Visar 30 inlägg - 1,471 till 1,500 (av 5,033 totalt)
  • Författare
    Inaktiv
    Antal inlägg: 70

God morgon GU! Säsongsavslutning i herrfotbollen med en vinst ett godkänt resultat och en sjundeplats. Skönt att damerna fick förnyat kontrakt med två matcher kvar. Bandyn rullat på ser jag, liksom handboll och futsal.

BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare
    Antal inlägg: 1539

God morgon GU!

Skall se om det går at lägga upp en bild på vårt fina hemmaställ! Gillar att vi placerat Bajenmärket mitt på tröjan!
    http://www.hammarbybandy.se/wp-content/gallery/ham_tillberga_20171104/IMG_7639.jpg

Man kunde vara utan all jävla reklam, men det är tyvärr nödvändigt för överlevnaden!
    Vinner jag en tilltagen summa någongång, så skall jag köpa alla reklamplatser en säsong…skulle vara skitfint utan!

BäS
    Deltagare
    Antal inlägg: 1518

Ja, precis, det var ju en uppvisning där också… svårt att säga att det inte såg bra ut med de siffrorna, men det var ju hur de kom till också. Sen att de fick några tröstmål är inte mycket att säga om.
    Trevligt samkväm före under och efter som vanligt.

BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare

God kväll GU!

Det kom några GU:isar till Zinken, men långt ifrån alla! 😉

Så mycket till match blev det inte, då Bajen fullständigt krossade Tillberga i första…sen var det över!
    http://www.bandypuls.se/bandy/elitserien/hammarby-krossade-tillberga-i-malfest-se-hojdpunkterna-har
    Här är de flesta målen….

En STOR överraskning dök upp på läktaren….hon kommer även mot Kalix på fredag! 🙂 🙂 🙂

BäS
    Deltagare

Kennedy center, jo jag tackar jag…
    Sen är det väl en relativ fråga vilka om ”är” Deep Purple… ska i varje fall dit och kolla/lyssna och se vad de har att komma med. Länge sedan sist för jag har för mig att jag såg dom i sena tonår någonstans. Konserthuset -70 var det inte.

Barbapappa
    Deltagare
    Antal inlägg: 486

Don’t worry

I’ll touch you

Rock on

Barbapappa
    Deltagare
    Antal inlägg: 486

Jag tror fortfarande att det finns biljetter kvar till Deep Purple på måndag

Det är nog sista gången ni kan få se det riktiga bandet (minus Jon) skulle jag tro

Vadå ”off topic”? 🙂

Rock on

BäS
    Deltagare

Man kan aldrig lita på chefer…

BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare

…dessvärre har inte ”chefjäveln” för mitt enmansföretag inhämtat det faktum att det faktiskt är ”röd dag” idag! 😉
    Så av alla storstilade planer blev det intet!

BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare

God morgon GU!

Bandy klockan 15.00…..ta er samman och kom dit, kan lova er att underhållningen är milsvidd bättre än den skit ni får er till livs på NS på söndag! 🙂 🙂

Det är ett gäng ”företags-ärenden” som skall hinnas med idag….typ lite nya ”mindre” varsel-kläder.. 😉

BäS
    Deltagare

Irriterande torsk, eller nej oavgjort… som kändes som en torsk.
    Annars ett snäpp upp med färre, mycket färre tekniska fel.

BäS
    Deltagare

Tror för övrigt att det är en 5-minutersgräns på redigeringen. Å andra sidan så tro, det kan man göra i kyrkan eller nåt…

BäS
    Deltagare

Kan bara hålla med om hr. Ältas utlägg, men nog anser jag att handbollen stått för en del också. 3 raka SM-guld och trots det så stångas de med likartade ekonomiska problem som bandyn (och fotbollen gjort).
    På söndag ska jag spana in brudarna… skippar det närbelägna plåtschabraket och ger mig västerut till Grimsta, denna avkrok av sthlm. Tänkte ta bilen och fler får plats om lusten skulle infinna sig. Samma tid som matchen mot h-stad. Så man drar väl vid 13.30 ungefär, räknar med sedvanliga köer på drottningens holmgata.

I övrigt så ja, det är fredag och snart dags för Jerka och kanske en pilsner på 91:an innan.

BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare

…fan vad snabbt redigeringsmöjligheterna försvinner! Hade velat lagt in detta på förra inlägget!

Hursomhelst!
    ”Jeppe” Jonssons syn på matchen mot SAIK!

Hammarbys mäktiga vändning mot SM-favoriten: ”Viktig seger”

BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare

…hittade målen från i onsdags!
    http://www.bandypuls.se/bandy/elitserien/kolla-in-hojdpunkterna-fran-hammarbys-vandning-hemma-mot-sandviken
    Dom här bilderna borde finnas på vår hemsida….inte hos dom där ”giriga idioterna” på Bandyplus!

BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare

God morgon GU!

Efter morgonens invägning så är det nu -21 kg…och givetvis även ett nytt stilfullt svenskt rekord för farbrorn från Älta! 🙂 🙂

Det vore skittrevligt att träffa fler än de vanliga ”Gubbultras” på Zinken nu på lördag! Bajen möter Tillberga klockan 15.00 och något annat än en seger är en klar skräll!
    Hammarby Bandy gör mig ytterst sällan besviken och jag kan nästan lova många mål och ett snabbt frejdigt spel….precis tvärtom mot de ”skiten” ni får se på N S… 😉 😉
    …så, visa respekt inför laget som burit den grönvita fanan högst av alla inom Hammarby de senaste 10 åren och kom dit!
    Hammarby brottas med dålig ekonomi, som vanligt! 😉
    …och behöver all hjälp de kan få, så med runt 3000 (helst ännu fler)på läktarna resten av säsongen, så ser framtiden betydligt ljusare ut!!

Jag kommer räkna in er… 🙂 🙂

…om någon missat det, så är det förbanne mej fredag idag! 🙂 🙂

BäS
    Deltagare

Har meddelat hr. Gigant
    Charlie och Storspelarn får fylla på nästa vecka, men det lär inte behövas när K.K gjort sitt 🙂

Anonym
    Inaktiv
    Antal inlägg: 70

God kväll GU. Det blir ett litet spel i helgen om inte en eller annan fyller på lite.

BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare

God kväll GU!

Lite fina bilder från igår som min ”Älta- granne” tagit!
    http://www.hammarbybandy.se/bilder-fran-hemmapremiaren-hammarby-saik/

Går fortfarande och småler och mår fint efter gårdagens holmgång!
    Dom är fantastiska våra bandylirare!

BäS
    Deltagare

3.40 in ungefär… har ni inte sett och hört så gör det. 30 minuter bra tv.

http://wenstrom.tv/video/weekly-kennedy-ett-ar-till

BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare

God kväll GU!

Vilka grabbar vi har i laget…
    En briljant uppvisning i konsten att behärska ”skitväder” och göra det bästa av förutsättningen!
    Det är synd att inte övriga bajare förstår vilken underhållning Hammarby Bandy bjuder på…
    Det borde vara ”lapp på luckan” varje match!

Jag känner inget annat än stolthet…och det var länge sedan jag kände detsamma för fotbollslaget!

BäS
    Deltagare

Klar vinst
    Vattnet helt klar till vår fördel eftersom masarna inte är vana med att inte spela på salsgolv. De lär gnälla 18 mil hem, det kan de ha som jag ser det. Härlig vinst efter sura torsken mot villa. Man ser ju att det är riktiga tillskott vi fått och inte dussinspelare. Vi har ett minst lika komplett lag som saik. Får vi beställa en dusch på lördag också? Fast mot tillberga ska det inte behövas.

Millen
    Deltagare
    Antal inlägg: 274

Ser att det går bra på Zinken! Bra där Bajen! 😃

BäS
    Deltagare

Hr akademikern kanske vill ha sällskap västerut? Göra gemensam sak så att säga… Jag tänkte ta bilen hur som och inte kuska t-bana ända dit. Stora möjligheter att vi ses på hambollsstadion 🙂
    Någon mer som vill offra en eftermiddag är givetvis välkommen också

Bedon
    Deltagare
    Antal inlägg: 176

Gomorron GU!

Frukost intagen. Dagen kan börja. Först en sväng till Mekonomen. P-ändar till Volvon och en soppakran till gräsklipparen ska inhandlas. Sen ska det skrivas uppsats. deadline va igår, men det hanns inte med, nåt annat kom emellan. Blir nog ingen bandy för mig ikväll, men handboll och framförallt Grimsta på söndag står på agendan.

Slut på meddelandet
    Fridens

BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare

God morgon GU!

ÄNTLIGEN! …. är det dags för Zinken!

Syns där!

BäS
    Deltagare

Bandy i morrn, handboll på fredag och damfotboll på söndag. Det är ju fan att man ska behöva lämna Södermalm för västerort för att kolla damerna. Herrarna får klara sig utan mig på söndag. Båda matcherna gå samtidigt och viktigast är den i västerort och inte minst känner man sig mest uppskattad där.
    Nu ska jag blöta ner min ämliga kropp till förmån för omgivningen, vad nu ni har med det att göra… 🙂

bajen-loveU4ever
    Deltagare
    Antal inlägg: 394

God kväll GU!

Herr KK’s tur att lira på bolaget till helgen. En Kung och Robban är
    de som närmast måste fylla på och de är meddelade! =)

Det ska bli mkt trevligt att gå till Z imorgon! =)
    Heja Bajen Bandy! =)

BäS
    Deltagare

Trodde att det bara var bagare som pratade hekto, grävare i ton. Men jag har nog fel

BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare

God morgon GU!

– 20 kg….så när som på några hg! 🙂 🙂

Visar 30 inlägg - 1,471 till 1,500 (av 5,033 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.