Visar 30 inlägg - 1,531 till 1,560 (av 5,033 totalt)
  • Författare
    Deltagare
    Antal inlägg: 1539

…så har man förlängt med Kennedy!

Kennedy förlänger med Hammarby – ”Det känns otroligt skönt”

https://gfx.aftonbladet-cdn.se/image/19780214/320/normal/613925e3b4e93/KENNEDY3.jpg

Man får ju hoppas att de andra ”krakarna” i laget ger Kennedy en värdig avslutning i Bajen.
    ..med att!
    1 Vinna åtminstone två matcher på raken, någon gång! 😉
    2 Åtminstone försöka vara med hyfsat i ”racet” om guldet när höstsäsongen drar igång!!
    3 Fortsätta att inte förlora derbyn…
    4 Att göra det enda vi begär av laget…prestera i 2 X 45 minuter några gånger i veckan!
    Det är jävlar inte för mycket begärt!

Barbapappa
    Deltagare
    Antal inlägg: 486

Vilken fantastisk gårdagskväll! 🙂

Tack snälla Alexx11 och alla!

Barba lever i villfarelsen att han inte blir bakis, och det kan han ju få tro! 🙂 Vänta bara! 😀

BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare

God morgon GU!

…ett dravelforum och ett ”rent” Bajenforum låter som en enkel och utmärkt idé!
    M a o…två trådar! End of story!
    På ”Maskinisten” finns hundratals trådar och jag kör med bokmärken på de intressantaste, men det lär knappast behövas med två trådar!

Lite egna funderingar…

5 trådar på ”listen”…Dravel, Hammarby fotboll, bandy, handboll och Hammarby övrigt
    …och events alltid på någon typ av ”annonsplats” på startsidan!
    Det skall gå att länka mellan trådarna!, lägga upp bilder enkelt, en inloggning skall räcka!
    Eftersom vi umgås flitigt med varandra och har ett sansat förhållande till Bajen, så borde det vara öppet för alla medlemmar i S M D, Klanen och oss att logga in…min tanke är med detta är att vi behöver få ”snurr” på forumet igen och förhoppningsvis hjälpas åt att komma upp i ”dagsljus” igen!
    Tycker det finns fina värden i det vi gör och det vore skittråkigt om allt bara ebbade ut!

…detta är mina tankar!
    Har svårt att med det tekniska och inser också att de enkla ofta är det bästa…om mina tankar kring ett forum är enkla har jag inte en susning om…

Barbapappa
    Deltagare

Eller nu.

Håll er ur vägen

Rock on

Barbapappa
    Deltagare

Jag kanske skriver något mer på fb när jag kommer hem

Barbapappa
    Deltagare

Vad ni är förvånade nu! 🙂

Ta ett djupt andetag

Jag tänkte lira lite Rock n Roll nu

Jag kan inte låta bli

Jag lovar

Barbapappa
    Deltagare

”Kom vi fram till något”

Jovars 🙂

Barba är på väg hemåt nu

Rock on 😉

BäS
    Deltagare
    Antal inlägg: 1518

Vill bara med kvällens lilla snack hänvisa till några forum för att räta ut några frågetecken.
    Här ett typiskt trådat forum med rubriker i överkant. Vi behöver inte ha så många rubriker, men det kan vi reda ut längre fram om vi kommer fram till att det är den typen av forum vi vill ha.
    https://www.utsidan.se/forum/forumdisplay.php?f=94

Om man vill ha ett ”rullande” forum, lite som vi har idag så kan man lägga till rubriker men skippa trådar.

Ett annat förslag är att man har ett dravelforum där allt möjligt från musik till kamelrace kan divideras och ett Bajenforum där vi försöker hålla det till Bajenrelaterat. Borde inte behövas fler. Givetvis med samma inloggning till allt.

Man kan ha ett öppet forum (som nu) eller stängt där man inleder med att logga in och sen får tillgång till forumet, men det känns lite krystat, det är ju inte direkt företagshemligheter och det exkluderar istället för att var inbjudande för nya förmågor.

Som jag förstår det så är huvudsaken är att det ska vara lätt att börja skriva och givetvis läsa oavsett dator/teflon (nåja)/läsplatta

Jag är inne på forumet enbart via dator och där upplever man det inte lika jobbigt som med telefon, tror jag. Det blir mycket skrollande och svårt att hitta saker man vill läsa och/eller besvara i synnerhet om det är många inlägg med dravel. Det känns inte helt användarvänligt.

Kolla gärna länken ovan, som jag inte kollat på med telefon så jag har ingen aning om hur den ser ut där. Det är mer principen med trådar och rubriker jag vill visa på.

Sen istället för att använda en kalender så kan man ha en sida där man lägger upp sånt som är aktuellt (som gulaschkväll eller vi möts och tar en bärs på syltan innan match) och ligger i kronologisk ordning. Det kräver ju att det är flera som är aktiva och kan lägga upp såna artiklar i synnerhet om det ska vara flera varje vecka. Tror inte någon av oss har tid eller vetskap om allt som händer under en vecka och kan vara av intresse.

Gonatt igen! 🙂

BäS
    Deltagare

Jepp, en GUlaschkväll avklarad med snits. Mycket trevligt att se hr admins nya boning. Inga problem att dyka ner i grytan, gott så det förslår. Att det skulle bli en 3-rätters var man inte helt beredd på mentalt, men magen var det. Höjer värdparet 10-falt.
    7 Kenta av 5

Gonatt kära vänner

BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare

God sen kväll GU!

Stort tack till värdparet för denna trevliga afton i goda vänners lag!
    …som vanligt smakade det alldeles utmärkt!

…som vanligt är det trivsamt att träffa ”gänget”!

Kom vi fram till något? 🙂

Barbapappa
    Deltagare

BÄS
    Tar du med dig inloggningen till webhotellet med den nya domänen, så tar jag med mig en sak som jag avskyr som kallas aj-pääd, så kanske vi kan kika runt lite ikväll? 🙂

(Huvudsyftet till att den följer med är att vi ska kunna brainstorm:a/dokumentera lite om vad vi vill ha och så, tänkte Barba. :-))

bajen-loveU4ever
    Deltagare
    Antal inlägg: 394

God Eftermiddag GU!

Ska bli trevligt att ses om några timmar! =)
    Dryck och triss är inhandlat.

Kl 15.00 har Bajen bandy träningsmatch mot Vänersborg. Kan följas på elitrapport!

See you all later! =)

BäS
    Deltagare

Tror ett sugrör passar bra för både mat och dryck, vad det lät som… men vad vet jag?
    Man ska nog ta ett varv och även ringa lagbasen för tältet.
    Drog ner en vansinnig rad där favoriter mixades med ickefavoriter. 1 på 7 att jag plockade fel spik… fan vad positiv man är, men V75-känslan har inte återfunnit sig. Känns som tur när något streck sitter… som i lotto ungefär. Örebro, gamla skrällbanan där det inte skrällt på det här seklet.

alexx11
    Moderator
    Antal inlägg: 264

Mina GU vänner,

Efter 17 blir bra, vi kommer vara borta ett litet tag innan för att se våran dotters uppvisning i Tyresö gymnasium, vill ni komma och titta så börjar showen 16.00 och kostar 40 kr.

Älta min fina vän, ja du går välja männgd i skålen eller så får jag ta fram en fingerborg.

Välkomna

Skål

Barbapappa
    Deltagare

LÖRDAG!

Och grattis Bajen på ”Sweet Sixteen”! 🙂

BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare

…undrar om admin har nån lite mindre soppskål till mig? 🙂

OK…vid 5 snåret, 2 triss och egen dricka!
    Apropå dricka…
    …undrar om admin har något lite mindre dricksglas till mig också? 🙂

Viktraset har avstannat temporärt verkar det som, men jag måste försöka ta det med ro!
    …även om det stör mig som fan!
    Stramar till övriga intagen idag till förmån för admins kokkonster! 😉 😉

1009 inlägg…det är en bit kvar upp till 2000… :-O
    Vi har för övrigt frågor att avhandla…om ett levande forum, tillika vår existens som en underbart löst sammansatt grupp!

Direktlänken fungerar inte längre till mitt 1000:e inlägg som man länkar till från hemsidan…
    …troligtvis för vi bytt sida och inlägget har hamnat på föregående sida! Länken fungerar inte från ”Maskinisten” heller!
    Idéer någon?

BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare

God morgon GU!

All trovärdighet på Eurojackpot är lika med noll, när ”lilleputtlandet” Finland är helt överrepresenterat när det gäller utdelningen av högsta vinsten!
    …är det inte anmärkningsvärt att de flesta storvinster hamnar i Finland!
    …att dragningen sker i Helsingfors spär bara på konspirationerna om mygel!

Är det ingen vinst på mina Eurojackpotrader idag, så ”viktar” jag mitt spel på Vikinglotto istället!

BäS
    Deltagare

Finnjävlar… 401 millar Fyrahundraen miljoner jävla kronor 401 000 000 En väldigt liten del av den summan är min lön. Måhända att jag får den varje månad, men det kan jag avvara faktiskt.

Bara så ni inte tappar kollen, idag är det GUlaschlördag!

Barbapappa
    Deltagare

BLU4E
    Jäss, egen dricka, 2x triss, och från kl 17!

(Barba haver fuskat och frågat facit! :-))

bajen-loveU4ever
    Deltagare

God kväll GU!

Vilken tid imorgon är det samling hos Pinters för trivsamheter med GUlasch?
    Ta med egen dricka, var det så? =)

BäS
    Deltagare

Ah, lite krubbhets ÄNTLIGEN!
    Hr. Älta har i vanlig oordning helt rätt. Husman är husman eller ”riktig mat”, husman är ju även hårt bröd, men inte de runda goda med ett hål i.
    Husman kan även vara GUlasch om än inte svensk husman. Magyarsk husman duger alldeles utmärkt en lördag i oktober för att inte säga förträffligt helt enkelt.
    Idag höll droppen på att rinna över, fan i helvete vad dumma i huvudet en del är och kommer det från chefen så faller det ännu värre. Vilket givetvis för mig över till bollspel. Pierre ditt fanstyg… gör något rätt nu.

Vad falls, är det redan fredag? Då var det ju TOOOORSDAG i går… pangkaker och ärtsoppa. Idag vete tusan vad det blir, en sväng till Ica-handlarn och se vad de har i disken kanske.

Barbapappa
    Deltagare

Barba ska be att få meddela att det är FREDAG idag! 🙂

Mycket mer än så hinns det inte med att skriva just för stunden! 🙂

FARBROR ÄLTA NR 8
    Såg farbror att ”Ögat” var uppe på dryga 10 millar sedan i somras? Bl a en dryg mille i onsdags? Barba tycker om vad han skriver och tänker, men de gånger Barba har provat att följa hanses ”knep och knåp”, så har han varit fel ute. 🙂

BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare

…Lapskojs är jävligt underskattat! 🙂 🙂
    Synd att ”svensk husmanskost” är ett begrepp som snart ingen jävel vet vad det är!
    Ungdomen av idag tror att en La Bussola, Kebab och en massa skitmat är husmanskost!

Lapskojs, Rotmos och fläsklägg, Kroppkakor, Falukorv och stuvade makaroner, Fläskpannkaka, Korv Stroganoff, Falukorv i ugn med ”pärstampa”… det är matför en karl, det!
    och de e vad jag kallar maträtter det!
    …så kom inte dragande med era jävla kebaber, pizzor, sushis, tacos….och tro att det tillför något till en klassisk svensk matsedel, förbannade ungjävlar!!

GRYMPY OLD MEN STRIKES AGAIN! 🙂 🙂

BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare

God morgon GU!

Att bygga en ”Attefallare” halvvägs ner i Ältasjön blir en utmaning….men den får bli tisdagens bekymmer!
    …då jag tror att jag har fel maskin för ändamålet, men ett försök vill jag göra i a f!
    FRENTAB som jag kör åt är det som har jobbet…och resurserna om det inte går med min maskin!
    Dom tyckte jag bodde nära och det passade bra att jag fick börja där efter sjukskrivningen!

På vågen står det still…i a f på kg-sidan, men på hg-sidan så tickar det på nedåt lite sakta!
    Nytt kilo i morgon, möjligen!
    Tog upp stagnationen i nedgången med Ersta…det är så det fungerar och inget att fästa notis vid!
    Dom tyckte nästan ”min fart” nedåt har gått lite för fort…

IDAG
    …blir det inte mycket gjort, de e ju fredag!!
    Möjligen en promenad med Rex ner till Älta gård och köpa tidningen!
    Vad han tycker om det??
    https://i.pinimg.com/originals/0c/f5/96/0cf596923156c2ab816f75d313362d0a.jpg

HOFF
    Deltagare
    Antal inlägg: 58

God kväll GU!

Ja HOFF är tyvärr soppatorsk.. uppbokad sedan tidigare just denna dag.. Typiskt!
    Det kommer att bli en majjig tillställning som vanligt 🙂

Pinters GUlasch är bra skit! 😀

Skål!

BäS
    Deltagare

Ni som är soppatorskar och alltså inte kommer på lördag i Casa de Pinter får gärna sammanfatta sina önskemål och så här. Jag ska försöka hålla koll så det kommer med i lördagsdravlet.

För övrigt skulle väl baskerna vinna det där va? De har dragit in kulor nog nu norrlänningarna.

Ja, nu är det snart fredag, det innebär att man kan sova snart.

bajen-loveU4ever
    Deltagare

2-2 slut…
    En pinne..inte illa..
    Gruppledare..
    Ja, tänka sig! =)

bajen-loveU4ever
    Deltagare

Östersund ångar på… 2-1 nu..
    Ska de ta en vinst till?

bajen-loveU4ever
    Deltagare

God kväll GU!

En fin text om Kennedy som nu delas på FB.
    Skrivet av Simon Sandström. (Ok att dela vidare enl Simon)

DEN SISTE FANBÄRAREN

Kennedy Bakircioglus vara eller icke vara i Hammarby Allsvenskan 2018, det är frågan på alla grönvita läppar med endast veckor kvar till säsongsavslut.

Min personliga åsikt kan förmedlas med hjälp av två frågor:
    1. Vill och har Kennedy motivationen att spela fotboll i Hammarby nästa säsong?
    2. Accepterar Kennedy att även fortsättningsvis inte vara startspelare?

Svaret är JA på båda frågorna, det är ju något han själv förmedlat i flertalet intervjuer och accepterat redan i år, därav anser jag personligen det vara en självklarhet att han ska erbjudas ett nytt kontrakt.

Kennedy är inte heller vilken spelare som helst, jag skulle i detta läge vilja kalla honom ”Den siste fanbäraren”.
    Han är den sista i nuvarande trupp med hela bilden av vad fenomenet Hammarby innebär. Han är en sista kulturbärare och det är något jag anser mycket viktigt för att kunna implementera hela fenomenet om klubben från Södermalm på nya såväl som nygamla spelare. Vem ska annars göra det i nuvarande trupp? Pablo som för inte alls länge sedan gav oss långfingret i annat ställ?
    En sådan ikon som Kennedy med ett sådant stort Hammarby-hjärta ska alltid ha en plats i vår trupp sålänge viljan och motivationen att spela finns, vad sänder Hammarby Fotboll annars för signaler? Att hjärtat inte har en tillräckligt stor betydelse, att någon extra miljon i plånboken väger över att värna om hela klubbmärket, vår kultur och historia? Att vår största ikon ska tvingas lägga skorna på hyllan av klubben i hans hjärta, klubben han tagit till SM-guld och räddat upp från Superettan till finrummet igen. För mig är Kennedy självklar i Hammarby, även när han lägger skorna på hyllan, då i en annan roll.

Det vore otroligt värdefullt och vackert för klubben att låta vår ikon, guldhjälte och fanbärare få representera grönt och vitt en sista säsong och få de hyllningar han förtjänar, hela säsongen, i varje match, oavsett det är på läktaren, på bänken eller på planen. Alla skulle stolt bära nummer 10 på ryggen i hyllning.

Kennedy, men även Hammarbys supportrar förtjänar att få ett värdigt avslut med ordentliga hyllningar, så det är hög tid för Hammarby Fotboll att tänka till rejält och ge alla ett tydligt besked.
    Så som Kennedy ställt upp för klubben och alla dess supportrar bör nu klubben och supportrarna ställa upp och sluta upp för honom.

Dela gärna om ni håller med 💚

#kaptenenstannar #densistefanbäraren #vårlagkapten

.

5 5

bajenhöjden
    Deltagare
    Antal inlägg: 121

Det var väl ännu mer typiskt att man inte kan vara med på lördag då. 🙁

Måste passa på att tacka Bara Bajen för att vi får vara här men tycker samtidigt att formumet är fruktansvärt segt. Det tar en kvart att logga in varje gång man vill skriva något. Jämför gärna med svenskafans och inte minst appen. Den har också sina begränsningar men nu när telefonen blivit den mest använda datorn för de flesta är det värt att beakta.

Visar 30 inlägg - 1,531 till 1,560 (av 5,033 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.