Visar 30 inlägg - 1,441 till 1,470 (av 5,033 totalt)
  • Författare
    Deltagare
    Antal inlägg: 1518

Ha ha, ja ett X räcker bra, en av få gånger kryss faktiskt är bra även om jag hellre ser en vinst. 🙂

bajen-loveU4ever
    Deltagare
    Antal inlägg: 394

Gokväll GU!

Väldigt långt uppladdningssnack inför matchen!
    Vem orkar lyssna på Källström….
    Kollar lite andra kul kanaler istället.
    Så får vi ser hur det går för de blågula mot de filmande pizzaätarna…

Millen
    Deltagare
    Antal inlägg: 274

Tackar BäS!

Ja damerna gör det riktigt bra som tvålar dit Rosengård på bortaplan. Bra avslutning på en bra säsong kan man säga. Inte direkt vad man kan säga om herrarnas sista fight…

Ska bli intressant att se om landslaget orkar med att ta minst en pinne mot Italienarna ikväll. Där funkar det ju faktisk med kryss! 🙂

SKÅL i kaffet!

BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare
    Antal inlägg: 1539

God morgon GU!

Den hittills veckolånga stagnationen på vågen börjar bli påfrestande…
    …men jag tror kroppen har gått i försvarsställning mot lite för snabb viktnedgång, så jag tror den behöver nån veckas återhämtning…i a f hoppas jag det är så!
    Skall träffa Ersta imorgon för ett återbesök som görs 6 veckor efter operation…kommer träffa dietister m.fl…

BäS
    Deltagare

Tjejerna gör det igen…
    Vinner över Rosengård för andra gången i år. Tar poäng av vinnarna och vinner över e-tuna. Slutar 7:a
    Intressant med statistiken som är väldigt lika mellan herr och dam. Vanligast resultat är *trumvirvel* oavgjort. När de inser det dåliga så har de direkt minst 3-4 placeringar.
    1,22 (herr) mål resp 1,4(dam)/match.
    0,66 (herr) matcher med poäng resp 0,68 (dam)
    Den stora skillnaden är ju givetvis publiken, den skillnaden måste bli mindre. Dags för fler att inse att det bjuds på nöje på Kanalplan.

BäS
    Deltagare

Snyggt Millen, det var ju inte en direkt lätt rad.

Pierre var inte upptagen med att ringa mig kan jag säga… det svinet.

BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare

God morgon GU!

…ännu har ingen ringt från S S!

Millen
    Deltagare
    Antal inlägg: 274

Rätt nöjd med att få sex rätt på ett 81kr system. Sju % spiken i femte kändes bra. 🙂 Jätte skrällen i sjätte var man aldrig nära… Så två sexor och ett gäng femmor på lilla systemet och endast en femma på det stora.

Imorgon vänder vi vinsten och hoppas på stor utdelning…

SKÅL!

Anonym
    Inaktiv
    Antal inlägg: 70

God kväll GU! Ett pass kvar så är helgen slut. Det blev en liten vinst på hästarna och nu varför inte lite mer vinster nu när det är lite flyt i spelet. Tack Millen.

BäS
    Deltagare

Skärgårdsbesök, sen åkte man hem och sabbade dagen med att kolla V75.
    Att man aldrig lär sig

BäS
    Deltagare

Skapligt bekväm vinst på Zinken.
    De där italienarna alltså… värre än italienare i italien. Då har jag inte något emot italienare egentligen, men på fotbollsplan, kom igen nu… ni faller faller faller längre ner.

Barbapappa
    Deltagare
    Antal inlägg: 486

Hej kära GU!

Barba haver varit frånvarande i ett par veckor, då en del andra grejer tagit all fokus i anspråk. Hoppas det är väl med alla!

Barba avser (efter mailet som skickades härom veckan) att sälja startbeviset till stafettvasan. Om någon motsätter sig detta vansinnigt mycket ;-), så görs inget i saken förrän på söndag (kan vi säga). 🙂

BäS
    Deltagare

16.00 öppnar tältet idag! Sen får resten komma som det vill… matcher hit och dit. Umgås är trevligt.

BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare

God kväll GU!

18.00 börjar matchen ikväll!….
    Den är klart viktigare, än skiten vi får se på TV vid 21 tiden! 🙂 🙂

Det är dessutom fredag…. och Rex har fått ny frisyr eller i a f kortare ”barr”!
    ”Monkan” är för jävligt duktig att få till honom!

Själv köpte jag nya jobbarkängor….vad det nu har med saken att göra???!!

🙂 🙂 🙂

Bedon
    Deltagare
    Antal inlägg: 176

Får se om jag pallar Zinken i morrn. Det tär på krafterna att va snuvig som en hel karl! Sen har jag en tung dag på jobbet i morrn. Åsså ere årsmöte med klanen på lördag. En hel del att förbereda

Fridens

BäS
    Deltagare

Perfa med tidigt besök på Zinken i morrrn… 16.00 ska jag försöka hinna med eller strax därefter. En högrevsburgare stå på meny, gott skit… och den slinker ner med en bira. Bra start på helgen säger jag.

BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare

God morgon GU!

…det var mycket slarv igår och Edsbyn slarvade minst!
    Nya tag på fredag mot Kalix…KL 18.00 den här gången!

På vågen står det och stampar, men det har det gjort tidigare också!…No worries!

BäS
    Deltagare

Trist torsk i edsbyn
    1 pinne mot sävehof ok, efter underläge i 55 minuter av matchen. Nära att vi fick med oss 2 ändå, ännu närmare att de fick 2 men Anton räddade sista skottet.

BäS
    Deltagare

Räcker fint med ett par dagars pannknack tycker jag…
    Kämpa på, snart är det dags att bege sig till Z igen

Årets målis: Wiland, utan att vara sarkastisk så måste det ju bero på en del snygga räddningar inte hur många han faktiskt släppt förbi sig.

Bedon
    Deltagare

Förkylningen från Helvetet har bomarderat den stackars lilla näsan. Å halsen skulle man kunna tro att den kom från Skåne; så grötig är den. Nu är det faan synd om Bedon. Måtte bollarna rulla rätt när de rullar nästa gång

Fridens

BäS
    Deltagare

Inte påsfritt idag (heller). Trevligt träffa såväl rosa som knug. Bättre konsert har ajg varit på men kul att se gubbarna rocka loss lite. Ingen karisma direkt och Smok on the water kändes mer nostalgisk än bra, det är fan bara Richie som kan lira den rätt.
    Gonatt och vi som ses vi ses på fredag, ni vet var… matchen börjar 18.00 (pga av någon fopollsmatch) och tältet öppnar därmed 16.00.

Bedon
    Deltagare

I morse hade jag nåt jättefiffigt som jag skulle skriva, men det var omöjligt att logga in på detta forum. Efter fem försök gav jag upp. Missade bussen på kuppen. Fifaan. Å nu har jag glömt bort vad jag skulle skriva.

Grimsta var ett bra val igår har jag förstått

//Fridens

alexx11
    Moderator
    Antal inlägg: 264

Grattis till er som valde Grimsta var nog mycket trevligare där.

Trött är ett understatement gällande matchen igår, men nu är det slut, troligen kommer man att vata där i cupen och sedan när säsongen drar igång, självplågare som man är.

Men hoppet är det sista….

Skål !!

HOFF
    Deltagare
    Antal inlägg: 58

God förmiddag GU!

Ja man är en riktig jävla självplågare som sitter och åker 36 mil för att kolla på eländet… idiot finns det dom som säger.. Ryck lönen av dessa klenpresterare och fördela den till övriga sektioner som sliter med att få det att gå ihop!!
    Nu är det skönt att det äntligen är slut för den här gången, ska man tillbaka? Ja förmodligen.. idiot som man är.
    Ni som åkte till Grimsta istället gjorde helt rätt! Bra där!

För husfridens skull så kommer HOFF inte att vara så flitig med resandet framöver då det finns en hel del övrigt att göra hemmavid, Kämpa HOFF!

BäS- Förslaget om en pott till behövande inom Bajen låter riktigt bra, hoppas att någon får till det!

Skål i kaffet!

BäS
    Deltagare

Skulle vilja ta upp fotopeters förslag på att lägga en peng i en pott som fördelas på lämpligt sätt till de oavlönade lagen. Han förespråkar ju tjejerna (fotbollen) och jag skulle säga samtliga oavlönade representationslag. Man skjuter till en sudd emellanåt till krubb när de åker på bortamatch, en bandare eller nåt sånt som bara gör hål i deras redan ihåliga lagpluska.
    Kan det vara något att haka på runt? Tanken är inte stora summor utan många bäckar små…

BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare

…bra där B ä S!

Tycker du gör en helt logisk värdering och jag skulle nog gjort detsamma!
    Det är jävligt pinsamt att se ett helt fotbollslag ”checkat” sedan en tid tillbaka när det allsvenska kontraktet var fixat och nu bara skall ”spela” av resten av säsongen utan minsta intresse för hur det ser ut!
    Det måste gå att kräva jävligt mycket mer än den loja inställningen till vår förening!
    Bötfäll hela jävla laget och dra in lönen för varenda jävel över vintern…så blir det nog fan ändring på inställningen!

BäS
    Deltagare

Gjorde ett val, Grimsta. Några undrade varför… det gör de inte längre. Nu hoppas jag på att slippa åka någon annanstans än södermalm nästa år. Zinken, Kanalplan och Jerka. Man lär väl plåga sig i durkslaget ett tag till, när ska man ge upp? ”Bättre” att skåda skiten med likasinnade, men inte mycket mer än så.

Tjejernas 8:e plats en oerhört större bedrift än herrarnas 9:e. Någon eller några av tjejerna spelar avlönat, precis som i bandyn, men de allra flesta har plugg och vanliga kneg, de gör jobbet, kämpar och sliter med pissiga förhållanden (träningsförhållanden alltså). Det värderar jag MYCKET högre än överbetalda fotbollsspelare som verkligen inte gör jobbet.
    Värst (?) …att folk tycker man är konstig som tänker och värderar så.
    Se nu till att fördela det där spelkortet rätt… bandyn, handbollen och valfri annan sport.
    Ska bli intressant att se hur vår fotbollsförening fördelar resurser nästa år. De har ett (1) eget representationslag. Det andra ligger under AB:t.

BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare
    BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare

…en fin bild från Bajens F B sida..
    https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net/v/t31.0-8/23213309_1494947873907310_921671435737970270_o.jpg?oh=522b7c5c7f7351510ee1d1d060be7d53&oe=5A9EC64E

Farbrorn från Älta och Uffe från Söderhamn i samspråk!
    Vägrar deltaga på bild från andra hållet…Romus har försökt massvis med gånger! 😉

BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare

God kväll GU!

Parodin fortsätter!

…dagens plattmatch på Tele2 nådde ett nytt bottenmärke!
    Kanske ni som maniskt måste se Bajen lira fotboll kan förstå varför jag väljer Zinkensdamm alla dar i veckan före den skit som ni ständigt bjuds på Tele2?
    …en stilla undran under matchen var om inte ”Hela England bakar” hade varit att föredra idag! 🙂

Ta er till Zinken om ni vill se riktiga vinnare och fint spel!

Visar 30 inlägg - 1,441 till 1,470 (av 5,033 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.