-
FörfattareInlägg
-
Hoppsan!
De klenpresterande sparrisarna höll visst ihop idag. Fantastiskt.Å om jag inte har sagt det redan, tack för gulaschen. Fett gott som ungdomarna säger.
Till alla som ska upp till pulet i morgon bitti: lärare har höstlov.
Slut på meddelandet
Fridens
Gokväll GU!
Skönt att jag hade fel på mitt tredje tips.
Snyggt jobbat av Paulsen, Sander Svendsen och hela Bajen!
Tack Bajen för den överraskningen! Haha!!Nu kanske vi kan överraska med två segrar på raken också och vinna över Halmstad av bara farten!
Eller? Återstår att se.Gonatt GU!
Ja, ihop med Sanders och Wiland klart mest lysande ”stjärnorna” i Bajen i år. Nu menar jag givetvis stjärnor som i lysande objekt. Kunde lika gärna säga lysande spelare. För att bli stjärna ska man nog ha mer än en säsong i västen.
Det var väl sisådär 15 år sen vi vann där uppe senast så en fjäder i hatten blir det och att vi lyckas få över 600 pers att åka dit är ju fantastiskt i sig.
Missade matchen helt utom sista minutrarna på sportradion. När jag hörde dem säga att det stod 3-1 så fick jag hicka, men så sa de att Hammarby leder 3-1…
Nu ska det bli någon form av krubb efter att ha bilat i snöblandat till Norrtälje.God kväll GU!
Sett över säsongen så är han bara bäst….vår dansk! En underbar karaktär kort och gott! 🙂 🙂
http://www.hammarbyfotboll.se/wp-content/uploads/2016/03/bj%C3%B6rn_paulsen_i_artikel.jpg…skall man mot förmodan köpa en tröja med nummer, så kommer det stå 4 på min… 😉
Löpningen och avslutet vid 3-1 målet är grymt!- Det här svaret redigerades för 7 år, 2 månader sedan av BAJEN ÄLTA NR 8.
God morgon GU!
Sommar och vintertid…varför?… det tillför inte ett skit, mer än irritation!
– 19 kg i morgonens invägning…det går bra nu! 🙂
…i Sundsvall sträcker sig mina förhoppningar till max ett X!
…igår gick det åt helvete!
Lutfi låg lågt för att vara honom med det mesta och satte fyra segrar…inte ens Lutfi kan man lita på ! 🙂 🙂Nä, 2 x 21:- blev inte något att hoppa för. Hade tippat jägerskusar, men vad hjälper det när de inte håller i rätt lopp. Skit
God kväll GU!
Angående trisslotterna från GUlaschen, så byttes de mot nio nya lotter som skrapades och sen
byttes de mot fyra nya och sen tog vinnandet slut… Inte ens en ny blev det! =/
Så Hammarby bandy får vänta på bidrag från GUBBultras..
Nya tag nästa år!Jag känner mig lite mör i armar och axlar efter tre timmars lövkrattande idag. =)
Bra träning! Behövdes inget bodypumppass idag inte! Hehe!
Några stora ( nåja ) stenar flyttades också.. =)Har för övrigt inga större förhoppningar angående Giffarna borta imorgon…
Har ju redan här tippat avslutningen, har också haft två rätt av två.. tyvärr! =/
Torsk torsk!! Men de får som sagt gärna överraska. Vojne vojne…God kväll GU!
Var inne på Villas forum….föga förvånande så kan man konstatera att självgodheten inte har några gränser!! 🙂
God Morgon GU!
Mera Fagerström
https://www.svd.se/nyforvarvet-vill-gora-hammarby-till-vinnarlagJag vill se nya tag på onsdag – rejäla tag!
Nu ska det krattas löv! =) =)
God morgon GU!
Man kan väl säga att Bajen slarvade bort segern igår….lite mer effektivitet, så har vi kunnat avgjort matchen redan i första! Jag tycker vi var helt överlägsna och hade tre-fyra klara målchanser som brändes.
I andra tappade vi momentet och dom släpptes in i matchen…helt onödigt!
SAIK hemma på onsdag blir verkligen ingen lättare uppgift, än Villa borta…Nytt dörrhandtag skall monteras på Chevan, samt lite småfix! Besiktningen på G… :-/
En rätt stor växt skall ”slitas” upp och delas hos grannen…en klar utmaning, då jag inte kommer intill med maskinen och kan gräva runt den, utan måste stå en bit ifrån och försöka dra upp den…..får se om det överhuvudtaget går!
…och sedan alla jävla löv! 🙁
och det sket sig efter att Davva (av alla) satte 2 raka. 4-2 slutade det tyvärr.
Full rulle i Lidköping. De tog ledning vi vände och leder med 2-1 strax före slutet av första halvlek. 2 hörnmål av Kalle S resp. Felix.
Elfving är laddad!!
=)God eftermiddag GU!
Ikväll är det premiär på bandysäsongen för Bajen!
Villa ska köras över på sin hemmaplan! NICETrevlig läsning om våra nyförvärv. Barndomsvännerna! =)
https://www.dn.se/sport/barndomsvannerna-aterforenas-pa-zinken-jag-hittar-dig-fast-jag-blundar/
Verkar se ut att bli isväder närmaste dagarna, lite regn som passerar på lördag/söndag, men det ska bli -grader på nätterna. Känns som att det blir spel på Zinken på onsdag i varje fall.
Har ju inget emot värme och sol, men när det nu ändå ska vara kallt kan det lika gärna frysa på.
Det är torsdag och i morrn är det tamejfan FREEEDAG!God kväll GU!
B ä S
Borde varit på plats igår, men…
Jag var så jävla ”frussen” igår när jag kom hem, då jag varit i fuktiga kläder hela dagen!
Behövde tina upp och få tillbaka värmen i den spröda kroppen!
Satt hela kvällen i fåtöljen med torra kläder, tjock tröja och täcke över mig!
…och Rex som ”extra element” under täcket! 🙂Det är min känsla också att det ser riktigt bra ut! Tror vi slår Villa imorgon med 5-3! 🙂
En trevlig men lite kort kickoff. Tennisberg intervjuade så gott som alla spelare, nya som gamla och Lebedev gjorde sitt på sin svenska. 🙂
Alla verkar jäkligt laddade och det bådar ju gott, men det ska verkligen funka på isen också. Härligt att se farbror Karlsson tillbaka i grönvita kläder också. På Misja lät det som att de kom överens väldigt bra och kompletterade varandra. Inte alltid de hade samma tankar och det tror jag kan vara bra. Bara de är öppensinniga så kan de kanske hitta lite udda lösningar.En bild på några nykomlingar, Fagerström plussade kratigt på att det ska bli roligt att spela med Bajen på Zinken och inte vara motståndare när han väl kommer hit. 🙂
Va fan, BAJEN ÄLTA NR 8! Är det -18 ute i Älta? 🙂
Här regnar det bara! 😀
(Men efter en ”roadtrip” igår via ett fritidshus till salu mellan Sala och Avesta, via tvillingbrorsan med familj i Falun, hem till kära mor i Ljusdal, och efterföljande däckbyte hos storebror (också i Ljusdal), så är Barba nu hemma med ”vintersvålarna på” på ”Lexusen”! ;-))
Hörrni, tack som fan för i lördags angående diskussionen vi hade om vår digitala närvaro!
Jag tänkte sammanställa det hela och mina tankar så fort det låter sig göras (Barba har ett par andra saker att prioritera de närmaste dagarna (läs: en vecka)), och sen maila ut det på maillistan för ”påsyn” och kommentarer.
Jag kommer omöjligen hinna sätta mig ner och sammanställa det före denna veckas slut, men kanske till helgen.
(Skälet till att jag sen mailar är ju så klart för att det då finns förutsättningar att det läses av flera än de som läser det här 😀 samt att det kanske ska hållas ett par snäpp ”konfidentiellt”. Huvudskälet är dock att få ”input” från så många som möjligt innan vi vet hur vi ska göra med det hela.)
Må väl era vrak! 🙂
God morgon GU!
-18 🙂
Tror mitt intag hos admin var lite större än normalt, men över den tid jag var där, så var det nog rätt ok ändå…
Blir det ”för” mycket, märker jag det…tro mig! 😉 😉
Får hoppas att ”resan” nedåt tar fart igen….det verkar så i a f!Hoppas kunna ta mig till Zinken idag….troligtvis då efter 18….
Ja, elände med plast, vore trevligt om du istället tog plats på Zinken i morrn. Ska pallra mig dit i lagom tid tänkte jag.
För övrigt är det väl inte så underligt att vågen stannat (tillfälligt) efter ditt intag i lördags och kanske även igår, eller var du kock då?Jävla elände på jobbet, nån som vet något knäck? Är en jävel på att byta ut plastdelar… 🙂
God kväll GU!
Första dagen…och det suger rejält att börja ”slöjda” igen!
…sen började det ju så där jävla bra!
Dörrhandtaget i plast på Chevan pajade, då dörrjäveln frusit fast i morse!
Farbrors stryka är det således inget fel på…men böket blir att byta eländet!
Har gjort det tidigare! 🙁…får se om det hinns med någon ”kickoff” imorgon på Zinken!…planen är att ta sig dit!
- Det här svaret redigerades för 7 år, 2 månader sedan av BAJEN ÄLTA NR 8.
God morgon GU!
BOJAN ÄLTA NR 8 tackar för gratulationerna! 🙂
Skall strax tillbaka i ”gruvan” och starta upp på nytt!
…vad jag vet så är det inga nya operationer inplanerade! 🙂 🙂…det är nära nytt kg!
Efter nästan en veckas stagnation, så finns det ett nytt inom räckhåll… rent av imorgon!…må de!
Lämnar det där oavgjorda träsket med en gång…
…och ger mig på något avsevärt trevligare och det är givetvis Ältas jubilar
Bojan Älta nr. 8
Hipp hipp
***HURRA***HURRA***HURRA*** och vad du är bra som står ut med den din grympy old och förbannat trevlige gubbe.God kväll GU!
…pinsamheterna når ständigt nya höjder!
Det är ungefär vad som finns att orda om!Lyckligtvis så spolas det is på ett annat ställe! 🙂
Hallelujah, nu ligger isen på Zinken!!
Tack gode Gud att bandyn börjar snart! =)Tack själv, alex11!
Mycket trivsamt och mycket gott. Ja , det ska vi göra om , många gånger!
=)Oavgjort mot Sirius – check!
I övrigt…nja….nä…jag vet inte…Hola GU !!
Tack så mycket för att ni dök upp och förgyllde våran dag/kväll/natt och jag hoppas att vi kan fortsätta träffas så här.
Grattis Bojan till bastandet och jag hoppas du gillar din eminente gube ordnat för dig 🙂
Fotboll ikväll och futsal på söndag står på schemat.
SKÅL !!
God morgon GU!
GRATTIS BOJAN ÄLTA NR 8 på ”den jämna födelsedagen”
…medans det stökas i huset skall farbrorn ta bort stygnen på magen om en halvtimme, köpa blomster och släpa hem ”Bojströms” present! 🙂 🙂I’ll be back!
Det glädjer mig dessutom att det verkar som att avgörandet låg hos Kennedy. Ja, jag tycker att det är han som ska avgöra det. Sen får ju klubben förhandla lite utan att gå på skamnivå såklart. Om det sen blir som spelare eller ledare, det skiter jag i. Men han ska välja om han vill vara kvar i klubben eller ej. Basta
https://www.expressen.se/sport/fotboll/allsvenskan/-kennedy-forlanger-stannar-i-hammarby/
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.