Visar 30 inlägg - 1,351 till 1,380 (av 5,033 totalt)
  • Författare
    Deltagare
    Antal inlägg: 1518

Loggar in på lur just innan hemfärd. Skitkallt, sjukt och för kort, sammanfattar jag det hela. Alltså, Key West ska ALDRIG ha 14 grader och i synnerhet inte 6 dagar (nätter snarare) i rad. Man hade inte riktigt kläder för det och värme finns liksom inte. Sen blev fröken sjuk dag 2 och är det fortfarande med en 12timmars körning framför sig. 2 timmar till boarding för mig och man landar väl runt lunchtid. Kläderna ska räcka hem om jag inte måste gå…
    Snygga vinster i bandyn och i morrn (?) så ses vi på Zinken.
    Nej, är inte det minsta brunbränd.

BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare
    Antal inlägg: 1539

God kväll GU!

Lite från matchen…
    http://www.bandypuls.se/bandy/elitserien/hammarby-i-fortsatt-serieledning-efter-kross-av-vanersborg-se-hojdpunkterna-har

Dålig ekonomi har vi och den blir inte bättre av att publiken sviker….så pallra er dit och stötta!

HOFF
    Deltagare
    Antal inlägg: 58

God morgon GU!

Härlig överkörning på Zinken igår! Härliga Hammarby Bandy! 😀
    Lite smolk i glädjebägaren är att det twittras om den usla ekonomin och att en kk inte är långt borta.. någon av er som vet hur illa det verkligen är?

Skål i kaffet!

bajen-loveU4ever
    Deltagare
    Antal inlägg: 394

God Morgon GU!

Matchdag! Trevligt!

BÄN8
    Igår var det tre år sedan vår trevliga hemresa från Vetlanda, den som tog lite längre tid att vad vi hade tänkt, du vet! Trevligt minne! =)
    Ikväll behöver vi bara åka till Zinken och de är snöfritt! Uppifrån alltså.. Haha!

BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare
    alexx11
    Moderator
    Antal inlägg: 264

Hola GU !!

En ny vecka har börjat och man är snart inne på ett nytt år….igen
    Anledningen till att man inte varit så aktiv i detta forum…i alla fall gällande mig…är att detta år förutom ett par gånger har gått i moll, ett jävla skitår, rent privat…

Jag har inte haft lust med någonting, orkar inte engagera mig i någonting, bara var…det är min melodi just nu.

Flytten till huset har inte blivit som jag trodde det skulle bli, ibland så tänker jag på att sälja skiten, men det ligger för mycket minnen och arbete i detta hus just nu.

Med tanke på vad som har hänt under 2016 och 17 så hoppas jag självklart på ett bättre 2018, det kan ju inte bli mycket sämre.

Ska försöka gå på någon bandymatch och handbollsmatch också, vet ej när bara, jag får väl fortsätta med pratandet i futsalen, men där tappade jag också geisten lite i och med torsken mot apa, detta var futsalens enda riktiga chans att få fäste i Bajenland, det kommer nog dröja bra länge innan folk kommer vilja gå till Jerkahallen och titta på futsal, men det är bara min personliga åsikt. Annars tycker jag futsal är rätt så kul att titta på.

Nä nu måste man jobba lite också, hoppas ni får en underbar vecka och ni får väl säga till om jag måste fylla på kontot lite, skulle ju vara trevligt med en tidig eller se julklapp, vilket som…

Grattis Älta och syrran till vinsten, njut…

SKÅL !!!

Millen
    Deltagare
    Antal inlägg: 274

Det var ett tag sedan man plitade ner något här. Men Millen har haft så sjukt mycket att stå i fram till nu. Men nu verkar det som att det kan bli en lugn avslutning på året. Skulle vara skönt om man inte behövde arbeta ända in på julafton… Och ta i trä men det ser som sagt ut att kunna bli lugnt några veckor nu!

FORZA Bajen!

BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare

God kväll GU!

STORT TACK, bästa systern! 🙂

…det kanske inte har funnits särskilt mycket att skriva hem om heller, så stagnationen är inte så konstig!

Både ”Slangen” och D P E stod över idag…bra för oss på onsdag, men en katastrof för landslaget!
    Det behövs muskler mot ryssarna och då ställer man inte INTE över Elfving…i a f inte i min bok!
    …några mål såg inte helt otagbara ut, så ”Slangberg” hade nog behövts!
    Får vi se om Adam och Fager fortsätter att leverera även efter detta uppehåll…det brukar ha sitt pris att matcha hårt!

bajen-loveU4ever
    Deltagare

7-5 till ryssarna slutade finalen i fyranationsturneringen i Söderhamn.
    En hedersam förlust..

Adam fick gå av planen pga av skada men han kom in igen sen. Skönt!
    Blev lite orolig dör ett tag.. Han spelade hela matchen sen så det känns ju bra.

Pizzoni Elfving var bisittare i kommentatorsbåset. =) Vilade bara, ingen skada eller nåt. Stod över bara.
    Hade dock varit kul att se honom i denna match.
    På onsdag kommer Vänersborg till Zinken. Trevligt med match igen! =)

bajen-loveU4ever
    Deltagare

God eftermiddag GU!

Bästa brorsan BÄN8 fixade sju rätt på V75 på vårat familjesystem igår!
    Blev lite kosing att dela på. Och en fin spelkassa fram till jul!
    En fin början på resan fram emot storvinsterna och ekonomiskt oberoende,,, den som väntar på något gott!
    Tack bästa brorsan!

För övrigt har det varit rätt dött här på vårat forum denna helg..
    Nu har iaf jag bidragit med lite dravel! =)

bajen-loveU4ever
    Deltagare

Förresten, hade inte Westh slutat i landslaget?
    =/

bajen-loveU4ever
    Deltagare

God Kväll GU!

Man kan se höjdpunkterna från Sverige – Finland från landskamperna i Söderhamn på länken.
    Fagerström gör mål i landslagströjan också, å han är vår! Härligt! Assisst av Gilljam och Hedberg stod i målet hela matchen. Bajen levererar!
    9-4 till Sverige.

http://www.svenskbandy.se/NYHETER/SENASTENYTT/herrlandslagetsverigeinleddemedsegerisoderhamn/

HOFF
    Deltagare

BäS önskas en trevlig resa och HOFF förväntar sig att det är en riktig jävla vinter när han ankommer till Svedala;-)
    Det ska ju klämmas lite lagg!

Förövrigt så laddar Giganten på spelkontot sitt och lirar ett stryktips mm.

Skål!

alexx11
    Moderator
    Antal inlägg: 264

Grattis BÄS, till millenium inlägget, hoppas du får det riktigt bra over there…

Ni andra stronga GU:s, ha en underbar helg.

SKÅL !!

HOFF
    Deltagare

God morgon GU!

1000 inlägg farbror BäS! Härligt att ni håller forumet levande ni flitiga GUbbar och GUmma! 😀
    HOFF är lite dålig på det där.. att vara flitig med skrivandet..Kämpa!

Ruggigt skön kross i handbollen igår, härliga Hammarby handboll! 😀

Och så är det fredag..Äntligen!

Skål

BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare

God morgon GU!

B ä S!
    Har en så trevligt resa det bara går….Ältabrodern håller ställningarna! 😉
    …och GRATTIS TILL MILSTOLPEN! 🙂
    http://i.giphy.com/FoceUJOPT8QyA.gif

På vågen intet nytt!

BäS
    Deltagare

Nä, det blir nog kalkonfritt, fast det blir nog en del amerkanskt i skrinet.
    Timing är en kul grej som lätt kan bli till en fix idé. Det blev det för några veckor sedan och jag tror fan att jag levererar där.
    Ska knyta ihop det sista att släpa med mig, med betoning på släpa. Eftersom jag bara kör handbagage så blir det till att släpa precis allt jag tar med, som lätta kläder t ex. Alltid klurigt att resa till värme i kylan, vad fan ska man åka i? Blir nog sandwichvarianten med ett par tröjor (hoodies) och en tunn jacka. Bara att hoppas på att det räcker när man kommer tillbaka också.
    Har just bevistat Wallmans med jobbet… att man ska ha så svårt att koppla av i restaurangmiljö. Tycker det var rätt värdelöst även om det försökte både vitsas och showas. Ja ja, de flesta verkade ha trevligt och det är ju trevligt det också.
    Apropå att knyta ihop det så är det det jag tänkte göra nu, knyta mig.
    Jag vet ju att jag inte har stort mer än häng på den där Ältabrodern, men att bli 2:a med den framför sig är rätt ok ändå.
    Ni som är där och där får ta hand om och se till att inte släppa några pinnar på Eriksdal och Zinken. Det är ju inte så jäkla länge man ska vara borta, men ni får tills dess stå ut med att se den jämna siffran 1000 stå vid mitt namn… 🙂

Ha det så bra tills dess, det ska jag…

Bedon
    Deltagare
    Antal inlägg: 176

… Bäs skriver att det bär av … Kan det va till att spendera julen med kalkon istället för skinka i år? Hääääärligt! 🙂 🙂 🙂

Bedon
    Deltagare

Nu har jag inte tid mer massa påsar mer. Dags att ta fram kvällens doktorsavhandling som behandlar det überspännande ämnesområdet som spänner mellan Integrering – Inkludering – Integrering på särskolan.

Fridens!

Bedon
    Deltagare

Äh vaffaan,

När man ändå är inne så kan man väl dravla på lite till. Bedon är himlans nöjd med årets julkalender. Inte den på TV, inte heller den på radion, utan den som står på lut i skrubben under trappan. En En back bira med 24 olika sorter, en för varje dag. Idag blev det en Bishop finger. Igår bidde det en Modus Hoperandi. Mycket bra där Bedon!

Fridens

Bedon
    Deltagare

Det här är ju heeeeeeeeelt otrooooooooligt!!!!!

JAG lyckades logga in. Varje kväll i sen i söndags har jag försökt logga in för att skriva nåt himlans viktigt. Nu när jag äntligen kom in så blev jag så exalterad att jag glömde bort.

Jo, nu kommer jag ihåg. Hur går det med ett eget forum nån annan stans där man kan logga in på första försöket?

BäS
    Deltagare

Ibland skriver man bara för skrivandets skull andra gånger precis tvärt om. Det här vet jag te x inte alls varför jag skriver.

BäS
    Deltagare

Handboll är för jävla bra att kolla på tv ändå. Sen att tjejerna lyckas vända på steken gjorde ju inte ett dugg. Snyggt kämpat och bra stil i mål idag, har ju varit lite si och så med det (och försvaret) innan.
    Snart bär det av… det är för jävla bra det också, även om jag ogillar det tidsdödande väntandet på flygplatsen.

bajen-loveU4ever
    Deltagare

God kväll GU!

Bajen e bäst! Tabellen ljuger aldrig! =) =)

Krigh verkar vara vid gott mod trots allt..
    KÄMPA MARTIN!

Krigh om skadan efter derbyt

BäS
    Deltagare

Via 3-3 så blev det vinst 4-3 på bortaplan. Stark vändning och ett riktigt styrkebesked av ett mer och mer samspelt Bajen. Gissar på en grinig Nilsson efter matchen.
    Tänker att handbollen skulle göra detsamma men det räckte inte idag utan ett tidigt underläge höll sig matchen ut även om det bliv ett miniryck i början av andra.

BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare

God kväll GU!

Ordningen återställd…
    Serieledning och åter igen en väl genomförd match….tycker vi var klart närmare 5-3 än ett X….
    Klart bra prestation och åter igen så viker inte Hammarby bandy ner sig för några mål i arslet!
    ”Fager” satte segermålet med c:a 10 minuter kvar…
    https://www.svtstatic.se/image-cms/svtse/1512418372/svts/article16217374.svt/alternates/extralarge/fagerstrom-jpg
    https://www.svt.se/sport/bandy/bollnas-hammarby/

BäS
    Deltagare

Det där ändrades ju snabbt 🙂
    Jeppe sätter 2 snabba och sen Gratchev 2-3 ledning Bajen nu! Knappt 10 minuter efter deras 2-0

BäS
    Deltagare

Undedrläge 2-0 efter halvtimmen mot Bollnäs. En viss Nilsson satte första. En timme kvar att reparera den fadäsen på. Eller har vi inte klivit av bussen?

BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare
    BäS
    Deltagare

svtsport (den här gången): Hammarby hakar på i toppen bara en poäng bakom saik. Ja ja… vi ska väl åtminstone spela lika antal matcher innan vi är efter några. De sitter ju på facit så hur kan de lägga sig så platt…
    Vi är dessutom bara en poäng före Västerås på 3:e platsen, ridå

Visar 30 inlägg - 1,351 till 1,380 (av 5,033 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.