever
    Deltagare

God Eftermiddag GU!

Välkommen hem, herr Bäs!

I afton får ni klarar er utan mig på Z, det är bowling och julbord på g
    med jobbet. Ibland får man offra en bandymatch, om än motvilligt..
    Dock ska det ska bli kul att hänga med trevliga arbetskamrater , det ska det.
    Å så finns ju elitrapport! =)

Forza Bajen! =)

BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare

God eftermiddag GU!

Väldigt välkommen hem, min vän!

…och jodå, nog syns vi alltid!
    Zinken är viktiga grejer det!

alexx11
    Moderator
    Antal inlägg: 264

Välkommen hem till värmen…

SKÅL !!

Visar 30 inlägg - 1,321 till 1,350 (av 5,033 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.